Paljonko yksinasuvalta rahaa ruokaan per viikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rentti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rentti

Vieras
Onko täällä yksin asuvia tai edes henkilöitä, jotka muistaisivat miten paljon heillä meni ruokaan rahaa vielä yksin asuessaan. Minulla nyt sellainen tilanne, että ruokaan olisi varaa käyttää viikossa sellainen 10-20€ ihan pidemmän aikaa. Ei mikään väliaikainen ratkaisu siis. Siksi kiinnostaa.

Alle satanen viikossa menee mulla ruokiin. Lounas työpaikalla * 5 = 35 €, siihen päälle kauppareissu pari kertaa viikossa, noin 15 € / kerta. Suurin piirtein kerran viikossa käyn ulkona syömässä, n. 15 €. Mulla menee siis arviolta noin 80 €.

Kauppalaskuissa on tietenkin mukana peruspesuaineet, vessapaperit yms.

No ei tuo kovin paljoa ole, mutta jos makaronilinjalla pysyttelee, niin saattaa pärjätä.
Ja leivät ym. kannattaa ostaa tarjouksesta.
Kalapuikot on halpoja, samoin kaali.

Jatkan vielä, onneksi koulussa saa parilla eurolla lämpimän ruuan, se tekee noin kympin viikossa. Muuten ajattelin pärjätä porkkanoilla, sipulilla, ruisleivällä, voilla, kaurapuurolla, tonnikalalla ja makaronilla.

En muista tarkkoja summia, mutta opiskeluaikoina tuli usein elettyä tuollaisilla summilla. Tosi vähällä pärjää, mutta tietysti jos kaapissa ei ole oikeasti yhtään mitään, tekee aika tiukkaa jos pitää tuolla summalla ostaa kaikki jauhot, puurot ja soijarouheet yhdellä kerralla.

Yhteistyössä