Pakko tehdä oma avaus. Åboriginal, lähinnä sinulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mustikka

Vieras
Kirjoitit tuossa toisessa ketjussa siitä, kuinka sinua häiritsee se, että joku toinen uskoo kuoleman ja kaiken elämänsä olevan Jumalan kädessä.
Kirjoitit mielestäni hyvin ajattelemattomasti.
Sinunhan ei ole pakko uskoa niinkuin joku toinen uskoo ja päinvastoin...annoit ymmärtää, että noin uskomisessa olisi jotain väärää?
Maailma on täynnä erilaisia uskontoja, menetkö kaikille sanomaan, että ei hyvät ihmiset noin!! Vaan näin niinkuin minä. =)

No ehkä et tarkoittanut tätä, en tiedä. En lukenut koko ketjua, enkä välitä lukeakaan. Tahtoisin vain sanoa, että saahan joku uskoa Jumalaan koko sydämestään, jos niin haluaa ja tuntee sen itselleen oikeaksi valinnaksi?
Eikä se ole edes välttämättä mitään tyhmyyttä se, päinvastoin. Mielestäni vaatii vahvuutta uskaltaa luottaa ja uskoa johonkin Korkeampaan Voimaan.
Se, että uskoo vain omaan itseensä ja kieltää kaiken muun, ei välttämättä vaadi kovinkaan suuria vahvuuksia. =) Annetaan kaikkien kukkien kukkia!

No se on vähän niin tuon Åbon kanssa, että joko my way tai high way. Hän on aina oikeassa, muut mielipiteet lytätään oitis ja hänen täytyy saada viimeinen sana aina kaikessa! Turha sen kans on yrittää keskustella mitään järkevää, menee inkuttamiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sivustaseuraaja:
No se on vähän niin tuon Åbon kanssa, että joko my way tai high way. Hän on aina oikeassa, muut mielipiteet lytätään oitis ja hänen täytyy saada viimeinen sana aina kaikessa! Turha sen kans on yrittää keskustella mitään järkevää, menee inkuttamiseksi.

sit se raukkaparka luulee että täällä on vain ja ainoastaa yksi harmaana kirjoittelija.....

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
ja tääkö se sit on asiallista ja fiksua ?

No ei tullut kovin fiksuja kommentteja tähän, mut allekirjoitan edelleen tuon alkuperäisen tekstini.

Lisäys: nämä muut vieraat eivät ole minun näppikseltäni.

Alkuperäinen kirjoittaja :

sit se raukkaparka luulee että täällä on vain ja ainoastaa yksi harmaana kirjoittelija.....

Höpöhöpö....

Mun puolesta jokainen saa uskoa aivan rauhassa mihin haluaa.

Kunhan ei ajattelisi niin, että omaa järkeä ja harkintakykyä ei tarvitse käyttää lainkaan, sillä kyllä Jumala pitää omistaan huolen. Tällä verukkeella esim. tuntemani uskovainen äiti antaa 2-vuotiaansa ulkoilla reilu vuotta vanhemman sisaruksensa kanssa yksin kerrostalon pihassa, jonne ei kotoa näe, ja aluekaan ei mikään kaikkein turvallisin ole. Jumala pitää huolen, Jumala näkee, Jumala pitää lasta kädestä kiinni kun se kipuaa kierreportaita kerrostalon kolmanteen kerrokseen äidin ollessa ihan jossain muualla. Ja se on asia joka mua häiritsee: kyllä ihmisenkin täytyy pitää huoli itsestään ja lapsistaan, eikä jättää kaikkea Jumalan käsiin. Ei kai Jumala olisi antanut ihmiselle aivoja, jos ei haluaisi niitä käytettävän.

Noin minä ajattelen.

Kyllä muakin häiritsee se että esimerkiksi laiminlyödään lasten vahtiminen ja jätetään herran haluttu. ja jos lapsi vaikka hukkuu jokeen, niin sanotaan vain että se oli herran tahto, vaikka sen olisi voinut estää vahtimalla lasta

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Höpöhöpö....

Niin juuri. Höpöhöpö. Kai mä sen tiedän, että täällä on monia harmaana kirjoittelevia.
Mutta tajuan kyllä senkin, että kun samassa ketjussa on ensin harmaa Salla joka sanoo yhtä (eli yleensä haukkuu aika rankasti jotain vakkarikirjoittajaa), hetken päästä harmaa Milla joka peesaa Sallaa, ja sitten harmaa Molla joka peesaa Sallaa ja Millaa, ja kaikki tekevät samat kirjoitusvirheet, niin on aika turha väittää etteikö kyseessä olisi sama harmaa :D. Etenkin kun modekin huutelee näiden kommenttien jälkeen että "huom, vain yksi nimimerkki per ihminen per keskustelu" :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä muakin häiritsee se että esimerkiksi laiminlyödään lasten vahtiminen ja jätetään herran haluttu. ja jos lapsi vaikka hukkuu jokeen, niin sanotaan vain että se oli herran tahto, vaikka sen olisi voinut estää vahtimalla lasta

Joo, tuota mä tarkoitan.
Lapsi hukkuu jokeen, vanhemmat eivät ole lähimaillakaan, ja sitten vaan sanotaan että tutkimattomia ovat Herran tiet, tämä oli Jumalan tahto, meidän päivämme ovat ennalta määrätyt jne. Uskoa saa, mutta usko on tosi huono tekosyy välinpitämättömyydelle.

Yhteistyössä