Paras ystävä meneekin samana kesänä naimisiin kuin me

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Otsikossa mainitaan sanat paras ystävä. Minusta on ikävää, että ystävästä ajatellaan tämmöisiä ja puhutaankin.

Niin ajatellaan millaisia?
Kyllä me ollaan ihan kasvotusten puhuttu mm. hänen suhteestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nolo:
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Olisiko heidän sitten pitäneet sopia häänsä vasta vuodelle 2011? Kun usein monet kaveriporukasta perustavat perhettä samoihin aikoihin, niin ei silloin ikävä kyllä omaa kesää jokaiselle löydy. Kysele nyt häneltä ajankohtaa ja toivo että ei olis ihan peräkkäin.

Ovat perustaneet jo perheen. Rehellisesti sanottuna mielestäni heidän ei pitäisi ainakaan vielä miettiä häitä ollenkaan :ashamed:
Voihan se tietenkin olla, että nyt muutaman viimeisen päivänä on rakkaus roihahtanut ja muut tunteet hävinneet, mistäs sitä tietää.

Ehkä haluavat solmia liiton,kun kerran perhettäkin on. Outoa ajattelua kyllä sinulta ap.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanPihallaSONE:
Varmaan liittyy sillä tavalla että nykyään morsiamet on paljon vaativampia, kaiken pitää olla täydellistä ja huomion keskipiste, eikä taida enää riittää että on yhtenä päivänä, vaan koko kesän ;)

Valitettavasti en itse kuulu näihin, vaikka tämä ko. asia minua harmittaakin. Mielenkiintoisia yhteenvetoja teette yhdestä asiasta.

En ole vielä koskaan törmännyt ihmiseen jota ottaa pattiin, että ystävät menevät samana kesänä naimisiin... omassa tuttavapiirissäni taisi olla kolmet häät yhtenä kesänä. Koko porukan opinnot olivat päättyneet samisena keväänä ja moni meni samaan syssyyn naimisiin, eikä sitä kukaan ihmetellyt =)

Minä olen mennyt nopeasti naimisiin, alle parin vuoden deittailun jälkeen. Toivottavasti minulla ei ollut ystävää, joka käytti aikaansa miettiäkseen että miksi nyt mennään naimisiin.

No jos heillä on jo perhe, ei se heidänkään suhde ihan tuore ole... Usein kun se arki kunnolla pakkaa päällee, niin tulee kavereille tilitettyä niitä huonoja puolia, ei se tarkoita että tosissaan ollaa eroamassa. En oikein jaksa uskoa, että olisi sinun kiusaksesi häiden ajan kohdan valinnut vaan ehkä haluavat ensi kesään vaikka siksi jos sen jälkeen olisi uusia pikkuisia haaveissa tms.

Minun korviini on tuore suhde. Lapsi 1-vuotias ja ystävä raskautui heti, kun eivät vielä edes varsinaisesti seurustelleet. Eikä halua enää lisää lapsia. Rahaakaan heillä ei ole, joten en tiedä miten sitten järjestävät. En tiedä millaisia suhteita muilla on ystäviinsä mutta me ainakin keskustellaan hyvin avoimesti ja tunnen ystäväni myös niin hyvin, että näen ettei ole onnellinen suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Mistäs tiedät jos tulossa työkomennuksia, vauva uutisia, talon ostamista tms? I´han hyvin voivat samana kesänä mennä naimisiin.

Siitä tiedän että on paras kaveri eikä ole tulossa mitään erityistä. Vähän tuntuu, että onkohan keksinyt nämä häät nyt sen takia kun mekin mennään.

Ihmiset tekee ihmeen ison jutun itsestään ja omasta merkityksestään muille..

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Otsikossa mainitaan sanat paras ystävä. Minusta on ikävää, että ystävästä ajatellaan tämmöisiä ja puhutaankin.

Niin ajatellaan millaisia?
Kyllä me ollaan ihan kasvotusten puhuttu mm. hänen suhteestaan.

Koko harmistus on minusta melko käsittämätön. Mutta ei se mitään, ei tässä minun ymmärrystäni toki tarvitakaan.

Mietin vaan että onko tässä nyt sellasesta jutusta kyse että ap olisi halunnut että kaveri olisi tiiviisti suunnittelemassa häitä yhdessä ja nyt sitten kaveri "hylkääkin" ne sinun häitten suunnittelut ja järjestelyt ja keskittyykin omiin häihin ja menee ENNEN teitä naimisiin?

No jos heillä on jo perhe, ei se heidänkään suhde ihan tuore ole... Usein kun se arki kunnolla pakkaa päällee, niin tulee kavereille tilitettyä niitä huonoja puolia, ei se tarkoita että tosissaan ollaa eroamassa. En oikein jaksa uskoa, että olisi sinun kiusaksesi häiden ajan kohdan valinnut vaan ehkä haluavat ensi kesään vaikka siksi jos sen jälkeen olisi uusia pikkuisia haaveissa tms.

Minun korviini on tuore suhde. Lapsi 1-vuotias ja ystävä raskautui heti, kun eivät vielä edes varsinaisesti seurustelleet. Eikä halua enää lisää lapsia. Rahaakaan heillä ei ole, joten en tiedä miten sitten järjestävät. En tiedä millaisia suhteita muilla on ystäviinsä mutta me ainakin keskustellaan hyvin avoimesti ja tunnen ystäväni myös niin hyvin, että näen ettei ole onnellinen suhteessa.

Voi luoja tota ap:ta!

Meillä oli eräänäkin kesänä kuudet eri häät. Ja samaa kaveripiiriä kaikki. Ihan kivaa oikeastaan kun morsmaikut sai vertaistukea toisiltaan. Ei ne häät tosiaan ole mikään kesän kohokohta muille kuin itselle ja ehkä ihan lähimmille sukulaisille. Nyt vähän suhteellisuudentajua kehiin. Tuskin se kaverisi noin tärkeää päätöstä tekee vain siksi että on kateellinen sun häistä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuskin paras ystävä:
En ikinä harmittelisi,jos paras ystäväni menisi samana kesänä naimisiin. Ihanaa olisi yhdessä suunnitella molempien häitä :)

Niin, voihan se olla että minun mieleni vielä muuttuu mutta juuri nyt tuntuu tältä. Enkä kyllä jaksais kaksista häistä hössöttää.

En ikinä harmittelisi,jos paras ystäväni menisi samana kesänä naimisiin. Ihanaa olisi yhdessä suunnitella molempien häitä :)

Niin, voihan se olla että minun mieleni vielä muuttuu mutta juuri nyt tuntuu tältä. Enkä kyllä jaksais kaksista häistä hössöttää.

Mut muitten pitäis sun häistä....

Alkuperäinen kirjoittaja eih...:

Tämä on minun mielipiteeni ja hyvin läheltä olen suhdetta seurannut. Minusta vaan on erittäin typerää mennä naimisiin, kun jo valmiiksi tietää mies ole SE oikea. Ja kun itse arvostan avioliittoa korkealla niin kummalta tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Minä olen mennyt nopeasti naimisiin, alle parin vuoden deittailun jälkeen. Toivottavasti minulla ei ollut ystävää, joka käytti aikaansa miettiäkseen että miksi nyt mennään naimisiin.

Me mentiin naimisiin vuoden seurustelun jälkeen, oltiin tunnettu kaveripohjalta vuosi ennen seurustelua. Mulla meni kaverit samana vuonna naimisiin enkä miettinyt sitä tippaakaan siinä vaiheessa, kun päätettiin hääpäivää. Ei kai hääpäivää/häävuotta voi miettiä sillä perusteella, että kuka muu menee samana kesänä naimisiin. No meillä olikin pienet häät eikä ollut sellaista päivä prinsessana -meininkiä muutenkin. Vihkiminen ja kahvihetki ja sitten jo kiidettiinkin reissuun :)

Alkuperäinen kirjoittaja eih...:

Tämä on minun mielipiteeni ja hyvin läheltä olen suhdetta seurannut. Minusta vaan on erittäin typerää mennä naimisiin, kun jo valmiiksi tietää mies ole SE oikea. Ja kun itse arvostan avioliittoa korkealla niin kummalta tuntuu.

Et voi itsekkään olla 100% varma että liittos kestää. Joten anna muidenkin elää niinkuin haluaa..

Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä:

Ne hössöttää jo, mä en. Antaa hössöttää kun kerran tykkäävät.
Vaikka oikeastaan kun ajattelen asiaa niin tuskinpa tämä ystävä olisi muutenkaan hössöttänyt. Enkä kyllä edes tiedä onkokaan paras ystävä enää. Tosin ei liity tähän hääasiaan sekään.

Eli ap lähinnä pelkää että JOUTUU hössöttämään kaverin häitä ja kaveri ei jaksa hössöttää tarpeeksi apn häitä. Hössötätte kumpikin lähinnä omianne. Minä en ymmärrä koko häistä hössöttämistä, nehän on juhlat jotka järjestetään ja siinäpä se.

Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä:

Ne hössöttää jo, mä en. Antaa hössöttää kun kerran tykkäävät.
Vaikka oikeastaan kun ajattelen asiaa niin tuskinpa tämä ystävä olisi muutenkaan hössöttänyt. Enkä kyllä edes tiedä onkokaan paras ystävä enää. Tosin ei liity tähän hääasiaan sekään.

Tuskin on, ainakaan sun puolesta. Ite en ikinä ajattelis tollasta omasta ystävästäni!

Mä menin naimisiin 9 kk yhdessäolon päätteeksi. Vieläpä samana kesänä kuin pidempään seurustellut ystäväni.

Ihan iloinen ko. ystäväkin mun puolestani oli :)

Omassa kaveripiirissä suurin osa on avoliitossa, joten on aika todennäköistä että osuu samoille kesille tulevaisuudessa häitä. Ei kyllä tulis mieleenkään "varata" itelleen jotain kesää ja sopia sitten että kuka menee minäkin kesänä naimisiin. Jos en ole väärin ymmärtänyt niin hääpäivät päättää mies ja nainen eikä nainen ja bestis :headwall:

Et voi itsekkään olla 100% varma että liittos kestää. Joten anna muidenkin elää niinkuin haluaa..

Tietenkin voi, mutta meillä pitkä suhde takana ja sillä asenteella mennään naimisiin, että yhdessä halutaan vanhentua. En miettis edes häitä, jos katuisin perheen perustamista ja miehen ottamista ja miettisin jatkuvasti eroa ja lähtemistä ja harmittelisin eroa exästä. Eli hyvin erilaiset lähtökohdat avioliitolle.
Mutta tosiaan, mä hössötän sitten näiden lähempänä asuvien kanssa, kyllähän niissäkin riittää onneksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mä menin naimisiin 9 kk yhdessäolon päätteeksi. Vieläpä samana kesänä kuin pidempään seurustellut ystäväni.

Näin normaalisti onkin...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

En minäkään tietenkään mene kasvotusten sanomaan mitä mieltä olen häistä. Mutta heidän suhteesta olemma kyllä keskustelleet paljonkin kuten myös meidänkin.
Ja jos ystävän mies olisi ulkomaalainen ja olisi "pakko" mennä naimisiin niin kyllä mä ymmärtäisin että niin on tehtävä jos samassa maassa haluaa pysyvästi asua.

Yhteistyössä