Pahoinvointi rv30+

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellotus

Vieras
Moi vaan!
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta pahoinvoinnista näin loppu puoliskolla raskautta? Itsellä nyt menossa rv30+6, ja pari päivää on ollut tosi kuvottava olo. Mulla ei alkuaikoinakaan ollut mitään suurta pahoinvointia, mut välillä just tällaista samanlaista ellotusta ja ällötystä :-/ Vatsatautiakaan ei oo mun mielestä...
Mistä voisi johtua? Alkoi jo pelottaa, ettei ole mitään ennenaikaiseen synnytykseen viittaavaa, kun vatsakin on ollut aika kipeä ja supistuksiakin jonkun verran...!!!!
 
Nyt on todella paljon kaikenlaisia flunssia ja oksennustautia liikkeellä, voihan se olla joku sellanenkin mutta lievempi versio. Kannattaa tarkistaa kuitenkin lääkärissä tai neuvolassa noi edellämainitut jutut, ja seurata ettei tule lämpöä. Vältä voimakkaita ruokia ja kokeile vaikka Rennie-närästyslääkettä, itellä se auttoi kuvottavaan oloon raskauden aikana. Muista juoda runsaasti, nestehukkakin voi tehdä huonon olon.
 
Mullakaan ei ollut alkuraskaudessa pahoinvointia, mutta joltain viikolta 25 eteenpäin supitusten yhteydessä alkoi esiintymään huonovointisuutta. Koko ajan muutenkin supistellut jostain viikosta 20 eteenpäin n. 10-30 krt päiväs, toisinaan kipeämpiä, toisinaan ei. Nyt menossa rv 39, eikä kohdunkaulalla lähes mitään muutosta. Pari pv sitten vielä iski tuo mainittu kamala oksennustauti muttei vaavi silti painunut pihalle, vaikka tuntui, että alhaalla välillä kävikin. Jotkuhan muutenkin oksentavat läpi synnytyksen vaikkei alkuraskaudessa ole ollut mitään pahoinvointia... Pelkäänpä itse kuuluvan tuohon sakkiin, kun tuota oksuoloa nyt silloin tällöin esiintyy... :-/
 
Kiitos vastauksista! Kävi jo itselläkin tuo myrkytys-asia mielessä, mut ainakin viime viikolla neuvolassa oli arvot kunnossa. Täytyy ensi viikolla kysyä asiaa, ja tietysti katsotaanhan noi pissat ja paineetkin taas...
Jatkan täällä tätä kalpeana vaeltamista, toivottavasti kyytiläinen pysyy kuitenkin vielä muutaman viikon yksiössään :)
 
Mulla on nyt 31rv hirveää kuvotusta lämmintä ruokaa kohtaan. Alkuraskaudessa oli vähän aamupahoinvointia joka väistyi lounaaseen mennessä. Nyt on koko ajan oksennusolo kurkussa ja ruokalautasen yllä voin todella pahoin. Onneksi hedelmät maistuvat.

Mulla on sf-mittakin vähän normaalin alla, joten ei johdu siitä että vauva painostaisi tuonne ylös - sehän voi aiheuttaa närästystä. Olisiko sulla näin?

En tiedä mitä itselläni on. Kivuttomia supistuksia on kyllä jatkuvasti, eli kohtu kovettuu ja stressiä on ollut nämä viimeiset viikot ennen äitiyslomalle jäämistä.

Yritetään vain ottaa rennosti ja syödään se mikä voidaan :)
 
Huoh, täällä puhuu pahoinvoinnin kehäkettu. Ensimmäisellä kolmanneksella paino putosi oksentamisen vuoksi 57kg:sta 42 kiloon, eli todellakin 15kg. Olin neste- ja ravinnetiputuksessa sairaalassa useaan otteeseen ja viikkotolkulla. Nyt rv 30+ painoni on noussut tuonne 61 kiloon, sf-mitta sekä vauva pieniä muttei huolestuttavan pieniä. Oksennan yhä joka päivä, monta kertaa. Aamu alkaa aina keltaisen vatsanesteen oksentamisella ja kuvottava olo on ympärivuorokautista. Välillä oli jo vähän helpompia päiviä, mutta nyt pari viikkoa pahoinvointi on taas pahentunut.

Eli: minulle on kerrottu, että joskus pahoinvointi voi lakata ja sitten yhtäkkiä alkaa taas uudestaan esim. viimeisellä kolmanneksella. Tai sitten sitä voi non-stoppina jatkua synnytykseen saakka, kuten kai minulla... Mutta ap, toivottavasti kyse ei ole raskausmyrkytyksestä vaan normaalista -joskin tosi inhottavasta- hormoniheilahtelusta. Tsemppiä meille kaikille pahoinvoiville :)

 

Yhteistyössä