Päivähoidon lomakyselyt

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei meidän päiväkoti ainakaan ole auki jouluna, kiinni se on monta päivää.
Ja suoraan sanottuna ei kiinnosta ihan kamalasti päiväkodin henkilökunnan lomat. Päiväkoti on vuodessa sellaiset 6-7 viikkoa eikä kenelläkään tietämälläni ihmisellä ole lomaa töistä niin paljoa. Joten pakko varautua siihen, että varahoidolle on tarvitsijoita. Ja parempihan se kuitenkin on, että lapsikin on kotona, jos vanhemmat ovat, vaikka mitä olisi päiväkotiin jouduttu 2 kk ennen ilmoittamaan.

Mistä sinä luulet, että se henkilökunta sinne päivystävään päiväkotiin menee... niistä suljetuista päiväkodeista.
Ja kyllä se on lastenkin etu, että henkilökunta on sitten täysimääräisenä paikalla muina aikoina eikä turhaan parin lapsen takia joulun tienoilla. Siksi niitä vanhempien lomia kysellään, että saataisiin ne lasten ja henkilökunnan lomat täsmäämään. Tietysti on aina niitä, jotka eivät oikeasti tiedä ja sekin on huomioitava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päiväkotilainen;22442925:
Sinun tilanteesi on kyllä ihan ymmärrettävä, mutta maailmalla on niin moneen lähtöön vanhempia... Itse vaan olin tällaisessa tilanteessa viime talvena. Olisin todella kovasti halunnut olla lomalla ja jouduin päivystämään. Sitten nää lapset ei ilmaantuneetkaan ja sain sitten 3 pvää ottaa palkatonta. Harmitti kyllä vietävästi, kun olisi ollut kiva suunnitella lomaa lasten kanssa. Tämä ei ollut eka kerta. Mieluummin olen töissä ja ne lapset paikalla kuin töissä ilman niitä lapsia ja sitten annetaan muutama armopala palkaton, eikä enää voi varata tai suunnitella mitään. Sain toki laatuaikaa lasten kanssa, mutta kuitenkin. Ja en ole ainut, joka näin ajattelee. Tämä tilanne on monen päicväkoti-ihmisen mielestä kurja.

Ymmärrän kyllä tuonkin puolen asiasta. Mutta luotan siihen, että mun lasten (tai yksi pk-ikäinen mulla enää on) päiväkodissa enemmistö vanhemmista tietää lomansa etukäteen, eikä joudu tekemään kuten minä.

Opin kantapään kautta. Kerran ilmoitin, että lapset ovat kotona heinäkuun, hoito oli varattu kesäkuulle ja elokuulle. Kesäkuun olin töissä, heinäkuussa olisin tarvinnut maksimissaan 3 päivää hoitoa, eikä se onnistunut vaikka viikkoja ennen siitä soitin : /. Samaa mokaa en tule tekemään enää toiste.
 
[QUOTE="Ella";22442968]Mistä sinä luulet, että se henkilökunta sinne päivystävään päiväkotiin menee... niistä suljetuista päiväkodeista.
Ja kyllä se on lastenkin etu, että henkilökunta on sitten täysimääräisenä paikalla muina aikoina eikä turhaan parin lapsen takia joulun tienoilla. Siksi niitä vanhempien lomia kysellään, että saataisiin ne lasten ja henkilökunnan lomat täsmäämään. Tietysti on aina niitä, jotka eivät oikeasti tiedä ja sekin on huomioitava.[/QUOTE]


juuri näin !!!!
 
Meillä viimeinen palautus päivä oli tänään. Mä olen aina palauttanut viimeistään viimeisenä palautuspäivänä ja pitänyt kiinni siitä miten olen ilmoittanut hoidon tarpeen olevan. Nyt vaan on ensimmäisen kerran tilanne se että mä en tiedä vielä vapaista joten rastitin kaikki päivät hoitoa.


Tänään joululoma-ajoista? Miten kaikki voi vielä sitä tietää? Meillekin jaettiin joku lomakysely. Sanoin vain, että me ollaan miehen kanssa kaikki päivät töissä, joten lähdetään siitä liikkeelle, että hoidossa ovat, mutta ehkä meille on kuitenkin joku (mummi) tulossa joillekin päiville, kun on toi ekaluokkalainenkin lomalla, niin joitain vapaa päiviäkin voi tulla, mutta todellakaan en vielä sitä tiedä.
 
Tänään joululoma-ajoista? Miten kaikki voi vielä sitä tietää? Meillekin jaettiin joku lomakysely. Sanoin vain, että me ollaan miehen kanssa kaikki päivät töissä, joten lähdetään siitä liikkeelle, että hoidossa ovat, mutta ehkä meille on kuitenkin joku (mummi) tulossa joillekin päiville, kun on toi ekaluokkalainenkin lomalla, niin joitain vapaa päiviäkin voi tulla, mutta todellakaan en vielä sitä tiedä.

Viime viikolla saatiin kysely joulunajan hoidon tarpeesta ja tänään oli viimenen palautuspäivä.
 
Kyllä mä määräajassa ne oon aina palauttanut, mut ei meillä olekaan ollut mtn epäselvyyksiä lomien kanssa. Tämän joulun loma-ajan lappua ei vielä olla saatu, mut etukäteen hoitajat kyseli vähän kyllä. Ja lomallahan me välipäivät ollaan, opiskelijat :)
 
oon varannu aina hoitopaikan jos en ole varma tarvitaanko. Oon sit ilmottanu et ei tartteta jos ei tarvita. Ei sille voi mitään. Jos kysellään elokuussa syysloman hoitoaikoja niin ei mulla oo ainakaan mitää tietoa vielä siinä vaiheessa tartteeko hoitopaikkaa silloin vai ei.

monilla aloilla ei tunneta syyslomia, hiihtolomia eikä todellakaan mitään kolmen viiikon joululomia, joka on ihan kohtuuton aika varsinkin pienillä koululaisilla. Onhan se heille kivaa mut kuka hoitaa kun vanhemmat töis ja sukulaiset kaukana ( kuten meillä ) Onneks eskarilaisilla on oikeus päivähoitoon mut.
 
Meillä oli viimeinen palautuspäivä tänään. Mä pistin niin et väliviikon on kotona,muuten hoidossa,omista harjoitteluista ei viä hajuakaan,mut sen väliviikon olisi joutunut menemään alueen päivystävään tarhaan. Missö,ei yhtään tuttua hoitajaa,eikä kukaan tytön ryhmäläisistä,keneltä oon kysynyt,ole menossa sinne. Niin kyl mä sen viikon jotenkin kikkailen :)
 
Se on kiva että jos ilmotetaan että hoito on omassa hoitopaikassa, niin kaikilla on suuri tarve hoitopaikkaan (ei millään pysty järjestämään hoitoa muulla tavoin), mutta kun ilmoitetaan että hoito on päivystyksessä niin 90% löytää sen hoitopaikan muualta hyvin äkkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tarhatäti;22443475:
Se on kiva että jos ilmotetaan että hoito on omassa hoitopaikassa, niin kaikilla on suuri tarve hoitopaikkaan (ei millään pysty järjestämään hoitoa muulla tavoin), mutta kun ilmoitetaan että hoito on päivystyksessä niin 90% löytää sen hoitopaikan muualta hyvin äkkiä.

juuri tästä syystä meidänkin päiväkodissa toimitaan niin, että se hoitopaikan sijainti ilmoitetaan vasta viime metreillä, kun kaikki ovat jo lappunsa palauttaneet. siihen asti sanomme vaan että emme tiedä misssä hoito järjestetään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tarhatäti;22443475:
Se on kiva että jos ilmotetaan että hoito on omassa hoitopaikassa, niin kaikilla on suuri tarve hoitopaikkaan (ei millään pysty järjestämään hoitoa muulla tavoin), mutta kun ilmoitetaan että hoito on päivystyksessä niin 90% löytää sen hoitopaikan muualta hyvin äkkiä.

Meidän lapsi oli päivähoidossa ryhmiksessä joka oli kiinni aina lomilla. Viime kesän varahoito oli päiväkodissa jossa oli vesirokkoa ja täitä, joten mä ymmärrän vanhempia jotka ei varahoitoon halua lapsiansa laittaa.
 
Meillä on usein se tilanne, ettei hoidon tarpeesta tiedetä vielä niin aikaisin, kun päiväkodista sitä kysellään. Esim. edellisessä työpaikassani, piti huolehtia siitä, että ohjelmistoilla oli päivystäjät, ja kun eri ihmisten lomia soviteltiin yhteen, se palapeli ei ollut erityisen helppo. Niimpä mekin olemme yleensä ilmoittaneet tarvitsevamme hoitoa enemmän kuin oikeasti on tarvittu, kun muutakaan tietoa ei vielä ole ollut. Ja uskoisin tilanteen olevan monella juuri tämä sama.
 

Yhteistyössä