Palauta mut maanpinnalle, jooko? En jaksa itseäni. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Tilanne on tämä. Mulla piti alkaa menkat viime maanantaina. No. Lauantaina alkoi ekat merkit siitä, että tulossa ovat eli pientä rusehtavaa tuhnua näkyi pyyhittäessä paperilla.

Maanantai aamuna vähän (minimaalisen vähän) kipristeli alavatsaa ja ajattelin, et ok nyt ne alkaa. Mutta kun ei. Edeleen tulee vaan tuota samaista pientä tuhnua ...lähinnä näin aamupäivästä, iltaa kohti sekin katoaa.

Vatsakipuja mulla oli (siis menkkamaisia) jopa kaksviikkoa ennen menkkoja (mut tämä on mulle normaalia), mutta kun menkkojen piti alkaa, eipä ole enää kuulunut niitäkään tuon maanantain jälkeen.

Normaalisti mulla on tissit TODELLA räjähdysarkakipeet ennen menkkoja, nyt ne on viimeisen kaks päivää vähän turvonneet, mutta eivät ole tullee juur nimekskään kippeeksi. Ennen tuota eivät ees olleet juuri turvoksissa.

Realisti puoli mussa odottaa koko ajan, et kyllä ne menkat sieltä tulee. Eikö vaan? Tämä on se järkevin selitys... Mut miks hitossa se optimisti puoli mussa silti koko ajan ajattelee, et jos vaikka oonkin silti raskaana.. :/

Ja ei. En ole hakenut/tehnyt testiä, kun olevan varma, että sillä sekuntilla, kun sen testin käteeni saisin, ne menkat tulis oikein tulvimalla... Eli hukkaan menis sit nekin rahat.. :snotty: (toisaalta oishan se sit ainakin yks ratkaisu tilanteeseen...)

Kannattaako vai eikö kannata törsätä rahojaan testiin?

Alkuperäinen kirjoittaja sanoisin että :
ei kannata. Sitä iloisempi yllätys sitten on, jos tärppääkin.

Näin mäkin oon ajatellut ja siksi istun tässä koneella enkä autossa nokka kohti lähintä apteekkia. Mutta kun toisaalta alkaa mennä hermo siihen, et joka vessa käynnin yhteydessä toiveet nousee ja laskee ja nousee ja laskee ja nousee ja laskee...

No testi ei maksa niin paljoa, että voisit törsäämisestä puhua. Tietty, jos rahat on tiukalla, niin viimeisten ruokarahojen käyttö testiin on haaskausta. Mutta kyllä mä hakisin testin. Varsinkin, jos menkat on tähän asti olleet säännölliset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No testi ei maksa niin paljoa, että voisit törsäämisestä puhua. Tietty, jos rahat on tiukalla, niin viimeisten ruokarahojen käyttö testiin on haaskausta. Mutta kyllä mä hakisin testin. Varsinkin, jos menkat on tähän asti olleet säännölliset.

Ei ole niin tiukilla, mut... No, tähän vuoteen mahtuu eräskin törsätty testitikku. :ashamed:

Äh. Nyt se on päätetty. Ens maanantaihin odotan ja jos sitten ei ole alkaneet, sit meen apteekkiin. Ja se on piste. (ja nyt luen tätä mantraa joka kerta kun alkaa taas epäilyttää, mitä tekisin =) )

ei 5e mielenrauhasta ole paljoa, edellyttäen että ne ei ole viimeiset eurosi

Mä en tiiä, onko se ees niin kiinni itse asiassa siitä rahan törsäämisestä... Tai siis.. no, tähän vuoden yrittämiseen mahtuu monta testitikkua. Ja jossakin vaiheessa (monta kuukautta sit) lupasin itselleni, et en enää anna nostattaa testitikkuun asti toiveita ennen kuin oikeesti oon tavallaan varma, että sitä tikkua tarviin. ...se on jotenkin niiiiiiiiiiiiiin murskaavaa, kun se on nega. :(

Mut juu, kiitos kaunis kaikille. :) ...uskokaa tai älkää, tääkin taas helpotti.

Nyt ootan siihen maanantaihin. Se oli mun alkuperäinen suunnitelmakin, mut jotenkin se taas oli kadonnut matkalle... :)

testiliuskan voi laittaa pitkittäin kahtia, saa kaksi testiliuskaa. Jostain tän neuvon lukenut.. mikä olikaan se nettisivu josta saikaan testejä halvemmallà

Mä oon kans lukenut tästä, mut toistaiseks oon aina tilannut mammaksilta niitä semmoisia, missä on muovinen kotelo. ...nyt vaan en anna itseni enää tilata sieltä. :snotty:

Mä tekisin testin HETI. Jos menkat onki vaan jotenki muuten myöhässä niin sä ehdit viikon aikana innostua ihan hirveesti ja pettymys on suurempi. Nyt jos on nega ni sit on, sun eí tarvi sitä miettiä. Mut jos on + ni mikäs sen ihanampaa..

Apteekkiin (tai ärrälle) kipin kapin hop hop ja tuut sit kertomaan.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä tekisin testin HETI. Jos menkat onki vaan jotenki muuten myöhässä niin sä ehdit viikon aikana innostua ihan hirveesti ja pettymys on suurempi. Nyt jos on nega ni sit on, sun eí tarvi sitä miettiä. Mut jos on + ni mikäs sen ihanampaa..

Apteekkiin (tai ärrälle) kipin kapin hop hop ja tuut sit kertomaan.. :D

Laskin tuon tähtikarttani äsken. Sen mukaan nyt mennään kuitenkin välimaastossa vielä. Eli vielä periaatteessa vois historian perusteella olla normaalissa kierrossa. Mulla on kierto normaalisti 24 päivää, mut on ollut myös 27 päivää joskus ennenkin ja nyt on menossa 26. Eli huominenkin mahtuis vielä kaavaan. ...ainoa vaan, et väittäisin ovulaation olleen 1.-2. päivä, joten siihen nähden alkais olla myöhässä. Mut tuota oviksen ajankohtaa en voi sanoa varmaksi, kun en sitä tikuttanut tms. Mulla se vaan on tähän asti erottunut muilla tavoin ja nyt oisin väittänyt tunteneeni sen tuolloin. ...mut ehkä se onkin sitten ollut jotain muuta ja ovis, jos sellaista on ollut.. oli myöhemmin.

Joka tapauksessa mä nyt järkeilin sen niin, että odotan vielä. Ens maanantaina olen paaaaljon viisaampi (...ja joka kerta, kun mulla on tänään tullut sellainen ohi menevä tunne, et menisin sittenkin hakee sen testin jo tänään, mulla onkin vaikuttanut tulleen enemmän tuota tuhnua. Mut joo... mieli on kummallinen juttu, koska sit se menee taas ohi. Ja tiedän varsin hyvin, et tuo samainen mieli voi olla se, joka sitä kunnon vuotoa nyt viivästyttää ).

Mutta lupaan, että jos/kun vielä sen positiivisen testin joskus teen, kerron siitä täällä ensimmäisenä ja KISSANKOKOISIN KIRJAIMIN. :D:D

joo, odota vielä muutama päivä :) toivotaan parasta! oletko käynyt vielä lääkärillä juttelemassa asiasta?
olen kuullut että jos on noin lyhyt kierto, kuten sulla, voi vaikeuttaa raskautumista. kuten sit myös pitkä kierto.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaisu:
joo, odota vielä muutama päivä :) toivotaan parasta! oletko käynyt vielä lääkärillä juttelemassa asiasta?
olen kuullut että jos on noin lyhyt kierto, kuten sulla, voi vaikeuttaa raskautumista. kuten sit myös pitkä kierto.

Mulla on 6. päivä aika gynelle tämän jutun vuoksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisu:

Mulla on 6. päivä aika gynelle tämän jutun vuoksi. :)

vähänkö oiskin kiva ylläri kun saisitkin perua gyneajan että ois nyt tärpänny :D
tsemppiä! ilmottelepa sit

Yhteistyössä