paljon synnytyksissä eroa ja kestot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helmi

Vieras
Mä ajattelin että toinen lapsi tehdään sitten kuin tämä on noin 3-vuotta..ja tuolla oli ketju "toinen synnytys on yleensä lyhyempi kun ensimmäinen" Mietin että jos tulee se lyhyempi synnytys niin pitäisikö väliä olla se vuosi-pari eikä 3-4..?Toki yksilöllistähän tuo on..Mun esikoinen syntyi alle 5 tuntiin,neuvolakortissa lukee 21min eli en ehtinyt kun ponnistamaan synnärille:D Siitä jäi pienet traumat kun en ehtinyt itse mukaan synnytykseen,ajattelin vain etten lähde vielä sairaalaan kun on sanottu ensisynnyttäjillä olevan yleensä pitkä avautumisvaihe..:(

eka synnytys kesti 25h..toisesta sanottiin että tulee puolta lyhyempi (väliä neljä vuotta) , toinen kesti 64h ja kolomonen taas neljän vuoden päästä oli vaivaiset 9h.. että ei välttämättä lyhene..

Mä kanssa olin kotona vaikka miten pitkään, ja en olisi vielä edes synnärille tahtonut lähteä ja mut suurin piirtein autoon pakotettiin. ;) Ja synnärillä sanottiin että aijemmin olisi pitänyt lähteä, varsinkin kun matkaa reilu 100km

Oho, meni taas vähän ohi aiheen....

Eka jotain 17 t, ponnistus 45 min
Toka 5 t, ponnistus 20 min
Kolmas 2 t, ponnistus 7 min

Ikäeroa ollut 3 ja 4 vuotta. Saas nähdä miten nyt menee, kun neljäs tulossa alle kahden vuoden ikäerolla :)

eka synnytys 12h---1v2kk väliä---toinen synnytys 18h-----väliä 1v8kk------kolmas synnytys 3h----väliä 2v-------neljäs synnytys 1,5h----väliä 2v10kk--------viides synnytys 55min-----2v7kk väliä------kuudes synnytys 1h-----1v8kk väliä-----seitsämäs synnytys n 2h.

Yhteistyössä