Paino se vain nousee!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt

Vieras
Siis mä en enää käsitä miten mun kroppa voi imeä kaikki kalorit itseensä, kun olen raskaana??? Onko sillä joku säästöliekki päällä tjt?? Mä syön samoin kuin ennen raskautta, ja tälläkin viikolla paino on noussut 3kg!! Ja raskaus vasta puolivälissä. Ja siis kyllä mä syön herkkujakin, mutta miten ihmeessä se sama ruokamäärä ei nostanut painoa yhtään ennen raskautta ja nyt vain nousee ja nousee..???

Mulla oli raskauksien aikana myös samoin. Asia tasaantuu kun ormonit normalisoituu. Tila on nyt niin erilainen ja hormoonitoiminta, laitoin sen piikkiin ainakin itse ;)

mulla ekassa raskaudessa nousi tasasesti heti alusta asti ja yhteensä tuli se 16kg. Nyt tokassa (5v tossa melkein oli väliä ) ei oo noussu, vielä. Rv 13+6 nyt. Paino on tippunut kilon. Mut tosiaa tässä vaiheessa ekassa oli tullu jo muutama kilo lisää. Mutta, älä huoli, eiköhän ne kilot kuulu asiaan ja lähtee sitten synnytyksen jälkeen :hug:
ja varmasti alkaa tähänki kroppaan kerääntyy kohta...

Mulla tämä on kolmas raskaus ja aiemmissa mulla on ollut sellainen pahoinvointi, että tähän mennessä ei ole tullut kuin pari kiloa, mutta silti niitä on tullut yhteensä 18-23 lopulta. Nyt on tullu jo varmaan 10kg ja voi herranen aika jos tämä jatkuu samaan malliin niin tulee varmaan 35kg!! Joo, onneksi raskauskilot on tähän mennessä myös tippuneet nopeasti, mutta siis on tää silti aika masentavaa...

Sama juttu :'( Kiloja on tullut ihan kiitettävästi...

Ekassa 20kg
Tokassa 16kg
kolmannessa vajaa 30kg
Neljännessä reilut 20kg

En vaan oo voinut sille mitään...mässännyt en todellakaan ole :'( :wave: Että on meitä muitaki =)

Kai se sitten vain on niin, että hormoonien piikkiin menee... Mun anoppi jo haukkui, kuinka olen levinnyt ja mieskin aika rumasti "hymähtelee" tällä paisumiselle. Tosin mulla myös e-pillerien syönti alkaa heti nostaa painoa ja sitä on aina kertynyt kymmenisen kiloa silloin, samoin clomien syönti nosti aikanaan jne. Eli kai tämä kroppa vain reagoi noihin hormooneihin sitten. Voi masis sentään...

Mulle kävi samoin toisessa raskaudessa vaikka oksensinkin lähes kaiken raskauden puoliväliin saakka! Ennen ensimmäistä neuvolaakaan paino oli noussut jo 8kg!
Hormonit pisti kerta kaikkiaan kropan sekaisin ja nyt, 1,5 vuotta synnytyksestä, ei oo ne tulleet kilot mihinkään lähtenyt vaikka kaikkeni oon yrittänyt. :/

Yhteistyössä