Painonlasku keskiraskaudessa.. Onko ihan ok?? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokaa odotellaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tokaa odotellaan

Vieras
Olen nyt viikolla 25. Tähän saakka olen "mätönnyt" karkkia, jätskiä, limsaa, kebabia, hampurilaista ja kaikennäköstä möllöä joka viikko ja karkkiakin olen tainnut napostella joka ikinen päivä... Ruokaakin olen syönyt hirvittäviä määriä, eli siis olen kertakaikkisen paljon Syönyt. Jostain syystä painoa kuitenkaan ei ole kertynyt kuin viitisen kiloa kokonaisuudessaan. Lähtöpainoni on ollut tasan keskitasoa, eli painoindeksini on ollut 22. Elintaoani ennekin raskautta olivat no... Niin ja näin. Jostain syystä järjettömästä syömisestä huolimatta piano ei alkuraskaudessa meinannut nousta lainkaan ja olen nämä viitisen kiloa saanut ihan tässä parin kuukauden aikana. Edellisessä raskaudessa painoa tähän mennessä oli kertynyt jo kymmenen kiloa.

Nyt sitten päätimme viikko sitten miehen kanssa aloittaa terveellisemmän elämän. Mies haluaa kesäkuntoon ja minä haluan pitää sellarit poissa, kun niiden urheilu raskauden jälkeen pois on vähän hankalaa. Olen pitänyt tämän ruokapäiväkirjaa, jotta nään saavani ihan riittävästi kaloreita päivän aikana. Olen jättänyt kaikki herkut pois ja pidetään herkkupäivä vain kerran viikossa. Olen myös tehnyt 10min raskauspilateksen päivittäin ja käynyt muutama kertaa 30min kävelylenkillä. Syön magnesiumia jota hain luontaistuotekaupasta, joka pitäisi auttaa siihen, ettei kamalaa turvotusta synny. Tämä turvotus tuntu vaivaavan vielä viikko sitten, mutta alkaa nyt olla tiessään. Sormuksetkin mahtuvat taas hyvin.

Tänä aamuna huomasin painon pudonneen vajaan kilon verran. Mietin vain, onko tästä nyt jotain haittaa? Paino ei ole kovin paljon siis noussut muutenkaan, ja nyt sitten ensisestään putoaa tällä uudella elämäntyylillä. Ei kai voi olla mitään haittaa jos muutan elintapojani terveellisemmäksi, kunhan syön riittävän määrän kaloreita? Vauva tuntuu mahassa isolta ja tosi voimakkaalta, ja oli vähän jopa viikkojaan isompi tuossa rakenneultrassa. Nyt on kyllä kasvanutkin kun potkii mun kylkiluitani :/ Mikäli jotakuta kiinnostaa, niin odotan poikaa, samoin kuin ekalla kerralla. Viimeksi en kiinnittänyt elintapohini mitään huomiota, paino nousi kokonaisuudessaan 18kg ja söin suklaata läpi raskauden melkein päivittäin.

Painonlasku ei tuossa tilanteessa varmaan haittaa, pikemminkin on lapsen parhaaksi. Vauva ottaa kyllä omansa.

Minulla kävi samoin 1. raskaudessa kun narahdin sokerirasitustestissä. Olen aina syönyt suht vähän ja terveellisesti, mutta kun muutin menyyn superterveelliseksi (söin tyyliin ruisleipää ja kaalilaatikkoa), painoni putosi keskiraskaudessa kilon. Lopulta viikkojen 26-38 (synnytys) välillä painoni nousi vain 300 g. Silti poika oli syntyessään 3,9 kiloinen.

Kyllä se vauva sen tarvitsemansa ravinnon ottaa :) mulla on nyt rv25 ja paino noussu vasta kilon, vaikka tosiaan mä syön koko ajan, ihan tavan kotiruokaa mutta sitten myös sitä karkkia, suklaata, jäätelöö yms. Niin ja painoindeksi 23, eli normaali.

Yhteistyössä