mitä viette päiväkodin henkilökunnalle lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedosta kiitollinen

Vieras
HEI!

Taas on se aika vuodesta, jolloin on paljon juhlia ja lahjojen ostoa. Kaipaisin nyt kuitenkin vinkkejä mitä viedä päiväkodin henkilökunnalle kiitokseksi kuluneesta vuodesta.

Ongelma on siinä, että hoitajia on poikani ryhmässä 3 ja yksi harjoittelija. Eli vienkö vain hoitajille vai pitääkö viedä aikuiselle harjoittelijallekin jotakin, onhan hän ollut siinä ryhmässä koko talven samalla lailla kuin muutkin?
Mitä yleensä viette?Onko tyhmää viedä taas joku kukka? Ja milloin lahjat annetaan...kevätjuhlassa, joka on jo toukokuun puolivälissä vai silloin kun jäädään kesälomalle?

tiedosta kiitollinen

Oon vieny lapsen kevään viimesenä hoitopäivänä ennen lomaa kesäkukan/maahan tai ruukkuun istutettavan yrtin taimen tms. En siis mitään hirmu kallista, kun niitä tätejä on meilläkin useita. Ja kyllä veisin sille harjottelijallekin, jos on ollu koko talven.

Jos on pakko viedä jokaiselle jotaki ni istuttakaa lapsen kanssa orvokit johonki kivaan pieneen koristeltuun itse askarreltuun purkkiin/hoitsu :) tällastesta itse tykkään :)

Tai sitte kakku tai joku herkku suolanen piirakkka koko porukalle kahvin kanssa.

Itse olen saanut mm. viinipullon, patalaput, kertisastioita, kukkia, kukkasipuleita, aurinkorasvaa, huivin, kynttilöitä, leffalippuja... Sitten voi tietty tehdä jokaiselle korin, johon kerää pientä kivaa. Itse tein työkaverille sellaisen, mihin ostin mehua, keksiä, suolatikkuja, yms... ei tullut kalliiksi kun ei osta ns. merkkituotteita :) Ja hyvin kelpasi ja oli tosi iloinen. Pentikistä saa muuten ihania leipäkoreja edullisesti!

Me tehdään lapsen kanssa ihan kortti, jossa kiitettään ja toivotetaan hyvää kesää. Ei mun mielestä tarvi ostaa mitään, kun ajatus tärkein. Toki ostaakin saa, jos haluaa, mutta meillä näin.

ajatuksena oli ostaa ruusuja ja suklaata. Poika saa itse viedä jokaiselle hoitajalle 5 pientä ruusua kauniissa kimpussa ja suklaata. En tiedä riittäisikö nuo ruusut kuitenkin? Ja tietenkin kortti mukaan.

Miksi te ette vie ryhmään jotain muistoa? Siitä on paljon enempi iloa, ku jostain kukasta... Kirja, lelu, peli tms on kiva viedä. Lapset tietää, mitä ryhmässä on ja mitä ei.

:kieh: aaaargh .... niinhän tää kevät tulee nopsaan taas. Täytyy kyllä viedä jotain kun tytön suosikki ope lähtee pois. Täytyypi miettiä jotain omatekemää tms. tosin toi anans oli aika hauska =o)

Missä vaiheessa te oikein noita lahoja viette? Siis kun mun lapseni on hoidossa lähes koko kesän ja kevätjuhlakin on lauluhetki hoitopäivän jälkeen, joten sekään ei tunnu luontevalta hetkeltö. Tosin me ollaan oltu niin vähän aikaa tuolla ettei varmaan muutenkaan viedä mitään.

Mä ajattelin vain jotain yhteistä keksiä koko päiväkodin väelle. Päiväkodissa ei siis ole kuin kaksi osastoa ja tätejä yhteensä kahdeksan. Plus päiväkotiapulainen ja harjoittelijat. En jaksa jokaiselle alkaa erikseen väsäämään muistiaista ja varsinkin, kun hoitajien vaihtuvuus on ollut melkoista..

Mä varmaan tyydyn yhteiseen herkkukoriin. Tai mä luulen, että mietitään lasten kanssa yhdessä. Niiltä yleensä tulee parhaimmat ideat :)

Jotain "kuluvaa" . Siis kahvipaketti ja joku kortti ja vaikka nätti nauha? ympärille.Tai joku erikoinen tee, tai kukka . Ei ainakaan mitään , mikä jää varastoon, vie tilaa

Apua :o . Onks tälläinen kevätlahja tapana? Me vietiin jouluna kaikille pieni muistaminen, mutta jos muutkin vie niin kyllä sitten meidänkin lapset, varsinkin kun on niin ihana päiväkoti.

Mä vein viime jouluksi tytön ryhmän hoitajille lahjapussissa pari pakettia keksejä ja pari pakettia teetä... olikohan se toinen joku joulutee, ja sit se toinen joku muu makutee... vai tais muuten olla kuule joulukahvia... semmosessa pussukassa missä mydään irtoteetäkin.

Yhteistyössä