[QUOTE="villa";27403424]Sä olet hieman "pihalla" villan suhteen, ei sitä pestä joka päivä. Villa puhdistautuu itsekseen kun sitä tuulettaa. Ei se edes kestäisi jokapäiväistä pesua! Meilläkin on merinovillaalusasut lapsilla, koska ne ovat ihanan pehmeät iholla, lämmittävät, ja keräävät kosteuden jos lapsi hikoilee, eli sopivat tosi hyvin hikoilevalle lapselle. Puuvilla on kylmää ihoa vasten,ja väittäisin kyllä että kaikki yli 3-vuotiaat kyllä hikoilevat ulkona jos ovat yhtään juoksevaa sorttia, eikä sellaisia paikallaan kököttäjiä, ja palelevat raukat sitten tietysti!
Eikä niitä villaasu-settejä tarvitse montaa olle, muutama riittää.
Kallista tai ei, mutta mielummin tiedän että lapset viihtyy ulkona, koska heidät on puettu oikein. Eikä tosiaan tarvitse tunkea liikaa kerroksia sisävaatteita, koska se villa lämmittää. Toiset sitten pukevat sukkikset, aluspaidat, verkkarit, paidan, ja siihen vielä villahaalarin päälle-siinä on jo aika monta kerrosta vaatetta. Pätevän haalarin kanssa merinovillakerrasto ja ohut sisävaate siinä päällä riittää hyvin, ellei mennä jo lähes 15 asteen pakkaselle.[/QUOTE]
Kyllä mun lapset ovat olleet tyytyväisiä ja lämpimiä ihan ilman mitään villakerrastoja. Hyvin pärjää, kun laittaa sukkikset, trikoopaidan, väliasun ja toppapuvun. Sitä kylmemmillä ilmoilla ei sit enää ulkoillakkaan. Ja mun lapset eivät ole koskaan olleet hiestä märkiä vaikka liikkuvatkin ulkona talvisin. Päikyssäkin, kun ollaan vaan se tunti ulkona kerrallaan. Mutta siis kukin tyylillään. Teille näköjään toimii toi systeemi. ja tosiaan en ymmärrä villan pesemisestä. Meillä ainoat villavaatteet ovat anopin kutomat lapaset ja villasukat. Niitä nyt ei tosiaan joka käytön jlkeen pestä. Mä vaan ajattelisin, että suoraan ihoa vasten olleet vaatteet kuuluu pestä aika usein, mutta kai oln siinäkin asiassa sitten väärässä.