päiväkodin kevätjuhla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liinutiinu-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liinutiinu-75

Vieras
Tänään tuli kutsu päiväkodin kevätjuhlaan, jossa tyttäremme 3v aloitti vuoden vaihteessa. Onko tavallista, että kevätjuhlaan viedään joitain hoitajille? Vai viedäänkö jotain kukkaa tms. vasta sitten kun tyttö jää kesälomalle? En oikein tiedä miten toimitaan...Miten te muut joiden lapsi on päiväkodissa olette toimineet? Vai viettekö mitään "kiitokseksi kuluneesta vuodesta"? Mietin, että onkohan se ihan hassua viedä hoitajille jotain ja sitten tyttö on vielä 2 viikkoa hoidossa ennen kesälomaa vai onkohan yleinen käytäntö, että juuri kevätjuhlaan viedään jotain. Kiitti kokemuksista. Niin ja jos olette vieneet jotain, niin mitä se on?

Tässä on monenlaista käytäntöä. Osa ei vie mitään milloinkaan, osa taas muistaa hoitajia niin jouluna kuin keväälläkin. Minusta luontevinta on antaa lahjat kevätjuhlassa, kun silloin vielä on kaikki hoitajatkin paikalla, mutta tämähän on makuasia.

Itse olen vienyt aika monena vuonna ihan puutarhakukkia (esim. ruukkupelargonia) tai pienen lahjakortin läheiseen hyvään kukkakauppaan).

kevätjuhlaan vieminen on ihan hyvä, koska jos joku hoitajista lähtee jo lomille heti piakkoin ja lahjoja tulee vasta sitten kun lapset jää lomille niin osa jää ilman ;) jotenkin se kevätjuhla konkretisoi kevään hoidon "loppumista" vaikka lapsi jatkaisi vielä kesällä hoitoa.. joten jos haluat muistaa niin vie ihmeessä kevätjuhlaan :)

Mä vien kevätjuhlaa joka on ensi viikolla. Lapsemme lomailevat koko kesän ja lisäksi toinen vaihtaa ryhmää, niin haluan muistaa hoitajia. Kevätjuhlaan vien siksi, että kaikki hoitajat ovat paikalla ja voimme lasten kanssa antaa jokaiselle enkilökohtaisesti.

Onko oikeasti yleinen tapa viedä päiväkotiin hoitajille jotain keväällä?? Mulla ei ollut käynyt edes mielessä! Tosi noloa.. Ja siis ryhmän kaikille hoitajille, eikä vaan "omahoitajalle", ilmeisesti?

Mä oon aina ajatellut, että hoitajille viedään jotain muistoja, kun esim vaihtaa ryhmää, menee kouluun, eikä siis muuten vaan. Varsinkin kun hoitopäivät jatkuu ihan normisti juhlan jälkeenkin ja sen 4vk:n kesäloman jälkeen.

Me ollaan viety omahoitajalle pieni muistaminen + kortti ja koko työryhmälle kakkua/suklaata + kortti sekä keväällä että jouluna. Ollaan haluttu näin kiittää äärimmäisen ihanasta hoidosta, joustavuudesta ja hyvästä yhteistyöstä. Ja näin tullaan toimimaan jatkossakin.

Oma lapseni on vielä kotihoidossa, mutta koska olen lastentarhanopettaja niin ajattelin kertoa omat kokemukseni. :) Jotkut lapset eivät tuo koskaan mitään, toiset tuovat sekä jouluna että keväällä. Itse en "arvota" lapsia sen mukaan kuka jotain tuo jos tuo yhtään mitään. Eli lahjojen tuominen ei todellakaan ole pakollista. Onhan se mukavaa silti saada jotain, vaikka kortti ja kiitos hoidosta. Jouluisin saadaan usein suklaata tai kynttilöitä ym. Keväisin kukkia tai silloinkin suklaata tms. herkkua. Useimmat tuovat lahjansa juuri kevät- ja joulujuhlaan. Jotkut sitten sinä päivänä kun lapsi jää lomalle. Eli teette niin kuin itsestänne parhaalta tuntuu. :)

Meidän vajaa 2-vuotias on juuri aloittanut päiväkodin ja ajattelin hankkia hoitajille lahjaa kevätjuhlaan. Nyt sitten kävin hoitajan kanssa keskustelua, että "jos teidän lapsi voisikin olla yleisössä ryhmän esityksen ajan, kun on ollut poissa harjoituksistakin, niin ei oikein ole sopivaa roolia.." Ja lapsi on siis ollut 2pv flunssan takia kotona! Ja sen takia "hyllytetty" kokonaan kevätjuhlaesityksestä! En sitten osannut tilanteessa sanoa mitään, mutta nyt jälkikäteen sapettaa ihan suunnattomasti! Ja mietin, että miksi edes mennä koko kevätjuhlaan, kun ei meidän lapsukainen edes saa osallistua koko tapahtumaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt :(:
Meidän vajaa 2-vuotias on juuri aloittanut päiväkodin ja ajattelin hankkia hoitajille lahjaa kevätjuhlaan. Nyt sitten kävin hoitajan kanssa keskustelua, että "jos teidän lapsi voisikin olla yleisössä ryhmän esityksen ajan, kun on ollut poissa harjoituksistakin, niin ei oikein ole sopivaa roolia.." Ja lapsi on siis ollut 2pv flunssan takia kotona! Ja sen takia "hyllytetty" kokonaan kevätjuhlaesityksestä! En sitten osannut tilanteessa sanoa mitään, mutta nyt jälkikäteen sapettaa ihan suunnattomasti! Ja mietin, että miksi edes mennä koko kevätjuhlaan, kun ei meidän lapsukainen edes saa osallistua koko tapahtumaan. :(

No onpas todella erikoista, tökeröllä tavalla siis! Kyllä kaikille lapsille pitäisi joku rooli löytyä, vaikka olisi ollut koko kevään pois hoidosta! Sinuna kysyisin vielä henkilökunnalta, että eikö tosiaan lapsi voi osallistua kun oli kipeänä. Ihmetteleehän siinä lapsikin jos itse istuu yleisössä ja muut esiintyvät. Luulisi nyt ammattilaisten ymmärtävän vähän paremmin. Todella outoa.

Minä olin ihan äimänä, kun tästä kuulin. Ja varmaan on sanomattakin selvää, että lahjanostoaikeet kyllä jäi saman tien.. Ja miksiköhän sitten menisimme katsomaan muiden päiväkodin lasten esityksiä istuen koko perhe katsomossa. :/

Yhteistyössä