Paljonko maksatte "palkkaa" lapsillenne kotitöistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orjapiiskuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä 9-vuotiaalla on omana osuutenaan oma huoneensa (luonnollisesti) ja eteisen ja olkkarin tavaroiden siivous ja järjestäminen. Joka päivä siis. Sit jos haluaa esim lisätä peliaikaa tekee ylimääräisiä hommia. Ja toi mun poika on niin peli-intoinen, että siivoaa jo vessan (oikeaoppisesti!), hallitsee pyykinpesun lajitteluineen jne jne.

Rahaa meillä ei oo vielä saatu, kun lauantaina on karkkipäivä ja minä ostan ne karkit. Omaa rahaa ei sinällään vielä tarvitse...

Meillä ei oo vielä viikkorahoja käytössä kun lapset alle kouluikäisiä mutta oon aatellu ottaa käyttöön saman systeemin mikä mulla oli lapsena, eli viikkorahan saamisen edellytyksenä on että siivoaa oman huoneensa kerran viikossa ja osallistuu myös muihin kotitöihin (tiskaus, siivous ym). Jos tätä ei tee niin sillä viikolla jää viikkorahat saamatta. Mitää ekstraa ei makseta viikkorahan päälle mistään kotityöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehdottaisin, että jokaiselle annetaan viikkorahaksi vaikka yksi euro iästä riippumatta. Ja jokaiselle annetaan tietyt hommat jotka ovat VELVOLLISUUKSIA jotka hoidetaan - niistä luistamisesta seuraa rangaistus.

Ja lisäksi lista "äidin/isän kotitöitä" ja niille hinnat, ja niitä tekemällä voi tienata itselleen ylimääräistä rahaa ja helpottaa isän/äidin työtaakkaa - joka kuitenkin on perheessä suurin.

Ruohonleikkuu, auton imurointi, auton pesu, keittiön lattian pesu, jne..

Tää kuulostaa hyvältä ja toimivalta eli lista vanhempien töistä ja auttamisesta ;)

Mä tein muksuna peruskotitöitä, mutten hirveesti joutunut tekemään. Sain aluksi 15mk viikkorahaa, joka muutettiin jossain vaiheessa (yläasteella?) kuukausirahaksi. Se oli 500mk ja sillä piti itse sitten kustantaa kaiken: karkeista ja leffalipuista vaatteisiin. Minusta tämä oli tosi hyvä juttu! Toki sellaiset vaatteet sain lisäksi joita oikeasti tarvitsin, esim. talvitakki.