päiväkoti täynnä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippänä

Vieras
Heips! Asun pienellä paikkakunnalla ja olen ollut pari vuotta työttömänä ja nyt vihdoin lykästi ja sain töitä. Vanhin lapsi on koulussa ja toinen seurakunnan eskarissa ja tämä tyttö pitäisi saada päiväkotiin mutta kappas, kylän ainoa päiväkoti on täynnä ja syy tähän on se kun työttömillä ihmisillä on oikeus pitää lasta hoidossa varmuuden vuoksi ja minimi on 8pv/kk ja näillä lapsilla säilyy hoitopaikka. Ja nyt kun mulla on oikea tarve saada lapsi hoitoon niin joudumme viemään hänet toiselle paikkakunnalle eli sinne mihin mahtuu. Minusta tämä systeemi on väärin! Jos lähelle saisi paikan niin voisin itse viedä tytön siihen mutta nyt joutuu isä viemään autolla kauemmas ja samalla tytön päivät on pitempiä. Itse kuljen töihin pyörällä kun ei ole kahta autoa. Minusta tätä työttömien oikeutta pitäisi muuttaa. Itse pitkään työttömänä ollessani hoidin tytöt kotona enkä täyttänyt päiväkotia "turhan"takia. Mitä ootte mieltä tästä asiasta?

Niin! Kyllähän se väärin on. On myös niitä jotka ovat vauvan kanssa kotona ja esikoinen tarhassa, väärin minusta myös sekin. Tiesitkö että kunnan on 2 viikossa järjestettävä hoitopaikka ja eskari. kuulostaa oudolta, että toiseen paikkakuntaa joutuu. Me kun muutettiin paikkakunnasta toiseen, eivät lapset missään nimessä saaneet jäädä "väärän" paikkakunnan päiväkotiin.

Yhteistyössä