Paljonko teillä on mennyt tänä keväänä rahaa kesäkukkiin, perennoihin, multaan jne.?

Keep calm and carry on

Aktiivinen jäsen
09.04.2011
2 393
0
36
Mä olen yrittänyt olla hyvin säästeliäs tänä vuonna ja rahaa on mennyt vähän yli 200 euroa.

Määrä on ollut parina viime vuonna kaksin- tai kolminkertainen. Jotain tulee vielä varmasti ostettua, mutta olen tosi tyytyväinen, että olen saanut säästettyä mulle näinkin tärkeässä asiassa :)

0 euroa - valitettavasti.

Mielelläni istuttelisin kauniita kukkia - jos vaan olisi mihin istuttaa! Valittavasti nykyisessä asunnossamme ei ole edes parveketta.

Nyt on siis tyytyminen sisäkukkiin. Ongelmana on niidenkin kanssa se, että paikkoja ei tunnu olevan tarpeeksi. Tälläkin hetkellä asunnossamme on vain 5 ruukkukasvia :(

Tähän mennessä 13,50€.
:D
Ens kuussa mennään vasta tyhjentää yks puutarhamyymälä, kun yöt rupee olee tarpeeksi lämpimiä.
Mansikoita oon ihmettelly, että mitä pirua niille pitää tehdä.
:confused:

11,50 (10 kpl pelargoneja), multa 20e (8x60l säkkejä), 10e taisi mennä sinisarjan, dahlioiden, iriksen mukuloihin. Eli todella maltillisesti vielä.
Nyt pitäs viritellä vielä semmoiset kookkaat roikkuvat kukkaviritykset. Mitä nyt näkee englannissa tai saksassa. Oisko kellään ideoita, mistä saisi riittävän ison istutusastian roikkumaan parvekkeelle.
Tietty lisäksi pitää laittaa kasvimaalle hieman istuteltavaa.

Miten iso piha ap:lla oikein on? Kerrostalossa ei ihan saa tollasia summia menemään. ;) Max. 10 € on tänä vuonna mennyt. Kaks pientä säkkiä multaa ja itse on laitettu siemenistä kasvit kasvamaan.

490 euroa, tosin sisältää parit yrttikehikot ja seinäkasvihuoneen. (100€+129€) Kasvihuoneen ansiosta ei taimia nyt liiemmälti tarvi ostiskella. Multaan ja siemeniin on uponnut rahaa sekä kärhöihin.

Multaan 40 € ( 12x 70l säkkejä ), lisää on saatava.

Orvokit 5,50€ 8 kpl ( näin muistelisin hinnan olleen).

Äitienäiväruusut 5,80€ 2 kpl ( nämäkin on nyt kukkapenkissä)

Siemenpusseihin ja muutamaan sipulipussiin on mennyt ehkä 10€

Amppelimaksikasta vielä haaveilen ja ehkä joitakin kesäkukkia vois vielä ostaa...

Tähän saakka on mennyt terassitarvikkeisiin noin 3000€, alkukesän kukkiin ja mukuloihin 40€, multaan 40€, kasvimaan istutuslaatikoihin, siemeniin ja mansikoihin 130€. Luulen, että multaan, kiveyksiin ja istutuksiin tulee tänä kesänä menemään vielä 3000-4000€. Ensi kesänä toiset 3000€ ja sitten alkaa meidän okt piha olla kelvollisen valmis.

Mullat 470€, siemenet, lannoitteet ja kalkki 170€. Kukkia yms ei olla viel ostettu. Eka kesä ok.ssa ja pihaan ei toltu ehty viel mitään, nyt on kylvetty nurtsi ja ootellaan sen kasvua. Soraa saatiin ilmaiseksi..

0€. Perennoja ei tarvitse tänä vuonna ostaa ollenkaan. Haudoille en ole vielä ostanut kukkia enkä mitään kesäkukkia. Joten kait noihin n. 30-40€ tänä vuonna uhrautuu. Haudoillekkaan ei olis tänä vuonna tarvinnut ostaa kukan kukkaa.. ellei joku olisi sieltä käynyt niitä kevään aikana nyhtämässä!!

Multa 320e
kasvitilaus n. 100e
orvokit 20e
amppelimansikka 17,90e
perennoja puutarhalta 60-100e (en muista enää)
vielä kesäkukkia ja lisää perennoja pitää ostaa + ehkä jotain pensaita 200-300e

Yhteistyössä