Paras ikäero lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ikäerot 9 ja 4 vuotta.
Ihan loistavat ikäerot nuokin.
Sisarukset kaikki kolme hyvinkin läheisiä ja on ollut aikaa pikkuvauva aikana hyvin sille pienelle muiden yhtään jäämättä paitsi,koska heillä ollut jo omia kavereita ja menoja.

Aika hankala kysymys, koska eihän sitä lasten ikäeroa noin vain muutella ja kokeilla mikä olisi paras ja mitä ei taas käy laatuun yhtään. Meillä eroa poikien välillä 2v9kk ja ihan passeli ero on. Alussa oli hyvä, että isompi osasi jo paljon asioita itsenäisesti ja päiväunetkin jäivät juuri sopivasti pois, niin ei tarttenu sen asian takia kiukutella ja miettiä menemisiä ja tulemisia, vauvan uniajat oli tärkeämmät. Nyt kun pojat on 2v ja 5v. niin niistä on seuraa toisilleen ja pienempi tietty matkii isompaa niin hyvässä kuin pahassakin.

Ei taida olla oikeaa ikäeroa. Kannattaa enemmänkin miettiä omaa ja puolison jaksamista. Jos tuntuu, että jaksaa pari pientä niin sitten, jos haluaa helpotusta ihan perushoidosta niin sitten kasvattaa ikäeroa. Jokaisessa ikäerossa on varmaan ne omat hyvät puoletja hankaluutensa.

Meillä ensimmäisen ja toisen ikäero on 8v, toisen ja kolmannen 6v, kolmannen ja neljännen 1v5kk ja neljännen ja viidennen 2v. Eli ensimmäisen ja viidennen ikäro on 18v. Kaikissa ikäeroissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

minulla kokemusta 1v5kk ikäerosta ja hyvin mielleä on toiminut, tosin nyt kun kummallakin kauhea uhma niin ei kenelläkään ole kivaa =) Ehkä sitä voisi hiukan enemmän olla ikäeroa. Jos kolmatta joskus vielä yritetään niin nuorimpaan tulee ikäeroa ainakin yli 5v. Se ollaan jo päätetty

eiköhän sen ite tiedä parhaiten mikä sopiva ikäero.meillä esikoinen täyttää pian 7v ja nyt ruvettu toista yrittämään mut monet syyt vaikuttanu et ei aiemmin olla tehty,kaksi keskenmenoakin olen kokenut aikoinaan.

Riippuu lapsien luonteista. Meillä ikäeroa on n. 1v 8kk ja täytyy sanoa että hermo on kiristynyt aika monta kertaa. Esikoinen on ollut vaativa tapaus jota koko ajan täytyy vahtia. Kuopus on jäänyt sivummalle. Harmittaa että vauva-aika meni "siinä sivussa". Kuopus on saanut vähemmän huomiota ja siitä minulla on huono omatunto.

Olisi helpottanut paljon jos esikoinen ei olisi enää käyttänyt vaippoja ja olisi ollut muutenkin hieman omatoimisempi.
Jos meille tulee vielä yksi lapsi lisää niin ikäero on lähempänä 3 vuotta.

Mulla on kokemusta vaan 3v7kk ikäerosta ja on ollut tosi hyvä.

Mutta täähän nyt riippuu vaikka mistä: itse en tahtonut / jaksanut pientä ikäeroa, mutta en liian isoakaan.
Kuopus natsas heti, mutta ikäerostahan ois voinu tulla toki isompikin.

Yhteistyössä