Päiväunilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herättäminen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herättäminen?

Vieras
Meidän 10kk tyttö on ruvennut nukkumaan tosi pitkiä päikkäreitä. Aamupäivällä nukkuu yleensä 2h ja iltapäivällä vielä toiset 2h. Herää vasta viiden aikaan näiltä toisilta päikkäreiltä, ja kello onkin sitten jo yli yhdeksän ennenkuin edes yritän saada häntä nukkumaan. Kun laitan hänet sänkyynsä, hän temmeltää siellä vielä tunnin ennenkuin nukahtaa, eli vasta kymmenen jälkeen.
Olenkin nyt miettinyt, että pitäisikö minun herättää hänet toisilta päikkäreiltä, vaikka tunnin unien jälkeen? Toisaalta tuntuu kamalalta herättää toinen kesken makoisien unien...

Meillä 8kk:n ikäinen poika, joka myös on nukkunut kahdet reilun kahden tunnin päikkärit. Nyt olen antanut pojan nukkua ensimmäiset unet omaan tahtiin ja toiset unet olen käynyt herättämässä 1,5 tunnin jälkeen. Varovasti herättelen, avaan parvekkeen oven ja huhuilen poikaa nimeltä. Kohta käyn uudestaan katsomassa, onko huhuilu herättänyt pojan, jos ei huhuilen uudestaan. Meillä ainakaan poika ei ole herännyt kiukkuisena

jaa-a hyviltä kuulostaa noi päikkärit, eihän toi klo21-22 ole kovin paha nukkumaanmenoaika vai?
Mä herättelin välillä just vimpoilta päikkäreiltä jos meinas venähtää, mutta meillä meinas nukahtamsiyritykset mennä sit jo lähemmäs klo23:a

Yhteistyössä