Päiväkoti vs. MINÄ! Me TAAS valvotaan varmaan tonne 12 asti lapsen kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä en jaksa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa olla suuritöinen aamuruoka ja kovin pitkät aamutoimet?

Meillä kello soi 7:00-7:15. Esikoinen ampaisee ovesta ulos silleen, että ehtii 7:45 bussiin. Kahdeksan jälkeen vien keskimmäisen eskariin. Ja kyllä, syövät aamupalan kotona, ja pesevät kasvot & hampaat, pukeutuvat, yms.

No mä olen hidas herääjä :) tartten suihkun, 3ISOA kahvikuppia jne...mulla vie aikaa että herään ja olen lähtökunnossa. Mut nää nyt on mun henk.koht asioita eikä liittyneet aloitukseeni millään. Jokainen tyylillään :)

Aamulla klo 7. herätät lapsen. Pvkodissa nukkuu päikkärit.
Kotona ulkoilette illalla..niin että lapsi itse kuluttaa energiaa liikkuessaan,
ulkoilun jälkeen viet lapsen lämpimääb kylpyyn ja sit iltapuuro ja unille...
laita jtn unimusiikkia rauhallista taustalle..opeta pikkuhiljaa lapsi siihen että
alkaa rauhoittumaan yksinkin unille :) toki edelleen silitellään uneen, mutta
rauhoittuu ja jää sinne tyytyväisenä nukkumaan :) kokeilkaa usemnan viikonajan..

Taitaa olla suuritöinen aamuruoka ja kovin pitkät aamutoimet?

Meillä kello soi 7:00-7:15. Esikoinen ampaisee ovesta ulos silleen, että ehtii 7:45 bussiin. Kahdeksan jälkeen vien keskimmäisen eskariin. Ja kyllä, syövät aamupalan kotona, ja pesevät kasvot & hampaat, pukeutuvat, yms.

Me ei ikinä ehdittiin tuolla aikataululla mihinkään, vaikka vain yksi lapsi. Ei kaikki oon noin mahtavia ja reippaita, kuin teidän perhe. Sorry.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en jaksa..;27209543:
No mä olen hidas herääjä :) tartten suihkun, 3ISOA kahvikuppia jne...mulla vie aikaa että herään ja olen lähtökunnossa. Mut nää nyt on mun henk.koht asioita eikä liittyneet aloitukseeni millään. Jokainen tyylillään :)

Miksi etvoi herättää lasta jo esim. seitsemältä, niin unta ei tule päiväsaikaan liikaa?

[QUOTE="vieras";27209558]Miksi etvoi herättää lasta jo esim. seitsemältä, niin unta ei tule päiväsaikaan liikaa?[/QUOTE]

No niinhän mä olen kirjottanu tänne kolme kertaa jo että aion kokeilla, huomisaamusta alkaen!

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja mä en jaksa..;27209409:
Niin, no sitte se kyllä ois väsynyt :)
Tuntuu vaa niin hullulta että n.9tunnin yöunien jälkeen lapsi valvoo n.3tuntia ja on muka NIIIIIIIN kauhean väsynyt. No minäpä yritänkin tätä huomenna!

Älä hyvä ihminen "yhdellä ryminällä" - tulee vain vaikeuksia. Aikaista rytmiä pikku hiljaa, 15-20 min. joka aamu.

Tuskin lapsenakaan tarvitsit kahveja ja suihkuja heräämiseen, vaan lähdit kouluun paljon lyhyemmällä heräilyllä.

Etköhän pysty juomaan kahvia lastenhoidon lomassa. Suihkun ehdit varmaan tunnissa ottaa?

Ei voi sanoa muuta kuin että koita kestää. Meillä sama juttu, jos päivällä nukkuu niin unta saa odotella joskus melkein puoleenyöhön asti. Rasittavaa mutta onneksi vuoden päästä onneksi loppuu tämäkin lysti, kun eskarissa ei nukkumispakkoa enää ole. Itselläni asiaa hankaloittaa vielä se, että joudun tekemään koulutehtäviä lapsen mentyä nukkumaan. Kiva aloittaa esseen vääntäminen kahdeltatoista yöllä, valvoa neljään ja aamulla pitäisi herätä pirteänä. Usein lapseni ei rauhoitu päiväunille päiväkodissa, kun ei niitä kotonakaan enää nuku. Päiväkodissa ehdotettiin että heräisimme aikaisemmin, että nukkuisi päiväunet paremmin. Joo, en todellakaan ala herätellä lasta sianpieremän aikaan vain siksi että päiväkodissa nukutaan kaksi tuntia ja saadaan sen takia valvoa puoleenyöhön!

No sitten sun tarvii vaan priorisoida. Joko otat rauhalliset illat tai rauhalliset aamut, molempia ei ole tarjolla :)

[QUOTE="...";27209554]Me ei ikinä ehdittiin tuolla aikataululla mihinkään, vaikka vain yksi lapsi. Ei kaikki oon noin mahtavia ja reippaita, kuin teidän perhe. Sorry.[/QUOTE]
Joo, oon huomannut.

Tuskin lapsenakaan tarvitsit kahveja ja suihkuja heräämiseen, vaan lähdit kouluun paljon lyhyemmällä heräilyllä.

Etköhän pysty juomaan kahvia lastenhoidon lomassa. Suihkun ehdit varmaan tunnissa ottaa?

Ja siis ei mulla todellakaan ole ongelmaa juoda kahvia lastenhoidon lomassa :) En ihan ymmärrä sua. Kertauksena; olen antanut lapsen nukkua aamulla ysiin kun en ole raaskinut herätellä ja olen ajatellut että saa nukkua niin pitkään kuin mahdollista :)

Alkuperäinen kirjoittaja mä en jaksa..;27209616:
Ja siis ei mulla todellakaan ole ongelmaa juoda kahvia lastenhoidon lomassa :) En ihan ymmärrä sua. Kertauksena; olen antanut lapsen nukkua aamulla ysiin kun en ole raaskinut herätellä ja olen ajatellut että saa nukkua niin pitkään kuin mahdollista :)

Ehkäpä ne ei päiväkodissakaan raaski herättää ja antavat siksi nukkua...;)

Alkuperäinen kirjoittaja mä en jaksa..;27209628:
Voi kiesus...tietenkin olen! Miks mulla ois lapsi päiväkodissa jos en olisi???? Täh?

No, tää nyt on tätä taas..älä välitä :) tehokkuutta, tehokkuutta, Hyvät Ihmiset taas moittii huonompiaan ;)

[QUOTE="Jenis";27209604]No sitten sun tarvii vaan priorisoida. Joko otat rauhalliset illat tai rauhalliset aamut, molempia ei ole tarjolla :)[/QUOTE]

No otetaan rautalankaa kun ei muuten mee tajuntaan;
EN TARTTE MITÄÄN RAUHALLISIA ILTOJA TAI AAMUJA!
VOIN HERÄTÄ LAPSEN KANSSA ONGELMITTA SAMAAN AIKAAN JA MENNÄ SAMAAN AIKAAN NUKKUMAAN. Kyse oli siitä että itse olen tillin tallin aikaisen aamuherätyksen ja raskaan työpäivän vuoksi jo kymmenen aikaan. Ja lapsi pyörii sängyssä 2 tuntia. huoh!

Koht 3v herää aamulla 7.00 ja nukahtaa 12.00 parin tunnin unille.
19,30 on aivan valmis meneen nukkumaan.
Sammuu heti kun laittaa petiin.
Päiväunet jos jää vahingossa väliin illat on kaaosta.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en jaksa..;27209656:
No otetaan rautalankaa kun ei muuten mee tajuntaan;
EN TARTTE MITÄÄN RAUHALLISIA ILTOJA TAI AAMUJA!
VOIN HERÄTÄ LAPSEN KANSSA ONGELMITTA SAMAAN AIKAAN JA MENNÄ SAMAAN AIKAAN NUKKUMAAN. Kyse oli siitä että itse olen tillin tallin aikaisen aamuherätyksen ja raskaan työpäivän vuoksi jo kymmenen aikaan. Ja lapsi pyörii sängyssä 2 tuntia. huoh!

:D Joo, ja se lapsi pyörii koska se ei ole väsynyt, koska on nukkunut pitkään, kun taas sinä olet väsynyt, koska olet herännyt aikaisin. Eli sun pitää herättää myös lapsi aamulla aikaisemmin, jolloin et sitten ehdi heräillä itseksesi rauhassa kolmea tuntia. Oon ehkä vähän ällistynyt, että tällainen oivallus vaatii kolmen sivun ketjun Kaksplussalla ;)

[QUOTE="vieras";27209665]no siksi että saa palstailla rauhassa kuten useimmat täällä tekee.[/QUOTE]

:) Joo, mä lähen nyt koittaa jos päästäs unille.
Jos ei lapsi tuntiin nukahda ni tullaan hetkeks pois ja mennää uudestaan.

Sorge, meni muutamaan kirjoittelijaan hermo, mutta juu.. kaikki ei oo samasta puusta veisty :)

Yhteistyössä