Paikalla ketään terveysjutuista ja homeesta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Mullon vatuttanu aika rankasti, kun piti taas sairastua just ku alko aurinkoki paistaa ja olis kivoja ulkoilukelejä. :/

Nyt tää flunssa meni viikonlopun aikana niin pahaksi että ihan hirvittää mitä tulee huomisesta liikuntatunnista ja hirvittää lähteä auton rattiin. Tänään tarttee käydä lääkärissä, että saan lääkekuurin. Pojiltaki vois samalla tarkistaa korvat, kun ois sen kontrolliajan paikka muutenki.. Omat korvat särkee ihan pirusti..

Heräilin koko viime yön noin puolen tunnin välein kun vähän väliä kävi jonnekin kipeää, joku kohtaa puutui tai oli nenä ihan tukossa. :headwall: Sitte ku miehellä kuudelta soi puhelin, että töihin tarttis lähteä piirun verran aiemmin niin en saanu enää sitte unta. Kamalan virkkuna mukamas olen täällä yli tunnin kukkunu. Kävin suihkussaki jos olo paranis ja nappailin panadol comppeja, vitamiineja ja teetä. Myslipatukankin etten ihan pökrää suihkuun...

Eilen meni puoli päivää niin, että ei maistunu mikään mutta teetä ja panadol hottia piti juoda vähän väliä. Alko sitte jo ihan oksettaa ja oli ihan kelluva olo. :whistle: Sitte meni kumman hyvin päivällinen alas ja sen jälkeen vielä pari kertaa leipää.. Mies on aivan ihana ollu. Kerranki se näyttäis tajuavan, että minäkin voin olla ihan oikeasti sairas. Sai siitä hyvän syyn olla lähtemättä työreissuunki...

Haluaisin kysyä, että tietäiskö kukaan mitään nettisivua tai jotain, mistä näkis mitä kaikkia sairauksia homeinen koti voi aiheuttaa? Taitaa olla remppa eessä, kun huomattiin tuolla vessassa ikäviä löydöksiä. :( Tuli sitten mieleeni, että ehkä sillä homeella vois olla jotain tekemistä tämän minun jatkuvan flunssakierteen kanssa ja vielä kun joka hemmetin kerta on pahempi ku viimeksi... Tätä flunssakierrettä on ollu siitä saakka ku jouduttiin 3v sitte muuttamaan kaupungin paska-rivariin, jossa oli vessassa hometta ja saattopa olla muuallakin. Vaan ei se kierre loppunu sittenkään kun tähän omaan taloon muutettiin vuos sitte. :/ Pirun ihana ylläri. Me kun ostettiin tää talo just siksi ku tässä ei näyttäny olevan tarvetta millekään isommalle rempalle ihan heti... :kieh:

Niin ja lisäksi haluaisin kysyä, että paljonkohan minun kannattaa noita särkylääkkeitä popsia? Siltä varalta, että olenki paksuna.. :whistle: Nyt on jo kp 78. Aattelin tänään testin ostaa samalla kun käyn reseptilääkkeen hakemassa.. Eilen siis söin 2x 2kpl panadol comppeja ja kaksi panadol hottia. Mullon aina ollu hyvä kivunsietokyky ja en mielelläni nappaile lääkkeitä.. Ehkä tuokin määrä jo kertoo kuin pirun kipeä olen...

Alkuperäinen kirjoittaja :
no oireet nyt on niin monimuotoisia, että että kannattaa kääntyä erikoislääkärin puoleen. mitä löydöksiä teillä sitten siellä vessassa on?

Mies huomas että yks seinä kupruilee. Semmosesta kohdasta jossa menee seinän sisällä ilmastointiputki.. Ja minä haistoin hometta siitä seinästä. Taisi minun äitikin pari kk sitte sanoa että ihan ku siellä haisis home, muttei uskottu.. :/ Niin ja kun siellä vessassa ei ole kaakeleita, vaan muovitapetit niin saumoissa näkyy mustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhka:
Teetettikö te kuntotarkastusta silloin ku ostitte talon?
Kauanko siitä on? Myyjän vastuuhan kestää 5 vuotta.

no periaatteessa se on sen 5 vuotta mutta jos hinnassa on jo huomioitu kunto niin vaikee alkaa valittaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
no oireet nyt on niin monimuotoisia, että että kannattaa kääntyä erikoislääkärin puoleen. mitä löydöksiä teillä sitten siellä vessassa on?

Mies huomas että yks seinä kupruilee. Semmosesta kohdasta jossa menee seinän sisällä ilmastointiputki.. Ja minä haistoin hometta siitä seinästä. Taisi minun äitikin pari kk sitte sanoa että ihan ku siellä haisis home, muttei uskottu.. :/ Niin ja kun siellä vessassa ei ole kaakeleita, vaan muovitapetit niin saumoissa näkyy mustaa.

ai kamala! en osaa auttaa, mutta repikääse seinä auki ja tarkistakaa! voihan olla että home on vaan siellä, ja ei ole levinnyt koko taloon..

Teetettikö te kuntotarkastusta silloin ku ostitte talon?
Kauanko siitä on? Myyjän vastuuhan kestää 5 vuotta.

no periaatteessa se on sen 5 vuotta mutta jos hinnassa on jo huomioitu kunto niin vaikee alkaa valittaan...

Tuliko ap:n tekstistä ilmi että hinnassa olisi otettu tämä huomioon?
Ja ilmiselvästi he ei oo tästä tienneet.
Siksi kiinnostaisi tietää onko sitä kuntotarkastusta tehty ja onko kaupoista jo yii 5 vuotta.
Tutkiahan toi kannattaa joka tapauksessa.

Tuliko ap:n tekstistä ilmi että hinnassa olisi otettu tämä huomioon?
Ja ilmiselvästi he ei oo tästä tienneet.
Siksi kiinnostaisi tietää onko sitä kuntotarkastusta tehty ja onko kaupoista jo yii 5 vuotta.
Tutkiahan toi kannattaa joka tapauksessa.

Vähän reilu vuosi sittten ostettu. Kuntotarkastus oli tehty ja katottiin ettei tarttis viiteen vuoteen tehdä vielä mitään. Ehtisin minäki tienaamaan ennen mitään isompia remppoja.. :/

Vähän niin ku tätäkin miettiessä en meinannu saada millään unta viime yönä ja sitte taudin kanssa heräilin.. Alko niin hirvittää, että mitä tämä tekee meidän taloudelliselle tilanteelle ja parisuhteelle, jos pitää muuttaa pois remontin tieltä siis jonnekin vuokralle ja sitte pitää kumminki lyhentää lainaa ja ottaa remppalainaa ja ja ja.. hitto toi mies stressaa aina kaikista raha-asioista niin tämäpä nannaa tekis.. :kieh:

meidän poika oli jatkuvasti flunssa päällä kun altistui homeelle. nyt kun ei ole tekemisissä homeen kanssa niin terveenä on ollut. mulla itsellä vain silmät vuoti, ei muuta ongelmaa. kannattaa ottaa yhteyttä hengitysliittoon, siellä on ilmainen neuvonta.
http://www.hengitysliitto.fi/home/

se kuntotarkistus oli ihan yhtä tyhjän kanssa.tyyppi katteli vaan silmä määräsesti.ukeli kierti asunnon ja sano, ei täällä haise eikä näy mitään...(sen minä itekkin olisin voinu sanoo).Ja me hölmöt uskottiin..idiootit.nyt on pesutilat rempassa...

kuntotarkistuksessa kun ei mitään revitä/hajoteta auki.joissakin vissiin on tehty johki kivijalkaa reikä mutta ei aukastu...

Ite oon saanut astaman sen takia kun asuin hometalossa.
Olin jatkuvasti flunssassa ja jatkuvasti oli poskiontelo tulehus tms...varmaan puolen vuoden sisällä oli 7-8 tulehusta.

Sittemin perheenä kun asuttiin kuopiossa ekaa kertaa hometalossa niin flunssa ja tukkonen olo jatkuvasti,poika oli jatkuvasti kuumeessa,korvatulehuksessa tai poskiontelotulehuksessa,oksenteli hirvittävän usein.
Ja tässä talossa tää home varmistu käytännölliseti kattoen vasta kun muutettiin pois= ennen eteinen oli todella siisti ja hyvä..mutta sitten pois muutettaessa se oli aivan täynnä sitä mustaa tiplotusta ja isoina alueina(jälkeenpäin kuulin et se ja viereinen talo on hometaloja).

Ja toi talo mistä n.vuos sitten muutettiin pois..vessassa oli muoviset tapetit ja se kupruili kanssa tietyisti kohdin ja oli joka paikassa semmosta mustaa tiplotusta ja joskus siellä haisi semmoselle tunkkaselle.
Molemmat erään 3kirjaimisen yrityksen taloja..ja etenkin tossa toisessa asiaa haluttiin peitellä ja totuutta ei kerrottu varsinkaan kosteusmittaustuloksista. Remontti tehtiin vasta pois muuton jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja uusiomami:
se kuntotarkistus oli ihan yhtä tyhjän kanssa.tyyppi katteli vaan silmä määräsesti.ukeli kierti asunnon ja sano, ei täällä haise eikä näy mitään...(sen minä itekkin olisin voinu sanoo).Ja me hölmöt uskottiin..idiootit.nyt on pesutilat rempassa...

kuntotarkistuksessa kun ei mitään revitä/hajoteta auki.joissakin vissiin on tehty johki kivijalkaa reikä mutta ei aukastu...

Eikä? Meillä nimittäin entiseen asuntoon tehtiin kyllä todella perusteellinen. Kosteusmittaus jos pelkän sen pyytää on tietty eri asia, mutta meillä tarkastettiin kyllä ihan ajan kanssa kaikki oleellinen. Tosin mies on raksa-alalla ja tää kuntotarkastaja oli tuttu, mut luulis et se tehtäis kunnolla.

Poskiontelon tulehduksia, keuhkoputken tulehduksia, silmätulehduksia, toistuvaa pitkittynyttä flunssaa, kuivaa yskää, jopa angiinaa.. Nämä nyt ainakin johtuu homeesta. Itse olen asunut koulun asuntolassa jossa oli hometta, ja näitä sairastettiin koko syyslukukausi.
Se musta tapetin saumoissa voi hyvinkin olla kosteudesta johtuvaa. Ja jos haisee selkeesti home, niin silloin tilanne on jo aika paha! Se haju ei tyhjästä tule..

Kuntokartoitus tosiaan jos tehdään ihan oikeasti, niin siinä porataan reikiä ja tukitaan kosteus rakenteista kunnolla, ei vain pintapuolisesti.

Suosittelen ottamaan yhteyttä kunnan terveystarkastajaan, ja häntä ottamaan homemittaukset ym. tarpeelliset! Ja kauppakirjasta, tai sen sisällöstä riippuen, myyjä on kyllä vastuussa jos vessasta hometta löytyy! Tosin kauppakirjan teksti voi sulkea korvausvastuun pois..

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Poskiontelon tulehduksia, keuhkoputken tulehduksia, silmätulehduksia, toistuvaa pitkittynyttä flunssaa, kuivaa yskää, jopa angiinaa.. Nämä nyt ainakin johtuu homeesta. Itse olen asunut koulun asuntolassa jossa oli hometta, ja näitä sairastettiin koko syyslukukausi.
Se musta tapetin saumoissa voi hyvinkin olla kosteudesta johtuvaa. Ja jos haisee selkeesti home, niin silloin tilanne on jo aika paha! Se haju ei tyhjästä tule..

Kuntokartoitus tosiaan jos tehdään ihan oikeasti, niin siinä porataan reikiä ja tukitaan kosteus rakenteista kunnolla, ei vain pintapuolisesti.

Suosittelen ottamaan yhteyttä kunnan terveystarkastajaan, ja häntä ottamaan homemittaukset ym. tarpeelliset! Ja kauppakirjasta, tai sen sisällöstä riippuen, myyjä on kyllä vastuussa jos vessasta hometta löytyy! Tosin kauppakirjan teksti voi sulkea korvausvastuun pois..

En usko et tässä tapauksessa kun mistään kosteusvaurioista ei ole ollu tietoa olis tuollaista pykälää kauppakirjaan kirjattu.

kyllä vain!Ei mitään mittareita eikä laitteita.kysyinki moneen kertaan, että eikö muuta tarvita ja setä sanoo joo ei tarvita.
meillä nuorin alko oleen sairas ihan koko ajan.korvatulehdusta,poskionteloissa tulehdus jnejne.sit mies alko oireilemaan.Yks päivä sit pesin pesuhuoneen kaakeleita niin ne oli irti!sieltä ylhäältä ettei varmaan normaalisti ois huomannu.isäntä purkas sieltä vähän ja avot siellähän se home asu.katolta oli valunu vesi ja päässy sit tuonne pesuhuoneeseen ja saunaan.

Alkuperäinen kirjoittaja uusiomami:
kyllä vain!Ei mitään mittareita eikä laitteita.kysyinki moneen kertaan, että eikö muuta tarvita ja setä sanoo joo ei tarvita.
meillä nuorin alko oleen sairas ihan koko ajan.korvatulehdusta,poskionteloissa tulehdus jnejne.sit mies alko oireilemaan.Yks päivä sit pesin pesuhuoneen kaakeleita niin ne oli irti!sieltä ylhäältä ettei varmaan normaalisti ois huomannu.isäntä purkas sieltä vähän ja avot siellähän se home asu.katolta oli valunu vesi ja päässy sit tuonne pesuhuoneeseen ja saunaan.

Kamalaa. Tosin, en tiiä onko muuta kattoneet sitä Hometalo vai mikä se sarja on, siinähä oli kans kuntotarkastus ilmeisesti tehty päin pyllyä.
On kyllä väärin koska mun mielestä just sillon jos ei itte noista tajua, kuten ei varmaan suurin osa, niin pitäis pystyä luottaan että ammattilainen löytää viat.
En tiedä saako mainostaa mut mies käyttää vallan omassa työssään Raksystemsin palveluja noissa kuntotarkastusasioissa ja suosittelee niitä aina jos joku tuttu on ostamassa taloa, ne myös teki meidän talon tarkastukset.

Piti vielä kysyä viisaammilta, ja vaikka kauppakirjassa olisi tuollainen merkintä se ei ole lainvoimainen.

No kun meitä varoiteltiin aikoinaan, kun huolittiin tekstiksi kauppakirjaan jotenkin näin, :"ostaja on itse todennut myytävän kiinteistön kunnon ja ostaa sen todetussa kunnossa"... Siksi ajattelin asiasta mainita. En muista sanatarkkaa muotoa.
Hyvä vaan jos ei nuo tekstipykälät pidä paikkaansa eikä ole lain edessä voimassa, niin saadaan myyjäkin vastuuseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Piti vielä kysyä viisaammilta, ja vaikka kauppakirjassa olisi tuollainen merkintä se ei ole lainvoimainen.

No kun meitä varoiteltiin aikoinaan, kun huolittiin tekstiksi kauppakirjaan jotenkin näin, :"ostaja on itse todennut myytävän kiinteistön kunnon ja ostaa sen todetussa kunnossa"... Siksi ajattelin asiasta mainita. En muista sanatarkkaa muotoa.
Hyvä vaan jos ei nuo tekstipykälät pidä paikkaansa eikä ole lain edessä voimassa, niin saadaan myyjäkin vastuuseen!

Joo no mun mies on kiint.välittäjä ja mun piti oikein soittaa sille ja hänki viel varmasti toimistonsa pomolta tän :D Eli pitäis olla oikeaa tietoa.

Kiitti vinkeistä. :D Tässä onki sitte yksi ketju, jonka kehtaa siipalleki näyttää. Kyllä tosiaan pitää tälle asialle jotain tehdä. Eikä varmasti kannata oottaa kesään asti että päästäis sitte mökille evakkoon. :/ Pojatkin meillä on olleet tiuhaan korvatulehduksissa ja parin viikon välein on kaikilla vähintään nuhaa. Pelkään just, että tuo astma on kohta jollakin. Saattais olla perinnöllistäkin taipumusta siihen, kun veljelläni on se ja sedälläni. Äitini on aina sanonut, että isän hometalosta se veljen astmakin johtuu.. :whistle: Miehellä on ollu migreenejä tosi usein, en tiedä liittyykö se tähän. Ja jonkin asteista poskiontelontulehdusta sillä on ollu kans oikeastaan niin kauan ku on oltu näissä epäilyttävissä asunnoissa. Mutta sitähän ei ole mihinkään lääkäriin tietenkään saanu. :whistle:

Yhteistyössä