Palkkatoiveapua? Kaupan ala, myyjänä yritysasiakkaille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töihinhakeva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töihinhakeva

Vieras
APUA!

Olen hakemassa töitä, mutta mulla ei ole mitään käsitystä millaista palkkaa voisin pyytää myyjän työstä, jossa hoidetaan lähinnä yritysasiakkaita... En ole aikaisemmin ollut kaupan alalla vaan ravintola-alalla, mikä olisi tässä tapauksessa kohderyhmä.

Mitä pyydän?

Oletkohan nytkään menossa kaupan alalle hommiin, jos yritysasiakkaita tulet hoitamaan? Olet todennäköisesti aika pihalla :D

Vastuusta riippuen palkka voi vaihdella paljonkin. Mutta jos puhutaan asiakkuuksien hoitamisesta, se viittaa KAMin rooliin. Niiden palkat on yleensä 4000-5000e kiinteä + vuosibonus. Jos palkkamalli on kk provikka, se on 3000-4000e/kk + provisio.

B2B-puolella on todella helppo tehdä 5-6 tonnin tilejä. Itse olin vielä joitakin vuosia sitten IT-alan B2B-myynnissä ja aika kivoja bonareita tuli vedettyä silloin tällöin. Parhaimmillaan kuukausipalkka oli viisinumeroinen luku.

Kyse on paljolti siitä, onko tehtävä esim. noutomyymälän myyjän tehtävä, vai onko työ liikkuvaa ja silloin enemmänkin edustajan tehtäviin verrattavaa. Noutomyymälässä palkka on varmaan kaupan alan TES:in mukaista eli jossain 1500,- - 2000,- kokemuksesta riippuen.

Yhteistyössä