Palstan vihatuin, ja ylpeä siitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mä en sua vihaa.

Enkä minä, se olisi aika typerää minulta. Olen sitä paitsi monessa kohtaa samaa mieltäkin ap:n kanssa, mutta ehkä ilmaisen itseäni vähemmän täällä =)

Joo no mä taas en o monestakaan asiasta samaa mieltä. Ihan kiusallaki muistutan et asiat ei aina mee niin ku kässärissä lukee. Mut ei se musta o aihe vihata ketään jos ajattelee eri tavalla asioista.

Joo no mä taas en o monestakaan asiasta samaa mieltä. Ihan kiusallaki muistutan et asiat ei aina mee niin ku kässärissä lukee. Mut ei se musta o aihe vihata ketään jos ajattelee eri tavalla asioista.

Rosalee kirjoittaa ensimmäisessä viestissään: "En ole missään vaiheessa väittänyt että elämä menee aina suunnitelmien mukaan, mutta olen siitä 100% varma, että omaan elintasoonsa, lasten ja miesten lukumäärään, ja moneen muuhun elämäänsä liittyvään asiaan pystyy vaikuttamaan ainakin jonkin verran omilla päätöksillä"

Jotenkin tuntuu että ihmiset eivät edes halua lukea, mitä Rosalee oikeasti kirjoittaa..

Minä en oikein muista muita kuin näitä eilisiä ja tämänpäiväisiä ketjuja ja joissakin oli kyllä minusta ihan järkeenkäypiä ajatuksia ap:lläkin, mutta niin myös muilla. Ja mielipiteen takia on tosiaan aika lapsellista vihata, jos ei muuten ole joutunut niiden kanssa tekemisiin, kuin täällä niitä lukenut. =)

Alkuperäinen kirjoittaja laitanpa tän lainauksen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Sen verran vielä, etten ole ikinä väittänyt että lapsettomuuteen, sairauksiin, kuolinaikaan tms. voisi vaikuttaa. En minä idiootti ole.
Vaan olen sanonut että ne valinnat jotka voi tehdä, kannattaa tehdä jokaisen hyvin, luodakseen sellaisen elämän kuin itselleen toivoo ja haluaa.

Niin...ensin kirjoittaa yhtä, seuraavaksi jo peruu puheitaan sanoen ettei tarkoita sitä, tätä, tuota, eikä paljon muutakaan. Mitä jäi jäljelle? Itsestäänselvyys, jonka kaikki tietää: kannattaa miettiä ennen kun toimii. Niinhän suurin osa tekee, on tehnyt aina. Mutta kun ylläreitä tulee eteen. Esim. päätös siitä, että tekee lapsia vain yhdelle miehelle, voi muuttua hyvinkin äkkiä toiseksi, jos mies ottaa ja lähtee taikka kuolee, ja lapsiluku ei kuitenkaan tunnu vielä täydeltä, ja niitä hedelmällisiä vuosiakin olisi jäljellä, ja elämään tulee uusi ihana mies...eli never say never.

Minä en oikein muista muita kuin näitä eilisiä ja tämänpäiväisiä ketjuja ja joissakin oli kyllä minusta ihan järkeenkäypiä ajatuksia ap:lläkin, mutta niin myös muilla. Ja mielipiteen takia on tosiaan aika lapsellista vihata, jos ei muuten ole joutunut niiden kanssa tekemisiin, kuin täällä niitä lukenut. =)

Juur näin ja sit taas toisaalta, täälläkin osa lukee ku piru raamattuu eli just sillai ku itte haluaa asian käsittää niin sillai kans asian ottaa. Mä en o just ko nimimerkin ketjuja niin lukenu enkä tätäkään ketjuu kokonaan, mut yleensä muillaki löytyy järkeviä mielipiteitä ja myös niitä vähemmän järkeviä. (mähän olen aina fiksu ja filmaattinen) :laugh:

Juur näin ja sit taas toisaalta, täälläkin osa lukee ku piru raamattuu eli just sillai ku itte haluaa asian käsittää niin sillai kans asian ottaa. Mä en o just ko nimimerkin ketjuja niin lukenu enkä tätäkään ketjuu kokonaan, mut yleensä muillaki löytyy järkeviä mielipiteitä ja myös niitä vähemmän järkeviä. (mähän olen aina fiksu ja filmaattinen) :laugh:

Aivan niin, minulla ainakin on joistakin asioista aivan tunneperäisiä, tietoon perustumattomia mielipiteitä, joita keskustelu hyvinkin voi muuttaa, huomaankin, että hei tuon toisen sanoissahan on järkeä ja muutan mieltäni. Onko se sitten jotenkin kauheaa? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Leena:

Rosalee kirjoittaa ensimmäisessä viestissään: "En ole missään vaiheessa väittänyt että elämä menee aina suunnitelmien mukaan, mutta olen siitä 100% varma, että omaan elintasoonsa, lasten ja miesten lukumäärään, ja moneen muuhun elämäänsä liittyvään asiaan pystyy vaikuttamaan ainakin jonkin verran omilla päätöksillä"

Jotenkin tuntuu että ihmiset eivät edes halua lukea, mitä Rosalee oikeasti kirjoittaa..

Tää voi joskus pätee mut ei aina. Joskus se elämä vaan lyö puun takaa ja kovaa - eli kässäri menee uusiks.

Aivan niin, minulla ainakin on joistakin asioista aivan tunneperäisiä, tietoon perustumattomia mielipiteitä, joita keskustelu hyvinkin voi muuttaa, huomaankin, että hei tuon toisen sanoissahan on järkeä ja muutan mieltäni. Onko se sitten jotenkin kauheaa? =)

On siis suorastaan karmiwaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Olen tosi pahoillani, että joillakin on elämä mennyt minun mielipiteideni takia niin pilalle, että vähän väliä harmaana pitää olla täysin typerästi viisastelemassa.
Viimeksi tuossa Ei voi olla totta-ketjussa.

Kumotkaa jos olen jossakin seuraavista asioista väärässä:

- On mahdollista itse säännöstellä milloin tulee raskaaksi, jos ehkäisystä huolimatta tulee väärään aikaan raskaaksi, voi tehdä abortin Suomen lakien puitteissa tietyille viikoille asti
- On mahdollista tehdä lapsia vasta sitten kun heidät pystyy itse elättämään, ja sen luulisi olevan suotavaakin
- Minä en edelleenkään aio tehdä lapsia muuta kuin tälle minun nykyiselle miehelle
- En ole missään vaiheessa väittänyt että elämä menee aina suunnitelmien mukaan, mutta olen siitä 100% varma, että omaan elintasoonsa, lasten ja miesten lukumäärään, ja moneen muuhun elämäänsä liittyvään asiaan pystyy vaikuttamaan ainakin jonkin verran omilla päätöksillä
- On väärin että tukia käytetään väärin, ja apu viedään niiltä, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.

Näistä syistä minä olen palstan vihatuin. Mutta olen myös ylpeä omista mielipiteistäni, aion vastakin niitä täällä ilmaista, tällä samaisella nimimerkillä, keneltäkään aiheetta anteeksi pyytämättä ja sanojeni takana seisten.

Kiitos. Tämä nyt selvennyksenä kaikille, joilla on ongelmia minun ajatuksistani.

Enpä ole jaksanut kauheasti noteerata noin nuoren mielipiteistä! Jolla käytännön kokemusta ei vielä ole lapsen kanssa ym. elämästä! Eli kaikilla on omat mielipiteensä ja elävät sen mukaan sitten. Muttakun kaikilla ne mielipiteet eivät ole samat tai ovat aikojen saatossa ja elämää enemmän nähneenä jopa muuttuneet!

- On mahdollista itse säännöstellä milloin tulee raskaaksi, jos ehkäisystä huolimatta tulee väärään aikaan raskaaksi, voi tehdä abortin Suomen lakien puitteissa tietyille viikoille asti

Täysin samaa mieltä. On MAHDOLLISTA.

- On mahdollista tehdä lapsia vasta sitten kun heidät pystyy itse elättämään, ja sen luulisi olevan suotavaakin

Jälleen samaa mieltä. Tottakai se on MAHDOLLISTA

- Minä en edelleenkään aio tehdä lapsia muuta kuin tälle minun nykyiselle miehelle

En minäkään muille kuin nykyiselleni. Lapsiluku on täysi.

- En ole missään vaiheessa väittänyt että elämä menee aina suunnitelmien mukaan, mutta olen siitä 100% varma, että omaan elintasoonsa, lasten ja miesten lukumäärään, ja moneen muuhun elämäänsä liittyvään asiaan pystyy vaikuttamaan ainakin jonkin verran omilla päätöksillä

No totta helkkarissa itse voi vaikuttaa!

- On väärin että tukia käytetään väärin, ja apu viedään niiltä, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.

Jälleen olen täysin samaa mieltä. Voisi saoa, että väärinkäyttö on mahdollista -jokainen itse päätää, käyttääkö sen MAHDLLISUUDEN vai ei. Henkkoht raivostuttaa väärinkäyttäjät.

Summa summarum: mulla ei ainakaan ole syytä vihata sua näiden perusteella;)

Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):

Eipäs ole mahdollista.
Vai onko lapsettomuus vain ihmisen korvien välistä kiinni?
Aborttikaan ei ole kaikille vaihtoehto: joskus raskaudesta saa tietää liian myöhään, toisilla taas elämänkatsomus ja periaatteet estää sen.

Kyllä sä Rosalee olet hieman naivi ja tietämätön asioista. Sä välillä luulet tietäväsi kaiken kaikesta ja väität vaikka kuun juustoksi jos niin olet päättänyt. Jos sinulla on sitä elämänkokemusta mitä sä täällä hoet omaavasi, niin ymmärrät myös sen, että asiat ei aina ole niin mustavalkosia ja joskus voi tapahtua jotain arvaamatonta (jopa sulle ) jonka seurauksena on pakko muuttaa arvojaan ja mielipiteitään. Joten en tulis sinuna huuteleen ihan tommosia tänne.

Kyllä sulla on ihan viksujakin mielipiteitä, mutta välillä vähemmän viksuja.. niinku varmaan kaikilla. Ja jos sua joku nyt ihan vihaa niin sanosin kyllä, että on köyhä elämä jos pitää täällä palstalla alkaa vihaamaan jotain tuntematonta ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Eipäs ole mahdollista.
Aborttikaan ei ole kaikille vaihtoehto: joskus raskaudesta saa tietää liian myöhään, toisilla taas elämänkatsomus ja periaatteet estää sen.

Tuossa varmaan tarkoitetaan sitä, että on myös mahdollista.

Eipäs ole mahdollista.

No tottakai se on MYÖS mahdollista.
Luuleeko ap olevansa niin paljon meidän muiden yläpuolella, että hänellä on suorastaan velvollisuus valistaa meitä vähemmän fiksuja tällaisesta itsestäänselvyydestä? :o :headwall:
Sitäpaitsi, ei tuossa sanottu sanallakaan että joissain tapauksissa ei olisikaan mahdollisuus säädellä omaa raskautumistaan :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja LowRider:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en ees tiedä kuka sä oot. Niinku aivan se ja sama.

Peesi :|
Tähän pinoon kuulun muuten minäkin.

Mää kans, pudonnut totaalisesti kärryiltä, että mitä täällä on taas tapahtunut...

mä kanssa :o

Eipäs ole mahdollista.

No tottakai se on MYÖS mahdollista.
Luuleeko ap olevansa niin paljon meidän muiden yläpuolella, että hänellä on suorastaan velvollisuus valistaa meitä vähemmän fiksuja tällaisesta itsestäänselvyydestä? :o :headwall:
Sitäpaitsi, ei tuossa sanottu sanallakaan että joissain tapauksissa ei olisikaan mahdollisuus säädellä omaa raskautumistaan :xmas:

No etkö sinä juuri tuossa yllä sano, että eipäs ole mahdollista =) Muutitko sinä nyt sitten mielesi? Ei vainkaan, ymmärrän mitä tarkoitat, mutta ymmärrän myös niin, että vähän tahallaan ap_n ajatuksia on väännelty

Minä en jaksa vihata ketään. En varsinkaan täysin ventovierasta ihmistä jossakin KP:n keskustelupalstalla. Kunnioitan mielipiteitäsi ja kantojasi, vaikken aivan kaikesta samaa mieltä kanssasi olekaan. Ainakaan tuosta viha-asiasta.

Eipäs ole mahdollista.

Saivarteluksi menee. Minä ajattelen taas niin, että nimen omaan on mahdollista, jos aika usea pysty niin kuitenkin tekemään ;)

Ja onhan se mahdllisuus aborttiin olemassa, se, miten antaa uskontonsa tai elämänkatsomuksensa vaikuttaa... no, se on taas se toinen mahdollisuus. Antaa vaikuttaa tai sitten ei ;)

MAHDOLLISUUS on -joskin sitä on paha käyttää jos huomaa liian myöhään. Mutta aemmin huomattua olisi ollut mahdollista.

Ja tuota raskaaksi tuloa ja sen säännöstelyä ajattelin kyllä ihan sen pohjalta, että keillä nyt yleensäkin raskaus on mahdollista.

Uusimmat

Yhteistyössä