Paljonkohan saatais lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oma tupa oma lupa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oma tupa oma lupa

Vieras
Kaksi tavallista duunaria, ei kovin kummoiset tulot ja talo haluttais rakentaa? Ei olla vielä pankissa käyty, mutta osaisko joku suunnilleen sanoa mitä mahtavat pankissa meille antaa?

Alkuperäinen kirjoittaja oon kuullut:
3 kertaa vuosipalkkane niin senverran te lainaa saisitte.

No ei tasan mene noin :D:D
Eri paikkakunnilla sa myös erilaisia. Helsingissä meidän tuloilla sai 300 000 ja maalla 150 000 että aika isoja eroja... :)
Sit mua haukuttiin täällä kun "kuvittelin" saavani niin ison lainan :D

Alkuperäinen kirjoittaja oon kuullut:
3 kertaa vuosipalkkane niin senverran te lainaa saisitte.

No ei kai nyt ihan näinkään?!

Mulla mies opetusalalla ja vuositulot ehkä n.40 000e

Ja minä kotona vielä oleva lähäri. saatiin lainalupaus 250 000e.

Minä lähäri ja mies kirvesmies. Yksi lapsi meillä, toinen haaveissa. Nyt lainaa n. 130 000 (tämän asunnon hinta) autoista ei lainaa ja takaaja löytyy. Silloin kuin saimme tämän asuntolainan niin opiskelin vielä kokopäiväisesti, eli en ollut samaan aikaan töissä ollenkaan. Silti selvittiin vuosi ennen kuin valmistuin :)

8 vuotta sitten oma laina otettu ja nyt tilanne olisi toinen, ystäväperhe ei olisi saanut kuin sen 100t vaikka molemmat olisivat olleet töissä (perus-/pienipalkkaiset). Eikä sillä summalla taloja osteta, eikä ainakaan rakenneta!

Itse olen ajatellut riittäisikö 200 000 mihinkään? Talo maksaisi 89 000 (talopaketti) mutta siihen sitten sisähommat päälle, paljonkohan niihin menee? Tontti maksaa n. 50 000 eli loppu menisi sitten noihin sisä-hommiin, mies osaa itse tehdä kaikki (tai saa kavereitaan avuksi) joten ulkopuolisia ei niiden tekemiseen tarvitsisi palkata...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Itse olen ajatellut riittäisikö 200 000 mihinkään? Talo maksaisi 89 000 (talopaketti) mutta siihen sitten sisähommat päälle, paljonkohan niihin menee? Tontti maksaa n. 50 000 eli loppu menisi sitten noihin sisä-hommiin, mies osaa itse tehdä kaikki (tai saa kavereitaan avuksi) joten ulkopuolisia ei niiden tekemiseen tarvitsisi palkata...

ei taida riittää. Tuossa kertoimeksi tulisi 2,25 eli riippuen tietty paljonko voittoa nykyisestä jää? Yleensä suositellaan budjetiksi 3x paketin hinta, tietty vaikuttaa miten laaja toimitussisältö on.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Perustuksetkin kannattaa tehdä. Ei se lehtien haravointi ihan auta siinä vaiheessa kun se paketti tontille ilmestyy :D

Ja tietenkin sähköt, vedet ym.

Ei taida silloin 200000e riittää?

Alkuperäinen kirjoittaja oot tymä:
Nauran sitten kun teidän talo menee vasaran alle. Tai ehkä itken, en tiedä vielä. Talous romahtaa kohta ja me kuollaan kaikki tänne!

Mistäköhän sinä en sat selville miten meidän käy :D HAAAHAHAAAHA :D :D :D Oot itse vähän tymä :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Perustuksetkin kannattaa tehdä. Ei se lehtien haravointi ihan auta siinä vaiheessa kun se paketti tontille ilmestyy :D

:laugh:

Ei mutta oikeesti, ihan jo tien vetäminen saattaa maksaa tuhansia, pääseekö liittymään kunnallisiin vesi- ja viemäriverkkoihin vai pitääkö porauttaa kaivo ja laittaa esim. puhdistamo, heti 15-20k lisää, sähköjen veto ja miten kaukaa. Hintaa tulee nopeasti tällaisista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitten menee suunnitelmat uusiksi :/ Ei saada mieleistä taloa, mutta pitää sitten vaan miettiä toinen ratkaisu... Lottovoitto olis hyvä ratkaisu :D

Juu, joskus on viisautta perääntyä ajoissa.

Peruskaava on 3x paketti

Alkuperäinen kirjoittaja Öh:
Jos kokeilisit mennä töihin, niin varmaan tulot paranis ja ehkä saisitte talon jonka haluatte?

Aika kallis oli toi teidän tontti? Sen voi myös vuokrata...

Ainakin meillä päin se on joko myynti tai ilman, ei vuokrata :(

Eikä tuossa se ole enää vain siitä tontin hinnasta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

:laugh:

Ei mutta oikeesti, ihan jo tien vetäminen saattaa maksaa tuhansia, pääseekö liittymään kunnallisiin vesi- ja viemäriverkkoihin vai pitääkö porauttaa kaivo ja laittaa esim. puhdistamo, heti 15-20k lisää, sähköjen veto ja miten kaukaa. Hintaa tulee nopeasti tällaisista.

Ja jos pitää paaluttaa, se on kallista

Yhteistyössä