[QUOTE="mie";29807570]joku oli tehnyt ilmoituksen lastensuojeluun,että äiti on humalassa kotona alaikäisten lasten kanssa.Totta oli se,että olin 4 pientä lonkeroa ottanut,ja olin ystävieni kanssa menossa ravintolaan.Lasten isä oli iltavuorossa töissä ja oli tulossa kotiin.Lapsia olin saunottamassa,pienempiä siis,koska isommat osaavat käydä itsekseen.
Naapuri oli katsomassa pienempien perään.Naapuri meni käymään omassa saunassa ja minä menin lasteni kanssa saunaan.Puhelin soi,jolloin lastensuojelu kertoi miksi ilmoitus tehty ja mikä syy.
Rehellisesti vastasin,että ole 6 tunnin aikana nauttinut 4 lonkeroa,joista yksi vielä kesken.En ole mitenkään humalassa,isä tulossa ktiin ja naapuri on lapsia ollut katsomassa,kun olen ollut kellarissa etsimässä kevätvaatteita ja lenkkareita lapsille.
Pyysivät naapuria puhlelimeen,jolloin sanoin,että on omassa saunassa mutta on tulossa takaisin siihen että isä on kotona.Jätin puhelimen isommille lapsille,että naapuri voi siihen vastata kun soittavat.Kohta naapuri tulee pesuhuoneen ovelle,että lastensuojelu on meillä 5 minuutin päässä tarkastamassa tilannetta.Siis mitä vitun tilannetta?
Tervetuloa meillä ei mitään salattavaa ole ja kun tulivat tupaan olin juuri pesemässä lasten hampaita ja yövaatteita laittamassa,että isä saa lapset nukkumaan,naapuri pääsee kotiin ja minä pääsen lähtemään kavereideni luokse.
Siinä tädit seisoi eteisessä ja kuulustelivat minua ja heidän asiantuntemus näkyi heti päälle päin kun väittivät,että ole humalassa(vajaa 4 pientä lonkeroa 6 tunnin aikana),että se näkyy selvästi silmistä.......että kyllä he ovat todellakin asiantuntijoita.
Isä tulee töistä ja katsoo suu auki,mikä härdelli eteisessä on menossa,kun porukkaa kuin pipoa siinä ja minäkin pyyhe vain päällä.Lapsille on vahingollista nähdä aikuisten ottavan alkoholia,edes sitä yhtä saunalonkeroa ja tästä tulee nyt ilmoitus lastensuojeluun......
Lastensuojelu oli isää yrittänyt tavoittaa,mutta kun on asiakkaalla töissä niin ei kesken hoitotoimenpiteiden roikkua kokok ajan puhelimessa eikä olut siihen siksi kerennyt vastaamaankaan.....
Oikeasti minulla alkaa usko lastensuojeluun nyt mennä tosissaan.Aina olen ollut sitä mieltä,että mielummin 10 turhaa käyntiä kuin 1 aiheellinen,mutta tämä alkaa mennä jo yli hilseen.Eerikan tapauksessa ei ollut huolta kenelläkään,vakka lapsi itki ettei halua isälle lastenkodista,ei tehty mitään,mutta nyt joku lukee somesta,että äiti korkannut lonkeron,nin ollaa rynnimässä oven taakse,vaikka lapsille hommattu hoitaja kotiin........[/QUOTE]
Tuo oli kyllä minusta aivan aiheellinen käynti, surullista ettet itse sitä tajua. Ei ole ok tissutella pienten lasten kanssa, vieläpä saunassa, jossa on vaaranpaikkoja. Ja aika kännissä taisit olla, kun et edes vaatetta saanut päällesi vaikka tiesit että lastensuojeluviranomaiset on tulossa käymään.