päikkäreille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi itku!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi itku!!

Vieras
Hei
Täällä taas yksi taistelu takana että sain tytön päikkäreille... Ei suostu nukahtamaan kuin syliin ja silloinkin pitää kävellä ympäri kämppää. Aikaisemmin nukahti kiltisti, tosin usein rinnalle... Nyt kun olen yrittänyt vähän harventaa imetyskertoja niin päikkäreille nukahtaminen on ihan hirveää taistelua. Nälkäänsä siis ei itke, jos antaisin tissin suuhun niin imisi ehkä hetken mutta nukahtaisi kyllä melkein heti. kertokaas nyt hermoheikolle äidille että tämä joskus helpottaa ja tyttö voisi joskus jopa nukahta itsekseen. (viim. kouluikään mennessä... ) Nyt siis ikää melkein 4kk. Tiedän että tämä on varmasti omaa vikaa kun opetin että tissille nukahdetaan... Miten saisin opetettua että yksinkin voi nukahtaa. Ihanaahan se on kun toinen nukahtaa syliin mutta joskus olisi kiva kun voisi väsyneen viedä vain omaan sänkyyn nukahtamaan eikä tarvitsisi kanniskella puolta tuntia ympäri asuntoa...
Huokaus, anteeksi valitusviesti. masentaa...

Meillä oli ihan samaa neidin kanssa (nyt 8kk).
Mutta miksi ihmeessä nyt vähennät imetys kertoja? Ei kai sitä noin pienellä vielä tartte. Mä oon antanu ihan tähän päivään asti imee sillo ku neito haluu =) Ku meil ei toi pullo kelpaa.

Mut kyl mä viel antaisin nukahtaa sen siihen tisulle. Meil likka lopetti nukahtamisen tisulle tos 5-6kk tienoil mut kyl viel välil nukahtaa tissille. Ootko kokeillu laittaa vaunuihin ulos nukkuu (tai partsille). Meil parani nukahtaminen ja unien pituus ku alotin ulos nukuttamisen.

Toinen on viel nii pieni/nuori et anna vaan tissiä usein ja nukahtaa tisulle =)

Mut tää ny on toki vaan meikäläisen mielipide/kokemus et toivottavasti muutki vastaa =)

Ja kyllä se helpottaa...joskus =)

Niin kaippa sitä voisi vielä tissillekin antaa nukahtaa. Jotenkin vain ajattelen että ei olisi jatkuvasti syömässä kun selvästikään ei nälkää itke vaan väsymystä...

Kaikki sujuu kuin itsestään kun annat vaan teille hieman aikaa molemmille ;) Noin pieni vauva kaipaa vielä kovasti äidin läheisyyttä ja siksi on hyväkin antaa vielä tisutella milloin haluaa, vaikka ei suoranaisesti nälkäänsä aina syökään. Ota itsekin levon kannalta nämä nukutussessiot!

Hyvät jatkot -------> kärsivällisyys palkitaan näissä hommissa ;)

samaa mieltä edellisten kanssa, aika kyllä auttaa. anna pikkuisen vielä imeä rintaa aina kun sitä haluaa. sitä paitsi rinnalle nukuttaminenhan on aika helppoa äidillekin, kun voitte yhdessä silloin pötkötellä sängyllä.

Mites ois, auttaisko tutti? Oma vauvani ei kyllä tuttia huoli, mutta moni nukahtaa imettyään hetken tuttia. Tai sitten vaikka vettä pullosta.
Meidän 10kk äijä nukahtaa joskus niinkin, että jätän kiukkuavan äijän hetkeksi yksin. Tyyliin heti kun häviän näköpiiristä, nukahtaa. Vaunuissa nukahtaa ja nukkuu kaikkein parhaiten. Usein nukahtaa jo siihen, että puen ulkovaatteet päälle.

Niin, tuossa on juuri se pulma, että ei pidä opettaa vauvaa sellaiseen tapaan, joka sitten pidemmän päälle käy raskaaksi. Myönnän tehneeni itsekin niin esikoisen kanssa ja sitten joutui taistelemaan, kun vauva ei suostunut ""saavutetuista eduista"" luopumaan. Nuoremman kanssa sitten suosiolla ihastelin hänen nukkumistaan vaunujen tai sängyn vierellä seisten.

Miksi et nukuta vauvaa päiväunille ulos? Tuon ikäistä voi jo viedä ulos ja kovalla pakkasella voi vain käväistä ulkona juuri sen verran, että nukahtaa ja sitten kiiruhtaa kotiin. Kun on umpiunessa, vaatteita voi vähän riisua päältä, ettei läkähdy kuumuuteen. Jos on lasitettu parveke tai korkealla oleva partsi, niin siellä nukuttaminen sujuu myös.

Tuo vaunuihin nukuttaminen kyllä onnistuu mutta kun ei viitsisi joka päikkäreille viedä ulos lenkille. yksinään ei nimittäin ulkona nuku... Heti kun liike loppuu niin herää. Tyttö ei sitäpaitsi nuku juuri enempää kuin 45 min kerrallaan. Tuo on testattu niin että vaikka yrittää tehdä pidempiäkin kävelylenkkejä niin loppuvaiheessa herää vaunuissa ja pällistelee maailmaa. Joka päivä kuitenkin käydään ulkona lenkillä kun meillä on koira.

Tissille nukuttaminen oli oikeastaan alkuun melkein pakollista kun tytöllä oli niin suuri imemistarve. Tutti ei kelpaa, kaikkea konsteja on kokeiltu... Nyt tuo imemistarve on onneksi vähän vähentynyt.

Tässä vaiheessa varmasti tärkeintä että vauva nukkuu, mahdollisimman paljon -kaikki keinot sallittuja... Me äidit ollaan täällä maan päällä vauvojamme varten, ei heillä vielä riitä kapasiteetti kiusallaan valita hankalaa nukahtamistapaa. Meillä vuoden vanha lapsi, jota vasta nyt vierotetaan nukuttamisesta -aikansa kutakin!

Hei!

Mulla saman ikäinen poika ja sama ongelma.. Lisäksi poika tottunut nukkumaan meidän sängyssä.. ET siis ole yksin ongelmasi kanssa.. Silloin tällöin poika nukahtaa tuttiin, useimmiten vain tissiin ja heräilee 45 min- tunnin välien päivällä, yöt kyllä nukkuu n 23-09 mutta silloinkin syö 2-3 kertaa.. Itseänikin stressannut toisaalta toi tissittely ja pienet päikät, mutta toisaalta niitä päiväunia tulee useammat päivän aikana ja olen ajatellut että toi rintakin on niin paljon muutakin kuin ravinnon saantia että harrastetaan sitä nyt vielä ja katsotaan jos vaikka muutaman kuukauden sisällä muuttuis itsestään.. Tsemppiä, tiedän kuinka raskasta..

meillä oli myös vaunuissa nukkuja, siis nukkui kaikki päikkärit. KUn en jaksanut joka kerta tehdä pitkää lenkkiä (alkoi myös heräämään lenkin loputtua kun siihen saakka oli nukkunut vielä hyvän aikaa lenkin päälle) niin aloin lykkiä vaan sen verran että nukahti, siis ihan jotain 5-10 min ja sitten parkkeerasin vaunut ikkunan alle. Juuri nukahtaneena vauva on niin syvässä unessa ettei aisti liikkeen pysähtymistä mutta pitkän lenkin lopulla on se pinnallinen univaihe jolloin herkeimmin herää esim. meillä traktorinääneen tai liikkeen pysähtymiseen. Noh, tämä ei tietty vastannut alkuperäiseen kysymykseen mutta ihan vinkkinä. Nukkui kunnolla vaunuissa ja äippäkin ehti levähtää.

Mä teen itse just noin. Meillä lapsi jo 1v, mutta nukkuu päikkärit edelleen ulkona. Eli sen verran vaan kävelen vaunujen kanssa, että lapsi nukahtaa ja sit heti parkkiin ikkunan eteen.

liityn tähän keskustelun sivuraiteeseen sen verran, että olen huomannut että meidän vaavilla menee uni tismalleen 20min pätkissä..eli jos aikoo tehdä jonkun ratkaisevan muutoksen kuten pysäyttää vaunut, niin ei kannata tehdä sitä siinä vaiheessakun liikkeessä oltu joku 20, 40 tai 60min :) REM-univaihe ilmeisesti menossa aina tuolloin.

Ei oikein viitsi täällä kaupungissa kerrostalossa parkkeerata vaunuja ikkunan alle... :) Vaunujen sisälle rahtaaminen on liian hankalaa... Voi kun pääsis edes rivitaloon, huoh!

Sama peli täällä ollut ja tytöllä ikää 7 kk.Nukutan vaunuihin ja kaukaloon nukkuu usein kun reissataan paljon.Joskus mammakin nukuttaa kaukaloon,heiluttelee siinä niin simahtaa helpommin.Painoa jo 7,5 kg joten sylissä nukutus aika raskasta.Mutta mahallaan sänkyyn mies nukuttelee,taputtaa pyllylle ja selässä toinen käsi, ""tassuna"".
Kohtalotoverilta halaus!!
Vaan ei se loputtomiin jatku,oon aatellut viereen ruveta opettaan kun on jo vanhempi.Että itekin ottais torkut samalla!!!=)

Puhut kun meidän tytöstä joka nyt on kyllä jo 10 v. Heti alkuun lohdutuksen sananen eli kyllä sitä sitten saat kouluun herätellä takuulla nukkuu... :-) Näin aluksi sanoisin kuten alussa muutkin vastaajat että anna toisen imeä rintaa, on vielä niin pieni. Meilläkin ylläm. neitonen oli tissille nukahtaja myös päikkäreille, mutta kun hieman vanhempana alettiin syömään ""kunnon lounas"" heti ulkoilun jälkeen ja ennen päikkäreitä niin jälkiruoan kohdalla alkoi silmät jo lupsahdella, ei siihen mitään ""poppakonsteja"" eikä huudattamisia tarvittu.

Lastan ollessa ei nukkunut meilläkään muuten kuin sylissä kävellessä. Sitten niin, että nukutettiin sylissä ja pantiin sänkyyn. Mulla meni selkä tosi jumiin, joten aloin nukuttaan meidän sänkyyn mun viereen, ja siitä sitten laitetaan omaan sänkyyn.
Kaverini sanoi, että jos opetan nukahtamaan mun viereen sänkyyn, niin oppii siihen eikä suostu nukkumaan omassa sängyssä. Mutta meillä nyt niin, että ei nuku muuten kuin että laittaa makaamaan meidän sänkyyn, minä vieressä. Kun nukkuu, niin laitan omaan sänkyyn. Pari kuukautta näin tehty. Ja hyvin omassa sängyssä nukkuu.

Niin ja kyllä ne lapset oppii nopeasti myös uusille tavoille, jos vanhemmat vain niin haluavat ja toimivat johdonmukaisesti. Kyllä 4 kk saa minunkin mielestäni vielä rinnalle nukahtaa.

Yhteistyössä