Palstan vihatuin, ja ylpeä siitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie ainakin nostan hattua siulle Rosalee. Miusta on aina mahtavaa, kun ihminen uskaltaa ja osaa sanoa mielipiteensä suoraan (vaikkakin virtuaalielämässä se onkin helppoa), vaikka ne eivät omieni kanssa täsmäisikään. Jännä juttu, tässä ketjussa moni ei muista (tai muka muista tai ole huomannut...) sinua ollenkaan, mutta jos miulta kysytään, niin olet yksi harvoista joka täältä on jäänyt mieleen. Ja juuri tuon suorasukaisuutesi ansiosta! Jatka vaan samaa linjaa!

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
noo, kyllä se elämä pikku hiljaa opettaa myös joustamaan omissa mielipiteissä ;)

vaikka en oikein tarkkaan tiedä, mistä puhutaan, mutta tämä on niin totta. nuorena sitä luulee tietävänsä kaikenlaista ja olevansa maailman napa.

Luulen tietäväni kaikenlaista, koska paljon olen tähän ikään kokenut ja nähnyt. Niin hyvää kuin pahaa. Maailman napa en kylläkään luule olevani.

Mutta tiedän olevani se, joka minun elämästäni päättää. Niiltä osin kuin se on mahdollista.

kylläkyllä...niinkuin kaikki muutkin päättävät omasta elämästään niiltä osin kun se on mahdollista....näinhän se on. ihmeellistä vouhkaamista ja itsensä esille nostamista....ei jaksa tajuta. onneksi mun ei tarvitsekkaan.

Niin mutta kun täällä toistuvasti tullaan väittämään ettei muka omasta elämästään pysty päättämään ja että elämää ei voi suunnitella. Siitä on kysymys. Tiedän että jokainen saisi juuri ne kortit kun haluaa kun vain tekisi asioiden eteen jotain ja tajuaisi että päätösvalta ja vastuu on ihan ikioma.

Voihan sitä elämäänsä tokikin suunnitella vaikka koko eliniäkseen, vaan kun kaikki asiat aina mene niin kun on suunnitellut :whistle:

Mistä sitä tietää edes kuinka pitkä se elämänkaari kenelläkin on.

Ja jonkun täysin ventovieraankin päätös oman elämänsä suhteen voi hyvinkin vaikuttaa sun ja munkin elämään. Tuskin on esim. rattijuopon uhrit suunnitelleet miten se heidän elämänsä päättyy tai muuttuu täysin yhtäkkiä. :/
Äärimmäinen esimerkki ehkä, mutta niin se vaan on ettet pysty kaikkea elämässäsi tapahtuvaa säätelemään millään, vaikka sen oman vastuusi kantaisitkin.

Tuskinpa ajatus oli että mitä muut sinulle tekevät vaan mitä itse itsellesi ja elämällesi teet.

Ymmärsin kyllä , vaan kun et voi yksin siltikään päättää mitä elämässäsi tapahtuu :D
Tiedän ap:n mielipiteistä ja niiden ehdottomuudesta ja ollaan siitä keskusteltu aikaisemminkin.

Sori kun nyt palautan maanpinnalle, mutta Suomessakin elää keski-ikäisiä ja eläkeläisiä, jotka kyllä myöntävät sairauden ja kuoleman yllättävän, mutta muuten kokevat eläneensä niinkuin ovat suunnitelleetkin - johdonmukaisesti ja niin, materiaalisesti menestyen ja vaurastuen. Nämä ihmiset ei kyllä täällä tietenkään palstaile...

Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Ymmärsin kyllä , vaan kun et voi yksin siltikään päättää mitä elämässäsi tapahtuu :D
Tiedän ap:n mielipiteistä ja niiden ehdottomuudesta ja ollaan siitä keskusteltu aikaisemminkin.

Rosalee sanoikin "Mutta tiedän olevani se, joka minun elämästäni päättää. Niiltä osin kuin se on mahdollista." Luitko, hän ei sanonut että yksin päättää kaikesta elämässään.

Luin. Luitkos se "tahdoton lehmä"kohdan. :D

Mun pikkuveli (20 vee) on ollut aika pitkään nyt sossun asiakkaana. Kela maksaa asumistukea jne. Eikä hän ole pummi muttei ole sairaskirjoillakaan. Siltikin hänellä on syy ja "lupa" olla tuossa tilanteessa. Jopa sossusta ja työkkäristä. Eli asiat ei ole niin yksiselitteisiä, syytä en ala kertomaan koska menee liian paljon hänen yksityiselämän puolelle mut kuitenkin.

noo, kyllä se elämä pikku hiljaa opettaa myös joustamaan omissa mielipiteissä ;)

vaikka en oikein tarkkaan tiedä, mistä puhutaan, mutta tämä on niin totta. nuorena sitä luulee tietävänsä kaikenlaista ja olevansa maailman napa.

Luulen tietäväni kaikenlaista, koska paljon olen tähän ikään kokenut ja nähnyt. Niin hyvää kuin pahaa. Maailman napa en kylläkään luule olevani.

Mutta tiedän olevani se, joka minun elämästäni päättää. Niiltä osin kuin se on mahdollista.

kylläkyllä...niinkuin kaikki muutkin päättävät omasta elämästään niiltä osin kun se on mahdollista....näinhän se on. ihmeellistä vouhkaamista ja itsensä esille nostamista....ei jaksa tajuta. onneksi mun ei tarvitsekkaan.

Niin mutta kun täällä toistuvasti tullaan väittämään ettei muka omasta elämästään pysty päättämään ja että elämää ei voi suunnitella. Siitä on kysymys. Tiedän että jokainen saisi juuri ne kortit kun haluaa kun vain tekisi asioiden eteen jotain ja tajuaisi että päätösvalta ja vastuu on ihan ikioma.

Voihan sitä elämäänsä tokikin suunnitella vaikka koko eliniäkseen, vaan kun kaikki asiat aina mene niin kun on suunnitellut :whistle:

Ja jonkun täysin ventovieraankin päätös oman elämänsä suhteen voi hyvinkin vaikuttaa sun ja munkin elämään. Tuskin on esim. rattijuopon uhrit suunnitelleet miten se heidän elämänsä päättyy tai muuttuu täysin yhtäkkiä. :/
Äärimmäinen esimerkki ehkä, mutta niin se vaan on ettet pysty kaikkea elämässäsi tapahtuvaa säätelemään millään, vaikka sen oman vastuusi kantaisitkin.

Tuskinpa ajatus oli että mitä muut sinulle tekevät vaan mitä itse itsellesi ja elämällesi teet.

Sori kun nyt palautan maanpinnalle, mutta Suomessakin elää keski-ikäisiä ja eläkeläisiä, jotka kyllä myöntävät sairauden ja kuoleman yllättävän, mutta muuten kokevat eläneensä niinkuin ovat suunnitelleetkin - johdonmukaisesti ja niin, materiaalisesti menestyen ja vaurastuen. Nämä ihmiset ei kyllä täällä tietenkään palstaile...

Miten niin palautat maanpinnalle? :D
En ole missään vaiheessa väittänyt ettikö joku voisi elää niinkun on suunnitellut. Koskaan ei voi silti olla täysin varma kaikesta mitä tuleman pitää.

Miten niin palautat maanpinnalle? :D
En ole missään vaiheessa väittänyt ettikö joku voisi elää niinkun on suunnitellut. Koskaan ei voi silti olla täysin varma kaikesta mitä tuleman pitää.

No pitääkö siihen epävarmuuteen sitten takertua suunnittelemattomuudella ja yrittämättömyydellä tai vaikkapa varomattomuudella?

No pitääkö siihen epävarmuuteen sitten takertua suunnittelemattomuudella ja yrittämättömyydellä tai vaikkapa varomattomuudella?

No miks pitäis?

Tottakai pitää tehdä elämänsä eteen sen minkä parhaaksi näkee. Toisilla se on enemän ja toisilla vähemän. Silti mitä vaan voi sattua. Jopa niille keski-ikäsille jotka kokevat eläneensä suunnitelmiensa mukaan.

Tietysti on aina parempi jos mitään pahaa ei satu, mutta kukaan meistä ei tiedä miksi joku esim. käy vaikka sen 5 vuotta sossun luukulla, mitkä syyt on sen takana ja mitä tuollaisen ihmisen tulevaisuudessa on.

Niinkös olen väittänyt :whistle: :D

[/quote]

Täällä vaan annetaan ymmärtää ettei elämäänsä voi (ollenkaan) suunnitella tai ennustaa, mikä minusta on selittelyä ja vastuun pakoilua. Suomessa on ilmanen koulutus ja kantavat työmarkkinat, jos vaan on tahtoa ja selkärankaa hyödyntää niitä. Koulutuksen puutteesta ja asuinpaikasta johtuva työttömyys on ihmisen itsensä korjattavissa. Se, että on sitonut itsensä olosuhteisiin on ollut itsestä kiinni. Ainoastaan vanhempiaan ei voi valita, mutta sekään ei automaattisesti tarkoita tietynlaista elämää. Rosalee on onnistunut toistaiseksi elämään suunnitelmiensa mukaan, eikä kukaan voi ennustaa hänelle varmasti, että "kolahtaa" taikka joutuu luopumaan periaatteistaan. Sitä vaan ihmettelen, ettei palstalta löydy riittävän hyvää itsetuntoa omaavia naisia sanomaan Rosaleelle, että "minäkin suunnittelin, mutta en onnistunut, mutta onnea sinulle matkaan ja toivon parasta". Sillä lähes kaikilla meilllä on nuorena ollut tavoitteita - on vaan kipeää nähdä aikuisena, että jotkut oikeasti pystyvät elämään niiden nuoruuden/viattomuuden tavoitteiden mukaisesti.

Niinkös olen väittänyt :whistle: :D

Täällä vaan annetaan ymmärtää ettei elämäänsä voi (ollenkaan) suunnitella tai ennustaa, mikä minusta on selittelyä ja vastuun pakoilua. Suomessa on ilmanen koulutus ja kantavat työmarkkinat, jos vaan on tahtoa ja selkärankaa hyödyntää niitä. Koulutuksen puutteesta ja asuinpaikasta johtuva työttömyys on ihmisen itsensä korjattavissa. Se, että on sitonut itsensä olosuhteisiin on ollut itsestä kiinni. Ainoastaan vanhempiaan ei voi valita, mutta sekään ei automaattisesti tarkoita tietynlaista elämää. Rosalee on onnistunut toistaiseksi elämään suunnitelmiensa mukaan, eikä kukaan voi ennustaa hänelle varmasti, että "kolahtaa" taikka joutuu luopumaan periaatteistaan. Sitä vaan ihmettelen, ettei palstalta löydy riittävän hyvää itsetuntoa omaavia naisia sanomaan Rosaleelle, että "minäkin suunnittelin, mutta en onnistunut, mutta onnea sinulle matkaan ja toivon parasta". Sillä lähes kaikilla meilllä on nuorena ollut tavoitteita - on vaan kipeää nähdä aikuisena, että jotkut oikeasti pystyvät elämään niiden nuoruuden/viattomuuden tavoitteiden mukaisesti.[/quote]

Minä voin myöntää ettei kaikki suunnitelmani ole menneet niinkuin olen ajatellut.
Monta asiaa joissa olen Rosaleen kanssa täysin samaa mieltä.
Suurimpaan osaan asioista elämäsi varrella pystyt itse vaikuttamaan ja tekemään muutoksia jos vain haluat.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Ei jösses....
Joo-o, jokainen saa esim. lapsen haluamaansa aikaan jos vaan tekee jotain sen eteen. Lapsettomuus on ihan omaa saamattomuutta, vai?
Sama pätee terveyteen (omaan sekä puolison), työhön, onnelliseen avioliittoon, lasten terveenä pysymiseen...kunhan vaan tekee asioiden eteen jotain niin saa näidenkin asioiden suhteen juuri ne kortit kun haluaa, vai?
Sulla ei taida olla lapsia vielä? Jotenkin tuntuu siltä :whistle: . Ja olen melko varma että ikääkin on vielä alle 25 v. Moneen teesiisi voidaan palata vaikka 10 v päästä ja katsoa menikös kaikki sittenkään ihan kuten piti :whistle:.
Sulla ei taida olla ihan kaikki inkkarit kanootissa. Oikeesti. Mieti nyt itsekin millaisia väitteitä esität. Ja veikkaan, että ketjun lopussa olet jo ihan eri mieltä asioista...korjaat sanomisiasi tyyliin "en mä niin väittänyt" vaikka väititkin. Juupas-eipäs-tyyliin. Se jos mikä kertoo siitä, että olet vielä keskenkasvuinen ja epävarma.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Ei jösses....
Joo-o, jokainen saa esim. lapsen haluamaansa aikaan jos vaan tekee jotain sen eteen. Lapsettomuus on ihan omaa saamattomuutta, vai?
Sama pätee terveyteen (omaan sekä puolison), työhön, onnelliseen avioliittoon, lasten terveenä pysymiseen...kunhan vaan tekee asioiden eteen jotain niin saa näidenkin asioiden suhteen juuri ne kortit kun haluaa, vai?
Sulla ei taida olla lapsia vielä? Jotenkin tuntuu siltä :whistle: . Ja olen melko varma että ikääkin on vielä alle 25 v.
Sulla ei taida olla ihan kaikki inkkarit kanootissa. Oikeesti. Mieti nyt itsekin millaisia väitteitä esität. Ja veikkaan, että ketjun lopussa olet jo ihan eri mieltä asioista...korjaat sanomisiasi tyyliin "en mä niin väittänyt" vaikka väititkin. Juupas-eipäs-tyyliin. Se jos mikä kertoo siitä, että olet vielä keskenkasvuinen ja epävarma.

nyt mä vedän sulle herneet nenään :snotty:
terveisin alle 25v eikä edes kanoottia saati sitten niitä inkkareita |O

Ei jösses....
Sulla ei taida olla lapsia vielä? Jotenkin tuntuu siltä :whistle: . Ja olen melko varma että ikääkin on vielä alle 25 v. Moneen teesiisi voidaan palata vaikka 10 v päästä ja katsoa menikös kaikki sittenkään ihan kuten piti :whistle:.

:whistle: :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

Minähän en väittänyt kaikkia alle kaksvitosia minkäänlaisiksi, mutta noista ap:n kirjoituksista tuli väistämättä mieleen että kyseessä on itseään tosi aikuisena pitävä ihminen, jolla ei voi olla ikää kovin paljon yli 20 v. Ja profiiliin kurkkaamalla totesin olleeni oikeassa :xmas: .
Eli alle kaksvitosten ei kannata suutahtaa, mun kirjoitus oli vain ja ainoastaan ap:stä ja ap:lle.

Minähän en väittänyt kaikkia alle kaksvitosia minkäänlaisiksi, mutta noista ap:n kirjoituksista tuli väistämättä mieleen että kyseessä on itseään tosi aikuisena pitävä ihminen, jolla ei voi olla ikää kovin paljon yli 20 v. Ja profiiliin kurkkaamalla totesin olleeni oikeassa :xmas: .
Eli alle kaksvitosten ei kannata suutahtaa, mun kirjoitus oli vain ja ainoastaan ap:stä ja ap:lle.

höpsö se oli vitsi ;) :D :hug:

terveisin alle 25v eikä edes kanoottia saati sitten niitä inkkareita |O [/quote]

Mihis sä sun kanoottis oot hukannu?
Kanootti jätetään kotiin kun kännäämään lähdetään.

Inkkareitahan sulla on ainakin palstalaisten mielestä liikaakin ;)

höpsö se oli vitsi ;) :D :hug:

No en mä oikein osannut kuvitellakaan sua suuttumassa tuosta, mutta jostakusta toisesta en olekaan ihan niin varma :D

Sen verran vielä, etten ole ikinä väittänyt että lapsettomuuteen, sairauksiin, kuolinaikaan tms. voisi vaikuttaa. En minä idiootti ole.
Vaan olen sanonut että ne valinnat jotka voi tehdä, kannattaa tehdä jokaisen hyvin, luodakseen sellaisen elämän kuin itselleen toivoo ja haluaa.

Uusimmat

Yhteistyössä