Paras aika olla nuori

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en todellakaan ole. Mitä nyt joskus vituttaa kun tietää, että isoista verosta menee niin iso osa näille. Tuloksena sitten tutkimuksia, jotka edelleen hankaloittavat sitä mun elämää ja TIENAAMISTA.

Juu ja mun unelma oli juuri yllämainittu. Kauniin vaimon kera. Kaikki ne sain ja olen tyytyväinen. Mun työpanoksella saa aika monia loisia ja keksiä älynväläyksiään esim. vihreästä siirtymästä, sukupuolen vaihdosta ja muusta mikä.... no antaa olla kun tulee kumminkin joku kämkkäränkkä vääntäämään paskaa.

Vaikutat kyllä todella tyytyväiseltä elämääsi.

No en todellakaan ole. Mitä nyt joskus vituttaa kun tietää, että isoista verosta menee niin iso osa näille. Tuloksena sitten tutkimuksia, jotka edelleen hankaloittavat sitä mun elämää ja TIENAAMISTA.

Juu ja mun unelma oli juuri yllämainittu. Kauniin vaimon kera. Kaikki ne sain ja olen tyytyväinen. Mun työpanoksella saa aika monia loisia ja keksiä älynväläyksiään esim. vihreästä siirtymästä, sukupuolen vaihdosta ja muusta mikä.... no antaa olla kun tulee kumminkin joku kämkkäränkkä vääntäämään paskaa.
Jos tuo ei ole kateutta, niin mikä sitten?

Voi surku edellisen kirjoittajan vaimoparkaa.

No jopas nyt nousee inisijöitä kuin sieniä sateella. Kuules mun vaimolla on erittäin hyvät oltavat kaikin puolin. Sille voisit olla kateellinen. Kääntää yhä päät kaupungilla jne.

Miten vaikea se on muuten ymmärtää, että kritisointi ei ole kateutta. Mä en TODELLAKAAN haluis olla joku huuhaa tutkija aiheena tyyliin postmodernistinen ekofasistinen intersektionaalinen feminismi.

No jopas nyt nousee inisijöitä kuin sieniä sateella. Kuules mun vaimolla on erittäin hyvät oltavat kaikin puolin. Sille voisit olla kateellinen. Kääntää yhä päät kaupungilla jne.

Miten vaikea se on muuten ymmärtää, että kritisointi ei ole kateutta. Mä en TODELLAKAAN haluis olla joku huuhaa tutkija aiheena tyyliin postmodernistinen ekofasistinen intersektionaalinen feminismi.

Okei - mä ymmärrän.

Mikös muuten sun ajatus oli tuosta "paras aika olla nuori" ?

Onko täällä semmonenkin.

Milloin muuten se loppui, että vierailija voi kirjoittaa nimimerkin... tylsää kun kaikki harmaat on "vierailijoita".

Enkä viitti rekkautua. Oon nähnyt sivusta niin monasti kuinka täältä kaikki suvakiksi luokitellut häädetään. Vaikka sitä ei myönnetä ja ei varmaan tarkoituksellisesti tehdä mustien toimesta, niin niin siinä vain käy.

Olis kivaa jos täällä kirjoittelis pari aitoa fiksua suvakkia. Nyt joku sanoo tietty, että ei voi olla fiksu ja suvakki, mutta se ei kyllä niin mene.

Se menee niin, että jos joku tuollainen täällä kirjoittelee, niin se saa nopeesti paskaa niskaan. Mustat ja sitten tietyt harmaat apuna. Toki mustat saa todella paljon kanssa paskaa niskaan, mutta lähinnä harmailta. Ja sitten on muut mustat tukena... jos ymmärrätte.

(y)

Päivän paras vitsi😂😂😂

Jos taas palattaisiin ketjun varsinaiseen aiheeseen, niin ensiksikin oman nuoruuteni toiveajankohta ei mahtuisi aloittajan antamiin raameihin
Olisin halunnut elää nuoruuteni silloin kun Suomi oli vasta syntymässä. Siis vaikkapa syntymävuosi olisi ollut 1809.
Suomen sota oli ju6ri käyty ja ryssä ottanut ohjat käsiinsä. Porvoon valtiopäivät ja Suomen autonomia, maata alettiin kehittää monin tavoin jatkuvan sotimisen ja ryöstöverotuksen sijaan.
Agraariyhteiskunta tarjosi kaikille töitä ja vaikka elämä kaupungeissa olikin aika karua, olivat ihmiset kohtalaisen tyytyväisiä eloonsa.
Vähitellen alkoivat erilaiset tahot myös kiinnostua kansan sivistämisestä ja sitten myöhemmin myös naisen aseman parantamisesta. Kaiken kaikkiaan tuolla vuosisadalla tehtiin paljon sellaista, minkä tuloksista vielä nykyihmisetkin voivat katsoa hyötyvänsä.

Jos taas palattaisiin ketjun varsinaiseen aiheeseen, niin ensiksikin oman nuoruuteni toiveajankohta ei mahtuisi aloittajan antamiin raameihin
Olisin halunnut elää nuoruuteni silloin kun Suomi oli vasta syntymässä. Siis vaikkapa syntymävuosi olisi ollut 1809.
Suomen sota oli ju6ri käyty ja ryssä ottanut ohjat käsiinsä. Porvoon valtiopäivät ja Suomen autonomia, maata alettiin kehittää monin tavoin jatkuvan sotimisen ja ryöstöverotuksen sijaan.
Agraariyhteiskunta tarjosi kaikille töitä ja vaikka elämä kaupungeissa olikin aika karua, olivat ihmiset kohtalaisen tyytyväisiä eloonsa.
Vähitellen alkoivat erilaiset tahot myös kiinnostua kansan sivistämisestä ja sitten myöhemmin myös naisen aseman parantamisesta. Kaiken kaikkiaan tuolla vuosisadalla tehtiin paljon sellaista, minkä tuloksista vielä nykyihmisetkin voivat katsoa hyötyvänsä.

Hei joo! Mäkin haluaisin todella elää ennen kuin oli mitään. Siis kaupunkeja tai suurempia sivilisaatioita ylipäätään.

Mutta. Sit oisin kuolllut ehkä ekaan synnytykseen. Tai ellen siihen ni luultavasti alle kolmikymppisenä keskenmenoon joka ei mennyt niinko piti. Tai ainakin nelikymppisenä syöpään.

En siis sit kuitenkaan tiedä. Kasari-ysäri oli oikein hyväää aikaa olla iältään nuori. Ja tää aikakausi sopii yhtälailla nuorelle mielelleni.

Mielenkiintoinen aloitus. Veikkaisin, että vastaus riippuu aika paljon sukupuolesta, seksuaalisesta suuntautuneisuudesta, yhteiskunnallisesta asemasta, ja vaikkapa siitä, onko jokin vamma.
Terveenä (hetero)miehenä voi mielestäni elää milloin vain suht. hyvin.
Tosin, taitaa olla, että nykytietämyksemme vaikkapa viikinkiaikojen naisista on kristillis-historiallisesti vääristynyttä. Ja kuinka oikeasti suhtauduttiin homoseksuaaleihin 1000-1800-luvulla Suomen pikku maataloissa/kylissä..?

Jo olemassa olevasta historiasta 1900-luvulla ja 2000-luvun alusta, ottaisin itselleni mielellään nuoruudeksi joko tuon 90-00 alun, jonka elinkin nuorena, tai ehkä 00-10-luvut, jolloin ollaan tultu hieman pidemmälle kehityksessä kovasta vastustuksesta huolimatta. Vaikka erilaisia ihmisiä jossain Savonlinnassa tai Lieksassa kivitetäänkin, niin ei kai se ole pahempaa, kuin 90-luvulla, jolloin kaikesta ei saatu tietää?

Yhteistyössä