Paraneeko se vaihtamalla ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämäni vaikein tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elämäni vaikein tilanne

Vieras
Vaikka kyseessä onkin käsittääkseni naisille tarkoitettu palsta ja kaipaisin ehkä enemmän miesnäkökulmaa !?(koska itse olen siis mies), mutta olen kuitenkin nyt niin epätoivoinen, että kokeillaan nyt tätäkin, koska en muutakaan palstaa tähän hätään löytänyt.

Eli tilanne on tämä. Olen ollut kohta 3 vuotta parisuhteessa ja olen onnellinen. Olemme kumpikin alle kolmekymppisiä (hän 25 ja minä 29) eikä meille ole lapsia. Yhdessä olemme asuneet puolitoista vuotta. Hän ei vastaa kuvitelmiani elämäni naisesta, vaan ajauduin hänen kanssaan suhteeseen ihan sattumalta. Piti olla yhden yön juttu, mutta huomasinkin hänen olevan niin helppo ja mukava tapaus, että ikään kuin ajauduin suhteeseen hänen kanssaan. Vaikka hän ei vastaakaan kuvitelmiani elämäni naisesta mm. ulkonäöltään, älyltään ja koulutukseltaan, toimii arki hänen kanssaan loistavasti, seksi on todella hyvää jne. Pystymme puhumaan kaikesta ja hän on aina hyvälle tuulella eikä hänessä ole hirveästi asioita, jotka minua ärsyttäisivät. Tulen toimeen hänen vanhempiensa kanssa ja hän minun. Ja hän rakastaa minua kaikkine vikoineni, ehdoitta. Ja minä rakastan häntä tai ainakin niin olen luullut. Kohta selitettävästä syystä olen kuitenkin alkanut epäillä rakkauttani tai ainakin sen laatua.

Joku aika sitten tutustuin aivan vahingossa naiseen, joka on juuri sellainen, jollaiseksi olen elämäni naisen kuvitellut (olin jo menettänyt toivoni sen suhteen, että ikinä tällaista naista löytäisin enkä siis ollut etsinytkään ((enää)) kun kerran ihan onnellisessa suhteessa olen/olin). No joka tapauksessa, tämä nainen johon hiljattain tutustuin siis on juuri sellainen, jollaiseksi elämäni naisen olen aina kuvitellut. Kaunis, älykäs, aito,mukava jne. Kemiat kohtaavat meillä loistavasti ellei täydellisesti. Itseasiassa kemiamme on jotain uskomatonta. Vaikka en häntä oikeasti tunnekaan, niin tuntuu kuin olisin tuntenut hänet aina. Vaikka en sielunkumppanuuteen ole aikaisimmin uskonut, niin nyt olen joutunut tarkistamaan kantaani senkin suhteen. Olemme käyneet pitkiä keskusteluja puhelimessa ja sähköpostilla ja kasvotusten. Hän on ihastunut minuun ja minä häneen. Seksuaalistakin vetovoimaa on tutkittu ja sekin toimii, mutta ei siitä sen enempää.

Ongelma on siis tiivistäen seuraava: Matemaattisesti ilmaisten olen nykyiseen kumppaniini ja suhteeseemme noin 80-90% tyytyväinen. Pitäisikö minun lopettaa nykyinen parisuhteeni, jossa olen ihan onnellinen ja joka toimii hienosti ja lähteä tavoittemaan täydellistä onnea erittäin potentiaalisen unelmieni naisen kanssa ? Hän on siis perille tilanteestani (parisuhteestani) ja olen ollut hänelle koko ajan täysin rehellinen (häntä on turha moralisoida, koska hänet itsensä on jätetty toisen naisen takia aikanaan ja hänellä on tästä koko kuviosta ihan riittävän huono omatunto). Olen varma, että rakastuisin häneen, jos vain itselleni siihen luvan antaisin. En ole ikinä pettänyt parisuhteessa ja tottakai minulla on ollut nyt todella huono omatunto, mutta ei kuitenkaan niin huono, kuin ehkä pitäisi. Olen kuitenkin yrittänyt hokea itselleni, että en tällaista tilannetta mitenkään hakemalla hakenut, vaan niin vain kävi. Tapasin siis sattumalta naisen, joka on juuri sellainen, millaiseksi olen unelmieni naisen aina kuvitellut. Ja poikkeuksellisen tilanteesta tekee vielä se, että hänkin ihastui minuun ja tuntee täysin samoin minun suhteeni. Tästä olen aivan varma.

Ihastukseni alkaa kuitenkin olla (aivan täydellisen oikeutetusti) kärsimätön tilanteeseen eli siis siihen, että en osaa päättää pitäisikö minun jatkaa nykyisessä ihan onnellisessa parisuhteessani vai lähteä tavoittelemaan (aina kuitenkin uuteen suhteeseen liittyvällä itsensä satuttamisriskillä)
jotain aivan uskomatonta ja sellaista, minkä tavoittelusta olen jo aikaa sitten luopunut ? Voin saada kaiken mistä olen aina haaveillut (ennen kuin elämäni naisen etsimisestä luovuin) tai tippua korkealta ja kovaa ihan tyhjän päälle. Lisäksi tilanteen tekee vielä hankalammaksi se, että koen luonnollisesti vastuuta nykyisestä kumppanistani. Hän on minulle todella tärkeä ja (rakas!?) ihminen ja tiedän että jos jättäisin hänet, hän olisi aivan murtunut, vaikkakin kyllä siitä ennen pitkää selviäisi.

Olen puhunut tilanteesta parin minut tuntevan luottohenkilöni kanssa ja heidän mielestä järkeilyssäni ei ole vikaa, mutta he eivät ole toisaalta osanneet ratkaisuakaan tarjota. Näin ei enää voi jatkua, koska tilanne on kaikille erittäin raskas enkä halua valahdella enää nykyiselle kumppanilleni enkä halua piinata ihastustani enkä itseäni. Olen miettinyt asian johdosta pääni puhki ja viettänyt unettomia öitä, menettänyt ruokahaluni ahdistuksissani jne. Tilanne on yhtä aikaa ihana, mutta myös kauhea. Katkeran suloinen. Tunteet vaihtelevat roistofiilisten ja ihastuksen ihanuuden välillä.

Siis taman taytyy olla provo.

Jos ei niin miten ikina voisit kuvitella saavasi ns oikean ratkaisun talta palstalta, silla kukaan ei voi ennustaa tulevaa (olisiko paras jaada, vai aloittaa uutta). Mutta tunnut selvasti olevan valtavan ihastunut, joten en nae syyta miksi jaisit vanhaan suhteeseen (muuta kuin mukavuudenhalu?).

Niin tai nain, kylla sina sisimmassasi tiedat mika on oikea ratkaisu.

Niinpä, tuli mieleen joulukuusenhaku, kun yhden kaadoin, niin vierestä löytyi heti paljon parempi. Minulle tuli mieleen, että jos voisit yhdistellä nämä ihmiset , niin saisit todella hyvän puolison.
Ikävä tilanne. Minä punnitsisin rehellisyyttä, koska se kantaa pisimmälle. itse kavahtaisin tilannetta, jossa lyhyellä tutustumisella olisin löytänyt oikean aarteen. Olisinko sittenkään tutustunut täydellisesti ja mitä vielä löytyy. Tosiasia on että suhteen tila ja kestävyys punnitaan virhetilanteissa, eikä ihastuksen huumassa.
nykyisestäsi tiedät , että tärkein osa-alue pelaa, toinen sitten voittaa pinnallisemmat jutut.

Päästä se sun nykyinen nainen menemään, ja ota se kauniimpi ja täydellisempi. Tee se nyt heti.

Minua muutenkin ottaa aivoon ettei Suomesta löydä ihanaa naista. Saispahan tässä taas yhden vapaalle jalalle.

Toivottavasti joku huomaa vaihtaa sinutkin lopulta parempaan. Kyllähän niitä sinuakin parempia varmasti löytyy. Löytyy kestävämpiä, nopeammin kiihtyviä, tehokkaita, suorituskykyyisempiä, paremman näköisä, varakkaampia, mukavampia, luontoystävällisempiä, taloudellisempia, nuorempia, kätevämpiä, pätevämpiä, vaikka sun mitä! Mitäs rakkaudesta!

no mikä nyt ei paranis vaihtamalla..
pääasia et mulla menee hyvin ja lujaa.. mitäs muista.
parin vuoden päästä tulee uusia kaunottaria.. se on loputon tie... viittoja ei oo. onnea matkaan.

Jopas oli juttu! Jäin suu ymmyrkäisenä töllöttämään...siis olet kunnollisessa, onnellisessakin parisuhteessa mutta et elämäsi naisen kanssa. Haloo!!! Onko se miehelle sitten se elämän naisen mittari omat haaveet?

Taas minä vertaan omaan elämään, sori vaan...mutta itselleni tämän nykyisen miehen myötä karsini ne viimeisetkin rippeet siitä mitä joskus kuvittelin olevan itselleni sen "täydellisen miehen"...tämä on itseasiassa kaikkea muuta, mutta elämä ei parempaa voisi hänen kanssaan olla.No se siitä.

Vaihtaahan toki voit, sen verran oikeustajua ehkä omaat ettet toisen selän takana loputtomiin touhua tai suorastaan petä kumppaniasi. ?
Tietysti voit joutua ojasta allikkoonkin, kaikinpuolin ihanan naisen kanssa se arki ei sitten ehkä pelaakaan.Mistäpä sitä voisi tietää, voihan se toimiakin.

Kukaan ei varmaan voi sinulle sitä yhtä ja oikeaa vastausta antaa, itse sinun on se päätettävä, oma elämäsi.

Itse en tyytyisi second bestiin, enkä haluaisi, että joku ajattelisi minunkaan olevan hänelle sellainen. Joten toki sinuna vaihtaisin nykyisen oikeaan sielunkumppaniin.

Siis vaihtaa ihan ok suhde sielunkumppaniin. Jos päätät jäädä nykyiseen suhteeseen, saattaa tämä mahdollinen täydellinen nainen jäädä vaivaamaan ja ihan ok suhde menee pilalle. Ja jos vaihdat arki ei ehkä olekkaan sitä mistä haaveilet.

Joskus pitää ottaa riskejä ja hypätä tuntemattomaan. Jos elää aina varman päälle jää paljosta paitsi.

Hämmentää, että et saa ratkaisua tehtyä, vaikka olet itse asiassa jo sen tehnyt siinä vaiheessa, kun ryhdyot pettämään nykyistä kumppaniasi - tämä siis mitenkään erityisesti moralisoimatta.

Etukäteen et voi tietää, onko uuden kumppanin kanssa parmpi (jos kaikki on nyt hyvin, niin todennäköisesti ei, kun kaikki hyvin tilanteesta on helvetin vaikea parantaa - tämä siis 20 vuoden parisuhteen jälkeen ja aika montaa vastaavaa katselleena).

Nyt vaan kuulostat siltä, että jos et lähde tämäm "ihannenaisen" matkaan, niin mietit sitä loppuelämäsi ja nykyinen naisesi saa kärsiä asiasta. Tuntisit itsesi martyyriksi ja ennemin tai myöhemmin saatat jopa tuoda asian esille "olisin saanut paremmankin"...

Ikävää on, että todennäköisesti pilaat joka tapauksessa nykyisen toimivan suhteen (joko lähtemällä tai asiaa hautomalla) ja jos aloitat uuden suhteen, niin joutuu uusi nainen suhteessa varsin haastavan mittatikun vertailuun, kun entisessä suhteessa kaikki toimii.

Onnea matkaan päätöksentekoon. Mitenkähän se vanha sanonta meni... Parempi pyy pivossa...

Alkuperäinen kirjoittaja nainen41:
Nyt vaan kuulostat siltä, että jos et lähde tämäm "ihannenaisen" matkaan, niin mietit sitä loppuelämäsi ja nykyinen naisesi saa kärsiä asiasta. Tuntisit itsesi martyyriksi ja ennemin tai myöhemmin saatat jopa tuoda asian esille "olisin saanut paremmankin"...
Tämä mullekin tuli mieleen. Jos jäät, pystytkö aidosti unohtamaan tuon toisen naisen? Jos et, niin nykyinen suhteenne on jo jokatapauksessa tuhoon tuomittu.

Toimiiko sitten homma tuon uuden naisen kanssa? No, ihastuminen ja rakastuminen on "vain" biologiaa. Vaikka nyt tuntuu että tunnet tuon toisen naisen täydellisesti, niin et kyllä oikeasti tunne. Olet rakastunut luomaasi haavekuvaan, joka joko voi vastata todellisuutta tai olla vastaamatta. Huolestuttavaa on, että pidät naista täydellisenä - kukaan ihminen ei ole täydellinen. Jos lähdet uuteen suhteeseen tuolla oletuksella, ongelmia tulee varmasti. Tulisit olemaan suhteessa ihmisen kanssa, et minkään täydellisen kuningattaren (kuten nyt hänet kuvitelmissasi näet). Jos et osaa nähdä häntä (myös) epätäydellisenä ihmisenä, tulee pudotus olemaan kova ja korkealta.

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellistä ei ole olemassakaan:
Toimiiko sitten homma tuon uuden naisen kanssa? No, ihastuminen ja rakastuminen on "vain" biologiaa. Vaikka nyt tuntuu että tunnet tuon toisen naisen täydellisesti, niin et kyllä oikeasti tunne. Olet rakastunut luomaasi haavekuvaan, joka joko voi vastata todellisuutta tai olla vastaamatta. Huolestuttavaa on, että pidät naista täydellisenä - kukaan ihminen ei ole täydellinen. Jos lähdet uuteen suhteeseen tuolla oletuksella, ongelmia tulee varmasti. Tulisit olemaan suhteessa ihmisen kanssa, et minkään täydellisen kuningattaren (kuten nyt hänet kuvitelmissasi näet). Jos et osaa nähdä häntä (myös) epätäydellisenä ihmisenä, tulee pudotus olemaan kova ja korkealta.

Pitäöisikö sitten tyytyä olemaan vielä vähemmän täydellisen kanssa loppuelämänsä, vaikka nyt olisi mahdollisuus olla sen lähimpänä täydellistä olevan kanssa? Itse olen sitä mieltä, että jos ei kannata tyytyä vähempään kuin mitä voi saada. Jos luopuu omista haaveistaan, niin koko elämä on kompromissia, vaikka voisi olla paljon enemmän.

Mun lähipiirin henkilöt ovat onnistuneet parisuhteessaan kun ovat päättäneet, että tähän ihmiseen satsaan, tulipa vastaan mitä muita tahansa. He yksinkertaisesti päättivät, että tähän loppu hakeminen ja tämän henkilön hyväksyn vikoineen. Maailma on suuri ja periaatteessa voi ajatella, että aina löytyy joku parempi. Ne, jotka haaveilevat siitä paremmasta, olipa partneri kuinka hyvä tahansa, eivät tule koskaan olemaan täysin tyytyväisiä partneriinsa, vaan kurkottavat kokoajan aidan toiselle puolelle. Täydellisyyden tavoittelija ei tule koskaan olemaan tyytyväinen valintaansa, koska täydellisyyttä ei ole olemassakaan. Hän juoksee illuusion perässä.

Et tiedä millaista on arkielämä, joka tulee aina vastaan, sen toisen naisen kanssa. Ja tuskin saat nykyistäsi takaisin, jos sen uuden kanssa arki ei toimikkaan. Jos ymmärsin oikein, niin tämä uusi on aikaisemmin jätetty. Entä jos hän haluaa kompensoida oman jätetyksi tulemisensa saattamalla nykyisen naisesi samaan asemaan? Ehkä hän hakee kauttasi kostoa? Saa sen käsityksen, että pidät uutta älykkäämpänä kuin entistä. Mistä älykkyydenlajista puhut? Ehkäpä entisellä on tunneälyä, koska arkielämä hänen kanssaan toimii mutkattomasti?

Vastarakastuneella on taipumusta idealisoida rakkautensa kohde. Miten hyvin tunnet oikeastaan tämän uuden naisen? Entisesi tunnet ja tiedät suurinpiirtein millaista arki, joka on lopulta tärkeintä, hänen kanssaan toimii. Jos olet ihminen, joka ei koskaan osaa olla täysin tyytyväinen, niin sittenhän hankit itsellesi syyn valittaa loppuikäsi kun jätit naisen, jonka kanssa arki toimi hyvin. Siis sinulla oli jo helmi, jota et osannut arvostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyppää tuntemattomaan:

Pitäöisikö sitten tyytyä olemaan vielä vähemmän täydellisen kanssa loppuelämänsä, vaikka nyt olisi mahdollisuus olla sen lähimpänä täydellistä olevan kanssa? Itse olen sitä mieltä, että jos ei kannata tyytyä vähempään kuin mitä voi saada. Jos luopuu omista haaveistaan, niin koko elämä on kompromissia, vaikka voisi olla paljon enemmän.

" ei kannata tyytyä vähempään kuin mitä voi saada." Hyvä kysymys on, että mitä voi saada; sitä ei kukaan voi todellakaan tietää. niinpä voiko sellainenkaan suhde olla hyvä missä petetään ja ajatukset ovat muualla.
Rakkaussuhteesta loikkaaminen ihastuksen matkaan päättyy 95% katkerasti.

Ehkä nyt kannattaisi miettiä omaa tilaa ja omaa kyvyttömyyttä solmia suhdetta. Ja vaikka hakea itselleen apua. Yleensä nainen tekee vastaan ratkaisun 35+ vuotiaana, kun viimeinenkin lapsi on viisivuotias ja elämä alkaa olla mallillaan. Kysymys on henkilökohtaisesta ongelmasta.

tuntuu aika erikoiselta. itse kun on etsinyt sitä oikeaa pitkään, eikä tarkoituksella alkanut niiden melkein hyvä, mutta ei- vaihtoehtojen kanssa. Ja kun on vuosikausia jaksanut olla sinkku sen oikeen toivossa, eikä väärääkään ottanut, vaikka tarjolla olis ollut, niin vaikee ymmärtää, et joku puhuu onnesta ja huonosta omastatunnosta yhtäaikaa.

Aluksi sanoo, et on onnellinen, loppupuolella jo toteaa, että tilanne on raskas kaikille???
Raskashan se ei ole muille kuin aloittajalle itselleen!!Kumppani parka ei edes aavista mitään, ja mitä siinä toinenkaan nainen itseään alkaisi tuollaisen varatun kanssa kovin huolehtimaan, kun vapaitakin on. Ja kun jo etukäteen tietää, et mies on vähän kaksinaismoralistinen, niin mitäs siinä huolehtimaan, korkeintaanhan tuollaisen kanssa voi pitää hetken hauskaa, mitään kovin luotettavaa kuvaa miehestäkään ei varmaan hänellä ole. Ei niitä omia raskaita fiiliksiä kannata kuvitella muiden fiiliksiksi, jos tai kun ne ei sitä ole ja sitä omaa syyllisyydentunnetta turhaan vyöryttää toisten päälle.

Missasit pointin. Täydellisyys on vain kuvitelmaa, eikä ap voi tietää kumpi naisista on lähempänä "täydellisyyttä". Nyt uusi nainen vain tuntuu siltä, koska ap on rakastunut. Jos ap kuvittelee että uusi nainen on oikeasti täydellinen, tulee hän varmasti pettymään. Tämä taas aiheuttaisi uuteen suhteeseen ongelmia, kun ap pettyy - "ei se tämäkään nainen ollut sellainen kuin haaveilin, olisiko sittenkin pitänyt pysyä vanhassa suhteessa". Jos taas hän ymmärtää että jokaisessa ihmisessä on vikoja, voi hän ottaa uuden ihmisen vastaan ihmisenä, ei jonain haavekuvana.

Sielunkumppaneita, vain niin.

Moraalisesti sovitte ainakin yhteen.

Toki täydellinen nainen haluaa miehekseen kumppanin, joka on valmis pettämään jo ihan hyvääkin puolisoa. Ja varsinkin kun täydellinen nainen on jo ennenkin kokenut pettämistä. Luottamus tulee olemaan kovaa. Outoa toki, että joku ylipäätään on pettänyt täydellistä naista. . .

Vaihda,ja päästä nykyinen irti. HÄN ansaitsee parempaa.

Missasit pointin. Täydellisyys on vain kuvitelmaa, eikä ap voi tietää kumpi naisista on lähempänä "täydellisyyttä". Nyt uusi nainen vain tuntuu siltä, koska ap on rakastunut. Jos ap kuvittelee että uusi nainen on oikeasti täydellinen, tulee hän varmasti pettymään. Tämä taas aiheuttaisi uuteen suhteeseen ongelmia, kun ap pettyy - "ei se tämäkään nainen ollut sellainen kuin haaveilin, olisiko sittenkin pitänyt pysyä vanhassa suhteessa". Jos taas hän ymmärtää että jokaisessa ihmisessä on vikoja, voi hän ottaa uuden ihmisen vastaan ihmisenä, ei jonain haavekuvana.

Enpä usko missanneeni. Oma pointtini on mm. se, että jos tuntee, että nykyinen kumppani ei riitä, niin kannattaa toki mieluummin vapauttaa sekä hänet että itsensä löytämään sopivampi kuin jäädä siihen vuosiksi kärvistelemään ja ikuisesti miettimään sitä, minkä mahdollisesti menetti. Elämässä kannattaa ottaa riskejä, varman päälle elämä on pysähtynyttä. Vaikkei tuo hänen täydellisenä pitämänsä sellaiseksi osoittautuisikaan, niin olisipahan ainakin jonkinlainen itsetutkiskelun ja oppimisen mahdollisuus.

Minulle tulee sinusta sellainen kuva, että olet täydellisyyden tavoittelija. Koska täydellisyyttä ei ole olemassakaan, niin luot illuusion siitä mielessäsi kokemalla tämän uuden ihmisen, jota et tunne, täydellisenä.
"Vaikka en häntä oikeasti tunne, niin tuntuu kuin olisin tuntenut hänet aina." Minä luulen, että täytät kaikki ne aukot, mitkä ovat tämän uuden ihmisen tuntemisessa, omilla fantasioilla hänestä, jolloin hänestä tulee "täydellinen", jolloin voit vakuuttaa itsellesi, että täydellisyys on olemassa. Toisaalta myönnät, että et tunne häntä, koska järjellä ajatellen tiedät että näin on. Tunnetasolla taas haluat kokea hänet niin, että tiedät täsmälleen millainen hän on, siis sellainen millainen haluaisit hänen olevan. Tunne sanoo, että täydellisyys on olemassa (koska jostain syystä haluat näin), järki sanoo toista. Kumpaa kannattaa kuunnella?

Toisen ihmisen tuntemiseen menee vuosia, itseäsikään et koskaan opi täydellisesti tuntemaan. Jos uskot jonkun täydellisyyteen, niin putoat korkealta kun huomaat, ettei henkilö ollutkaan sellainen kun halusit hänen olevan.

Oletko henkilö, joka ei osaa arvostaa sitä hyvää mitä hänellä on? Keskittymällä nykyisen suhteen "puutteisiin" sensijaan että keskittyisit sen hyviin puoliin, saat olla tyytymätön ja syyn hakea parempaa. Minusta esim. se, että naisesi on aina hyvällä tuulella ja että viihdyt hänen seurassaan kuulostaa mahtavalta. Olet jokatapauksessa jo tuhoamassa suhdettasi pettämällä naistasi. Jos valitset sen uuden, niin ehkä jäät kaipaamaan sitä harmoniaa, jota on nykyisessä suhteessasi. Jos valitset entisen, niin jäät haikailemaan sen perään mitä ehkä olisit voinut saada tältä uudelta. Minusta sinä itse ja asenteesi ovat suurin syy ongelmiisi. Tuntuu kuin itse haluaisit olla tyytymätön haikailemalla täydellisyyden perään. Yksi hyvä tapa tulla onnellisemmaksi on hyväksyä todellisuus ja toiset ihmiset ja oma itsesä sellaisena kuin ne ovat, puutteellisina.

Eikö nykyinen naisesi ole mielestäsi tarpeeksi kaunis? Jos haluat pitkän suhteen, niin nuorena kaunis nainen ei välttämättä ole sitä vanhempana. Ja nuorena mitättömän näköinen nainen voi puhjeta kukkaan nelikymppisenä. Sinulla ei ole mitään takeita siitä, että se uusi nainen tulee pysymään yhtä kauniina kuin on nyt. Kumpi on tärkeämpää sinulle, ihmisen kuori=ulkonäkö, vai sisin?

Miksi uudella naisellasi on huono omatunto siitä, että hänet jätettiin? Aiheuttiko hän omalla käytöksellään jättämisen, ja jos, niin mitenkähän hän käyttäytyi? Ei varmaan jätetty siksi, että olisi ollut aina hyvällä tuulella ja toiminut arjessa moitteettomasti???

Uudesta naisesta puhuessasi käytät sanaa "ihastunut", et sanaa rakastunut. Jos ajattelet järjellä, niin onko ihastus toiseen riittävä syy nykyisen suhteen lopettamiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellistä:
Sielunkumppaneita, vain niin.

Moraalisesti sovitte ainakin yhteen.

Toki täydellinen nainen haluaa miehekseen kumppanin, joka on valmis pettämään jo ihan hyvääkin puolisoa. Ja varsinkin kun täydellinen nainen on jo ennenkin kokenut pettämistä. Luottamus tulee olemaan kovaa. Outoa toki, että joku ylipäätään on pettänyt täydellistä naista. . .

Vaihda,ja päästä nykyinen irti. HÄN ansaitsee parempaa.

samaa mieltä. nykyisellä puolisolla on oikeus tietää pettämisestä, jotta hän saa tehdä oman valintansa sen suhteen haluaako jatkaa pettäjän kanssa. todennäköisesti hän ratkaisisi ap:n ongelman ja ap. pääsisi rakentamaan yhteistä onnea sen "täydellisen naisensa" kanssa.