Pakko jakaa tämä teidän kanssa. Kyllä pisti ihmetyttämään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetelkäämme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetelkäämme

Vieras
Liityin yhteen seurueeseen, kun siinä oli yks mun kaveri. Siinä sitten oli yksi raskaana oleva nainen, hänellä on entuudestaan yksi lapsi, joka siinä välillä kävi pyörähtämässä. No pisti vain silmään, kun tupakkaa veti antaumuksella useaan otteeseen. Sitten yhtäkkiä alkoi valittaa, kun mahassa alkoi tuntua potkimista, jotka koski ja samalla vain lisää tupakista savuja. No ei siinä mitään, onhan noita ihmisiä jotka polttaa raskaana ollessa. Mutta kun hänen n. kolme vuotias lapsi tuli viereen ja sillä naisella tupakka kädessä, niin käski kauhean äkäisesti lapsen pois tupakansavusta! Katsoin kyllä vieressä hänen toimintaansa ihan suu auki!!!

Minä oisin jutellut tämä äidin kanssa...asiallisesti tosin

mutta veikkaan että hän olisi suuttunut :)

ei minua olisi haitannut,minä olisin kuitenkin ollut oikeassa

Minä olisin sanonut naiselle asiasta (vaikka ihan varmasti tietääkin) jotta hän ei ajattelisi asian olevan niin triviaali että muut eivät paheksu. Kenties, kenties muiden paheksunta olisi hänelle suurempi kannustus tupakoinnin lopettamiseen / vähentämiseen raskausaikana kuin syntymättömän vauvan hyvinvointi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Minä oisin jutellut tämä äidin kanssa...asiallisesti tosin

mutta veikkaan että hän olisi suuttunut :)

ei minua olisi haitannut,minä olisin kuitenkin ollut oikeassa

Kuvitteletko että ko. äiti ei tiennyt ettei raskausaikana saa tupakoida, että se saattaa vahingoittaa vauvaa? Ihan varmasti jokainen sen tietää, ja jos silti polttaa, tuskin siihen puheet auttavat. Sääliksi käy näitä vauvoja :/

Yhteistyössä