Painan 51 kiloa, ja mies sanoo minua lihavaksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sontsan alla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sontsan alla

Vieras
Olen kaksi lasta synnyttänyt, 30-vuotias äiti. Pituutta on 166 ja painoa tasan 51 kiloa.
Myönnän, että olen viimeisen vuoden aikana veltostunut todella paljon, mutta silti miehen kirvelevät kommentit satuttavat niin, että häpeän vartaloani.
Hän tarttuu kiinni vatsamakkarastani ja arvostelee sitä. Siis tosiaan kuopaisee vyötäröltäni esille ja kommentoi.

Häneltä on myös tullut kommentteja, joissa toteaa, että "jaaha, kasvatat siis mahaa". Hän on ruvennut tarkkailemaan mitä syön.
On todella kirvelevää, kun hän tekee tuota. Tuntuu että olen suurennuslasin alla ja minulla on todella epäeroottinen olo.
Odotan kauhulla niitä hetkiä jolloin minun pitäisi riisuuntua hänen edessään.
Odotan kauhulla, milloin hän taas alkaa kommentoimaan mahastani.

Ennen mies piti minua kauniina, nyt hän on alkanut heiluttelemaan mahamakkaraani ja sitten syyttävään sävyyn sanoo "ei sinulla ennen tällaista ole ollut".

Minä en ennen ole hävennyt vartaloani vaan olen pitänyt kauniina, nyt häpeän.
Onko kellään muulla näin uskomattoman epäkohteliasta miestä?

Ei voi muuta sanoa kuin että on sinulla idiottimies. Onko hän itse kenties miesmalli? Ja vaikka olisikin, niin ei silti pitäisi olla pokkaa sanoa. Varsinkin kun taidat olla melkeinpä alipainoinen.

No ei todellakaan ole tuollaista idioottia miehenä. Ala tehdä hänelle samoin, tartu mahamakkarasta ja "aijaijai, ei kyllä pöksyt kostu kun sulla alkaa olla tätä". Vai onko hän itse kreikkalaisen adoniksen ruumiillistuma?

Mun mies ei ikinä sanoisi moista. Ei tuo sun paino paljoa ole....miehesi pyörtyisi kun kuulisi minun painon :laugh: ja minä olen hyvin hyvin onnellinen ja ylpeä vartalostani....

:(
Huomasin viime viikolla, että kääntyilin arvostelevasti peilin edessä ja koetin saada mahamakkarasta otetta, vedin mahaa sisään ja mietin et saako tuon laihduttamalla pois.
En ole koskaan ottanut mitään paineita ulkonäöllisesti. En ole laihduttanut tms.
Ja nyt aloin miettimään jotain dieettiä itselleni.

Ei, hän ei ole adonis :D
Ja mahaa löytyy häneltä (kin).

Narsistisia piirteirtä, varo!! Jo nyt olet alistunut, häbntä ylös vaikka hakaneulalla ja palstan tapaan mieti oisko parempi heittää ukko pihalle!!

No on sulla ukko! Minä olen sua pari senttiä lyhyempi ja painan 70, yrityksenä saada paino edes 65:teen, eikä mieheltä ole koskaan tullut moitteita, toki kannustaa mua tavoitteessani ehdottaen yhteisiä lenkkejä.

Onko tämä kommentointi vatsamakkarasta alkanut vasta lasten syntymän jälkeen? Raskauksista tunnetusti pakkaa jäämään juuri vatsanseudulle ylimääräistä, onkohan miehesi tietoinen tästä?!!! En tarkoita todellakaan, että hänellä olisi mitään aikeutta kommentoida asiasta - sinä olet tosiaankin painoindeksin mukaan alipainoinen! Ja vaikka et olisikaan, niin onhan tuo AIVAN TÖRKEETÄ KOMMENTTIA MIEHELTÄSI!

Ei onneksi... Ulkoruokinnassahan tuollaisen paikka olisi...

Mä olen samalla pituudella 55kg, ja ainakin mulla näkyy vielä kylkiluut ihan selvästi.

sanopas sille, että oma on vikas, mitäs nusasit.pitäs aikuisen miehen tietää, että raskaudet muuttaa vartaloa. ja ite olen sua 5cm lyhempi ja painan 58kg (6kk synnytyksestä), jote et todellakaan paina liikaa.

tee kuten kamuni, jonka mies arvosteli muutamia liikakiloja: mimmi laihdutti itsensä tosi upeaksi ja kun mies oli tyytyväinen, mies sai lähteä...

Munkin mies on joskus huomautellut makkaroista mutta oon antanu sellaista palautetta ettei enää uskalla huomauttaa. Sais ukot itte olla raskaana ja synnyttää niin tietäsivät....

Ei hän ole kommentoinut aiemmin, on pitänyt kauniina.
Myönnän kyllä, että vuoden aikana olen veltostunut, siirryin raskaasta ruumiillisesta työstä istumatyöhön, ja paino nousi kolme kiloa.
En myöskään ole jumpannut tai muuta, joten vatsa voi olla löysä.

Silti haluaisin että hän ei kommentoisi asiaa... Tai että jos kommentoisi, se olisi rakastavasti, huumorilla. Toisen lapsen jälkeen minulla jäi ylimääräinen mahanahka vyötärölle, ja tähän kohtaan juuri on tullut sellainen parin sentin kerros. Ei mihinkään muualle.

Musta on inhottavaa, jos syön kun ukko mittailee lusikallisiani ja kommentoi että syötköhän nyt liian paljon.
Kerran söin rusinoita ja hän hermostui ja alkoi tiuskimaan mässäämisestäni.
Hän patistelee minua lenkille ja miettii että pitäisikö minulle ostaa salikortti.

Musta tuntuu, että olen ruma, lihava ja tyhmä.
Ainakin nyt.... Ei ennen...
En tiedä mitä tämän kanssa tehdä.. Toisaalta olen vihainen että miten joku viitsii mainita tuollaisista pikkujutuista, toisaalta mietin et alanko laihduttamaan.

Sanoppas miehellesi ihan suoraan asiasta.

Jos ei tapahdu muutosta, sano uudelleen. Sano ainakin kolme kertaa. Jos ei vieläkään tapahdu mitään, niin vedä asia sille kantapäähän. Yöks, onpa sulla iso maha, eikö sun vatsalihakset edes näy vatsasta? Aika läskiset kädetkin, oi oispa ihanaa, jos olisi sellainen mies, jolla kunnon muskelikädet ja rintalihakset kunnolla näkyvissä.. Onko sulle alkanut kasvaan tissit? Annas ku katsotaan, alkaako ne tulee isommaksi mitä mulla on..? jne.

Ja vedä tämän jälkeen teksti, että tuntuuko kivalle? Jos ei tunnu, niin kannattaisi lopettaa toisen arvostelun, sillä sitä saa mitä tilaa.

Minä varmaan murjaisisin saman tien takaisin, ettei ole tuolla naamalla paljon muiden ulkonäöstä huomauttelemista. Mutta minä vasta opettelenkin käyttäytymään fiksusti =)

Mites olisi, jos sille ukolle sanoisi, miltä tuollainen kommentointi tuntuu? Ja tosiaan muistuttaisi, että täytyihän sen leikkiin ryhtyessään tietää, ettei lapsensaannin jälkeen niin vaan palauduta teiniaikojen mittoihin.

tartuppas ens kerralla miehes piliin ja ole hyvin arvosteleva että kylläpäs se on pieni, pitäskö sitä ostaa semmonen pumppu että se kasvas vähän?
samoin ala arvostella takaisin hänen makkaroita :kieh:
Jessus jos meillä ukko erehtys moista tekemään ni saattas noutaja tulla, mun mitat on 169/57kg, kaks lasta ja nyt alka paino olla jotain muuta ku alipainoinen.
ja sullakaan kun ei tuota läskiä mahda noilla mitoilla olla vaan se on setä ylijäämä nahkaa joka ei enää ole palautunut synnytyksen jälkeen niin turha on ukon arvostella.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei hän ole kommentoinut aiemmin, on pitänyt kauniina.
Myönnän kyllä, että vuoden aikana olen veltostunut, siirryin raskaasta ruumiillisesta työstä istumatyöhön, ja paino nousi kolme kiloa.
En myöskään ole jumpannut tai muuta, joten vatsa voi olla löysä.

Silti haluaisin että hän ei kommentoisi asiaa... Tai että jos kommentoisi, se olisi rakastavasti, huumorilla. Toisen lapsen jälkeen minulla jäi ylimääräinen mahanahka vyötärölle, ja tähän kohtaan juuri on tullut sellainen parin sentin kerros. Ei mihinkään muualle.

Musta on inhottavaa, jos syön kun ukko mittailee lusikallisiani ja kommentoi että syötköhän nyt liian paljon.
Kerran söin rusinoita ja hän hermostui ja alkoi tiuskimaan mässäämisestäni.
Hän patistelee minua lenkille ja miettii että pitäisikö minulle ostaa salikortti.

Musta tuntuu, että olen ruma, lihava ja tyhmä.
Ainakin nyt.... Ei ennen...
En tiedä mitä tämän kanssa tehdä.. Toisaalta olen vihainen että miten joku viitsii mainita tuollaisista pikkujutuista, toisaalta mietin et alanko laihduttamaan.

Sori, mutt ukossasi on narsistin piirteitä. Et ole mikään hänen lelunsa, jota hän voi "tuunailla" ja arvostella mielensä mukaan. Miehesi ei selvästi arvosta sinua, jos hänellä on oikeus mielestään arvioida sinua negatiivisesti. Olet herranjestas hänen lastensa äiti! Oikeesti: älä ole alistuva lammas vaan ota asia puheeksi, sano, että puheet ahdistavat ja ketään ei näin kohdella. Sinulla on oikeus ruumiiseesi. Pistä kova kovaa vastaan!!!

Mitä jos sanoisit miehellesi ihan rehellisesti miltä sinusta hänen kommenttinsa tuntuvat. Minusta se on parempi tapa kuin se, että alat haukkua häntä. Ei tarvitse itse alentua sille tasolle, millä miehesi on. Ja jos ei ymmärrä ja muuta tapojaan, niin vakavasti kannattaa miettiä mitä itse tekee. Ei kannata antaa toisen latistaa itseeän ja viedä itsetuntoa nolliin.

Ja noilla mitoilla et todellakaan kaipaa laihduttamista. Kyllä se on miehesi, joka kaipaa asennemuutosta ja selkärankaa pyytääkseen anteeksi sinulta.

Kiitos kommenteista!
Tosiaan, koskaan aiemmin en ole miettinyt vastaavia asioita. Olen aina pitänyt itseäni hyvänä itselleni.
Muistan kun ekan kerran hän kommentoi ja olin niin hämilläni etten osannut sanoa mitään. En edes kiinnittänyt asiaan huomiota. Kun tuli usea muu kommentti, olin jälleen niin hämilläni että en vastannut mitään, mutta jossain välissä aloin mittailemaan itseäni ja miettimään että onko minulla läskiä.

Kokeilen tuota rehellistä sanomista. En usko että itse pystyisin sanomaan vastaavanlaisia asioita, siihen ei ehkä pokka pidä. Ja kun tiedän miten se voi loukata (omasta kokemuksestani ), en halua samanlaisia ulkonäkökriisejä toiselle ihmiselle.

Uusimmat

Yhteistyössä