mitä viette päiväkodin henkilökunnalle lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En vie mitään, miksi pitäis.

Ei kenenkään ole pakko viedä jos ei halua tai siihen ei ole aihetta.

Meillä on ollut tapana kun itse olin koulussa, niin aina vietiin opettajalle jokin kukkakimppu keväsiin. Nyt olen itse ottanut tavaksi viedä opettajille ja tarhatädeille jonkun pienen lahjan. Itse ajattelen sen kiitoksena kuluneesta (luku)kaudesta. Olemme aina olleet hyvin tyytyväisiä lasten hoitopaikkoihin ja siihen hoitoon, minkä he ovat saaneet. Mielestäni ja myös mieheni mielestä pieni lahja tai kunnianosoitus ei ole ikinä turhaa päinvastoin. Se on myös sellainen positiivinen palaute minkä usein unohtaa antaa kesken omien kiireiden. Se saattaa myös antaa tsemppiä ja motivaatiota henkilökunnalle jaksaa myös niiden vaikeiden päivien kanssa. Henkilökunta huomaa, että heidän työtään "oikeasti" arvostetaan vaikka sitä ei aina muisteta kertoa heille.

Lahjan ei tarvitse olla suuri ja kallis. Jokainen antaa oman halun ja budjetin mukaan. Esim keksipaketi, johon kääritty nätti rusetti on aivan tarpeeksi tai sitten se voi tosiaan olla pieni herkkukori jokaiselle tai yksi iso yhteinen. Myös pelkkä kortti, jossa on sanottu kiitos kivasta vuodesta on varmasti mieltä lämmittävä!

ja nyt miettimään mitä kivaa tänä keväänä!

Kerran sain muumitikkareita muumipurkissa mikä oli aika hauska lahja näin lapselliselle. ;)

Ajattelin itse, että tehdään lasten kanssa yhdessä jtakin pientä. Tykkään kirjansitomisesta, joten ajattelin että tehdään vaikka jotkut muistivihkot tms. ja niille sitten origamitaittelulla nätistä paperista laatikko.. Kauniisti pakattu ja ajatuksella kullekin opelle tehty. :wave:

Olen töissä koulussa ja muistamisia tulee joka joulu ja kevät. Minusta ei todellakaan ole välttämätöntä viedä/tuoda mitään. Enemmänkin lämmittää mieltä, jos vanhemmat/ lapset käy kiittämässä kuluneesta vuodesta. Mutta JOS haluaa jollain muistaa, niin mieluummin tosiaan jotain kuluvaa tavaraa eli kahvia, teetä, leivonnaisia tms. Kaikki lahjaesineet on tosi ongelmallisia, kun ei niitä viitsisi nurkissa pyöritellä, mutta tuntuu pahalta poiskaan heittää, kun joku on sen minua varten hankkinut. Myös kukkaset on ihan kiva muistaminen :)

Oman lapsen päiväkotiin vietiin jouluna joulukahvia. Nyt keväällä varmaankin "vaan" lapsen itsetekemä kortti.

Minä olen saanut muksuilta lahjaksi esim. servettejä, kynttilöitä (ihania, kesävärisiä), muovisen petanque pelin (halpa ja kiva!!!), rantasandaalit (tiimarissa ei maksa montaa euroa ja tykkäsin kovasti, kokokaan ei ole niin tarkka), patalaput, huivin (näitäkin löytyy halvalla kivan näköisiä). Itse voisin ostaa esim. sievän korin ja laittaa sinne mehupullon ja keksejä. Toinen voisi olla että laittaisi kasvamaan herneitä johonkin kivaan kippoon.
Eihän tuo muistaminen pakollista ole, mutta kyllähän siitä kieltämättä hyvä mieli tulee :)

Itsekin haluaisin kivoja päiväkodin tätejä kiittää jollain tavoin kun ovat noita omia ajoin kovinkin hankalia jälkeläisiäni jaksaneet hoitaa vaikka työtähän sekin on siinä missä muutkin ja palkka tulee (vaikkei varmaankaan kaupungilta kovin ihmeellistä palkkaa kuitenkaan...)
Jokatapauksessa ajattelin hankkia kaikille pikkupullot viiniä ja lasten askarteleman kortin.
Ehkäpä lapset voisivat lisäksi koristella viinipullot tms. Itse ainakin ilahtuisin :)

Yhteistyössä