Parisuhde lasten jälkeen... Onko tuttua? Mitä teit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meidän ennen niin toimiva parisuhde on muuttunut. Ennen keskusteltiin kaikesta avoimesti ja toista kunnioittaen. Sairastelevan esikoisen syntymän jälkeen kärsin ajoittain masennuksesta ja sen jälkeen menetin miehen kunnioituksen. Välillä menee hyvin, mutta kun puhutaan arjesta, niin korostuu minun virheeni ja se, miten mieheni pitää kaiken koossa. Tänään hän sanoi minun puheitani höpö höpö jutuiksi.

En voi hyvittää masennustani ja virheitäni mitenkään, joten ilmeisesti minulla ei ole oikeutta valittaa mistään. Ihan sama, miten minulle puhutaan, sillä olen itse käyttäytynyt joskus huonommin. Masennuksen takia olen se huonompi vanhempi, ikuisesti. Mistään ei voi puhua, sillä vaikka olisi vain kyse käytännön järjestelyistä, se on miehen mielestä henkilökohtainen hyökkäys häntä kohtaan. Mistään ei voi puhua myöskään sen takia, että kaikki sanomiseni ovat höpöhöpöä.
Seksistä en viitsi juuri puhua, mutta miehen mielestä esileikki on tehty, jos minä lämmittelen häntä.

Me oltiin miehen kanssa täysin riitelemätön pariskunta, jotka puhuivat kaikesta, jakoivat kaiken, ja arvostivat toisiaan. Lasten jälkeen, me ei osattu tehdä muuta kuin riidellä, "inhota" toisiamme.. Emme enää osanneet puhua mistään tai selvittää riitoja.. Kaikki tuhoitui "lasten takia".. Erosimme, yritimme terapiaakin, mutta ei saatu enää sitä kunnioitusta ja rakkautta takaisin.

Nykyään emme riitele, ja hoidamme lapset sulassa sovussa.

Kaikillahan se arkielämä muuttuu kun lapsia tulee. Mun mielestä tärkeää on että vanhemmat saavat säännöllisesti omaa kahdenkeskistä aikaa. Se voi olla parin kk välein vaikka yksi lauantaipäivä ja -ilta. Pääasia että on. Silloin pitää vaikka pinnistellä että jaksaa tehdä yhdessä jotain. Univelkojen nukkuminen ei aja asiaa. Ja toki tärkeää on se seksi. Ainakin nyt noina hetkinä, jos ei muuten ole mahdollista.

Meillä rankka kaksosraskaus, minun loppuunpalaminen ja masennus. Arki sumuista, kunnes kaksoset aloittivat koulun. Aika kului ja suhde rakentui uudestaan. Nyt 18v avioliiton jälkeen kaikki hyvin ja ollaan ihan rakastuneita =)

Yhteistyössä