H
hjälp
Vieras
Olen menossa pian ensimmäiseen papa-kokeseen ja pelottaa ihan kamalasti! Olen siirtänyt papaan menoa jo pari vuotta sairalloisen kammon takia, mutta nyt on pakko mennä kun on ilmaantunut vaivoja. Olen menossa yksityiselle naislääkärille ja ajattelin kertoa kammosta kyllä ihan rehellisesti heti. Muutamia kysymyksiä kuitenkin tänne, kun yöunet meinaa mennä jo nyt (aika vasta parin viikon päästä!):
kuinka kauan papan otto kestää? Siis jos se koskee helkustisti, niin voiko edes lohduttautua sillä, että se kestää vain silmänräpäyksen?!
Onko kukaan koskaan kuullut / kokenut, että jos todellinen paniikkipotilas, että voisi saada jotain rauhoittavaa ennen papan ottoa?
Onko muita "rauhotuis" vinkkejä? En usko, että osaan mitenkään rentona siinä tilanteessa olla, kun jännitän pelkään ja jännitän sitä nyt jo ihan kamalasti...
Onko muitam samanlaisilla kokemuksilla?
kuinka kauan papan otto kestää? Siis jos se koskee helkustisti, niin voiko edes lohduttautua sillä, että se kestää vain silmänräpäyksen?!
Onko kukaan koskaan kuullut / kokenut, että jos todellinen paniikkipotilas, että voisi saada jotain rauhoittavaa ennen papan ottoa?
Onko muita "rauhotuis" vinkkejä? En usko, että osaan mitenkään rentona siinä tilanteessa olla, kun jännitän pelkään ja jännitän sitä nyt jo ihan kamalasti...
Onko muitam samanlaisilla kokemuksilla?