parisuhde on sitten loppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja parku:
jäi vuodatuksesta kertomatta: vauvan syntymän jälkeen minulla ei ole ollut omaa aikaa ollenkaan, ei laisinkaan. Kerran pääsin kaupungille kauppoihin pariksi tunniksi ilman lapsia. Onnistuin ostamaan rintsikat itselleni.

Semmonen, että menen lasten kanssa kaverille, auttaisi paljon, mutta en ole onnistunut löytämään kavereita. Olen siis täysin yksin ja aina, aina, lastenkanssa. Kaikkialle, minne menen,menen lasten kanssa.

:hug:
myötätuntoni teille kaikille :hug:
eikö sinulla ole ketään kenen luo voisit mennä kylään? MLL perhekahvila, muu kerho?
tule meille =)

Minun mielestä lapsen kuuluu oppia tekemään tiettyjä tehtäviä kotona, ottaa vastuuta itselle kuuluvista asioista. Perheen sisäinen asia on, mitkä nämä asiat ovat, mitä minkäkin ikäselle vastuutetaan.

On perheitä joissa lapsi saa ns. vastikkeetonta rahaa = kuukausirahan tekemättä mitään.

Meillä lapsen kuuluu tehtä tiettyjä pieniä kotitöitä, kuukausirahan vastineeksi. Ne eivät mahdottomia ole, huoneen siistinä pito, sen oman vessan pesu.

Normaalijärkiselle eivät mahdottomia ole, varsinkin kun olen kädestä pitäen näyttänyt miten ne tehdään. Kysyäkin voi, jos epäselvää on.

EI ole kysynyt, ei ole tehnyt.

Ei teinitytön tarvitsekaan olla lapsenlikkana. Mutta luulisi, että normaaliperheessä isommat sisaret katsoo pienempien perään ihan luonnostaan, ilman että erikseen pyydetään, ilman että se on lapsenvahtihommaa??? !!!

Ja tuo kommentti, että teinitytön pitäisi olla lapsenlikkana miehen vaimon lapsille. HEI, nämä ovat samalle isälle, nämä lapset. He ovat siis sisaruksia keskenään. Olkoonkin että ns. puoleksi vain.
Minullakin on lapsia edellisestä liitosta, he pitävät näitä pieniä sisaruksinaan , eivätkä puolittele. He ovat katsoneet näiden pienten perään, olleet vallan lapsenlikkana.

Lapsenlikkana olo on sitä, että vanhemmat on poissa, vastuu on lapsenlikalla. Ei teinin tätä tarvitse, ei hän osaisikaan. En uskaltaisi jättää edes tuota isompaa hänen vastuulleen.

Eräs 12-vuotias tyttö, 6.-luokkalainen, hakee 4-vuotiaan sisarensa kerhosta ilapäivällä koulun jälkeen.
Kerho ja koulu ovat vierekkän, tytön koulupäivä päättyy just samaan aikaan kun kerho loppuu ja he kävelevät yhdessä siitä matkan kotiin.

En voisi kuvitellakaan että tämän miehen tytön laittaisin moiseen vastuulliseen hommaan!! Hän ei vie eikä hae tuota pientä, eivät ole edes kahdelleen ulkona, koska vastuuta toisesta ei voi edes sen vertaa tälle teinille laittaa.

Mutta se, mitä hän voisi tehdä, mutta ei tee, on esim. silittäisin pyykin, tyttö katsoisi vauvan perään että jos vauva huutaa, hyssyttelisi, antaisi tutin. Olisin siis kotona. Jos ei selviä, huutaisi apuun.

Minkä ikäinen osaa kantaa vauvaa sylissään? Tälle teini.-ikäiselle en moista hommaa luota. En usko, että uskaltaa, osaa, kykenee.

Hän siis ei tee lastenhoitotöitä, enkä semmosia vaadikaan. Se, mitä toivoisin, olisi ikätasoinen, normaali peräänkatsominen ja tarv. hyssyttely (vauva) TAI rajoittaminen, opastaminen (leikki ikäinen) .Hän ei tee näitäkään, enkä vaadi, koska hänestä ei ole näin isoon vastuuseen.

Hän ei katso minun (isänsä nykyisen vaimon) lapsia, vaan kyse on hänen sisaruksista, joiden kanssa hän asuu tässä.

Tytön äiti on periaatteessa ihan täyspäinen, mutta tyttö ei halua asua enää äidillään, eihalua edes tavata. Nyt on valvotut tapaamiset sovittu. Äidin koti tapoineen, elämänarvoineen on ollut kummallinen, äiti epävakaa vaikka ulospäin on ihan tavallinen nainen ollut, ei siis ns.hullun kirjoissa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Minkä ikäinen tämä teini on? Kuulostaa kuitenkin jo niin isolta, etä vaikka selvästi huomiota tarviikin, sen ei tarvi tulla välittömästi ja sinulta.
Edelleen olen sitämieltä, että hanki sinä nyt ensin apua itsellesi ja omaan jaksamiseesi. helpolla sitä ei saa, mutta kun sanoo lääkärille adsiat niin kuin ne oikeasti on, sitä kyllä saa.
Anna teinin istua huoneessaan ja jos hän kävelee perässä, sano että nyt et ehdi jutella.
Ennen kiun voi huolehtia muista, on pidettävä huolta itsestään ja siksi minusta nyt tosiaan olisi tärkeää että sinä haet apua itsellesi. Asia vaan menee niin, että ne ajat saa johonkin, ejhkä viikon päähän aikaisintaan, kun se akuutti tilanne jo yleensä tuppaa olemaan ohi. Siksi itse olen ahdistavassa tilanteessa mennyt suoraan päivystykseen. Olkoonkin, ettei siellä ole psykiatriaan perehtynyttä lääkäriä, mutta jotain apua saa kuitenkin heti, joku edes kuuntelee ja kertoo mitä voi tehdä huomenna asian hyväksi.
P.S. aika harva teini osaa avata tiskikoneen tai siivota vessn pyytämättä, ei meilläkään 8 ja 9v:t enää osaa, mutta 2v osaa ;)

12-13 v. vessan pesu on opastettu. Huoneen siivous on opastettu.

Minulla on myös isoja lapsia, näiden pienten lisäksi. Ovat jo täysi ikäisiä. Kyllä he osasivat, ja paljon muutakin, vaikkeivat mitään ruudinkeksijöitä olleetkaan . tämä tyttö on kuulemma älykäs, koulu menee hyvin. Omani olivat keskitasoisia taapertajia.
Olisko vika tässä? Älyä on, järkeä ei. ? Äly hoi älä jätä, järjen käyttö on sallittua, mutta jos se järki puuttuu? Äly on, näyttäytyy koulussa, sillä se menee hyvin.

Minun mielestä lapsen kuuluu oppia tekemään tiettyjä tehtäviä kotona, ottaa vastuuta itselle kuuluvista asioista. Perheen sisäinen asia on, mitkä nämä asiat ovat, mitä minkäkin ikäselle vastuutetaan.

On perheitä joissa lapsi saa ns. vastikkeetonta rahaa = kuukausirahan tekemättä mitään.

Meillä lapsen kuuluu tehtä tiettyjä pieniä kotitöitä, kuukausirahan vastineeksi. Ne eivät mahdottomia ole, huoneen siistinä pito, sen oman vessan pesu.

Normaalijärkiselle eivät mahdottomia ole, varsinkin kun olen kädestä pitäen näyttänyt miten ne tehdään. Kysyäkin voi, jos epäselvää on.

EI ole kysynyt, ei ole tehnyt.

Ei teinitytön tarvitsekaan olla lapsenlikkana. Mutta luulisi, että normaaliperheessä isommat sisaret katsoo pienempien perään ihan luonnostaan, ilman että erikseen pyydetään, ilman että se on lapsenvahtihommaa??? !!!

Ja tuo kommentti, että teinitytön pitäisi olla lapsenlikkana miehen vaimon lapsille. HEI, nämä ovat samalle isälle, nämä lapset. He ovat siis sisaruksia keskenään. Olkoonkin että ns. puoleksi vain.
Minullakin on lapsia edellisestä liitosta, he pitävät näitä pieniä sisaruksinaan , eivätkä puolittele. He ovat katsoneet näiden pienten perään, olleet vallan lapsenlikkana.

Lapsenlikkana olo on sitä, että vanhemmat on poissa, vastuu on lapsenlikalla. Ei teinin tätä tarvitse, ei hän osaisikaan. En uskaltaisi jättää edes tuota isompaa hänen vastuulleen.

Eräs 12-vuotias tyttö, 6.-luokkalainen, hakee 4-vuotiaan sisarensa kerhosta ilapäivällä koulun jälkeen.
Kerho ja koulu ovat vierekkän, tytön koulupäivä päättyy just samaan aikaan kun kerho loppuu ja he kävelevät yhdessä siitä matkan kotiin.

En voisi kuvitellakaan että tämän miehen tytön laittaisin moiseen vastuulliseen hommaan!! Hän ei vie eikä hae tuota pientä, eivät ole edes kahdelleen ulkona, koska vastuuta toisesta ei voi edes sen vertaa tälle teinille laittaa.

Mutta se, mitä hän voisi tehdä, mutta ei tee, on esim. silittäisin pyykin, tyttö katsoisi vauvan perään että jos vauva huutaa, hyssyttelisi, antaisi tutin. Olisin siis kotona. Jos ei selviä, huutaisi apuun.

Minkä ikäinen osaa kantaa vauvaa sylissään? Tälle teini.-ikäiselle en moista hommaa luota. En usko, että uskaltaa, osaa, kykenee.

Hän siis ei tee lastenhoitotöitä, enkä semmosia vaadikaan. Se, mitä toivoisin, olisi ikätasoinen, normaali peräänkatsominen ja tarv. hyssyttely (vauva) TAI rajoittaminen, opastaminen (leikki ikäinen) .Hän ei tee näitäkään, enkä vaadi, koska hänestä ei ole näin isoon vastuuseen.

Hän ei katso minun (isänsä nykyisen vaimon) lapsia, vaan kyse on hänen sisaruksista, joiden kanssa hän asuu tässä.

Tytön äiti on periaatteessa ihan täyspäinen, mutta tyttö ei halua asua enää äidillään, eihalua edes tavata. Nyt on valvotut tapaamiset sovittu. Äidin koti tapoineen, elämänarvoineen on ollut kummallinen, äiti epävakaa vaikka ulospäin on ihan tavallinen nainen ollut, ei siis ns.hullun kirjoissa tms.

musta toi vaatimustaso on ihan täysin normaalia!!!

Normaaliperheessä ei äiti lähde lätkimään heti vauvan synnyttyä, kun ei muut palvo häntä.

Miksi tytön pitäisi silittää toisten vaatteita? Miksi hän osaisi hoksata hyssytellä vauvaa? Pitäisikö sen ikäisen leikkiä jotain pikkuäitiä, että sinä saisit olla kuningatar?

Ei tee, koska hänellä ei olekkaan lapsia, sinulla on.

Minulla on myös isoja lapsia, näiden pienten lisäksi. Ovat jo täysi ikäisiä. Kyllä he osasivat, ja paljon muutakin, vaikkeivat mitään ruudinkeksijöitä olleetkaan . tämä tyttö on kuulemma älykäs, koulu menee hyvin. Omani olivat keskitasoisia taapertajia.
Olisko vika tässä? Älyä on, järkeä ei. ? Äly hoi älä jätä, järjen käyttö on sallittua, mutta jos se järki puuttuu? Äly on, näyttäytyy koulussa, sillä se menee hyvin.

:hug:

Huomiota se teinikin hakee ja sinulle juttelemalla sen osoittaa.
Minulla on 13v poika, hän on hutilus, unohtaa kaiken ja jos jonkin tekemisen muistaa niin tekee sen huonosti, käytöstavat ovat useinkin hukassa ja minulla mitta täynnä noin 10min sen jälkeen kun perintöprinssi on koulusta kotiutunut, aamulla menee hermot jo ennen kuin poika herää, edes se ei tunnu sujuvan ainakaan itsestään.
Viikkoraha on usein katkolla, ja pelikieltoakin pukkaa, minä olen vähintään maailman paskin.
Meillä on kahden teinin lisäksi 2 uhmaikäistä ja juuri koliikin kourista irti pääsevä vauva, ihanaa :kieh:

Teinin kanssa pitää pitää jokaisesta säännöstä kiinni, jos sitä vessaa ei ole pesty ei tule kuukausirahaa, teinille ja leikki-ikäiselle voisi keksiä jotain yhdessä tekemistä, joku helppo lautapeli tms.
Mun ihanat kamalat teinit katsovat pienten kanssa lastenohjelmia, auttavat välipalan kanssa, leikkivät ja ulkoilevat.
Nytkin tuo 13v on ulkona 2.5v:n ja 4v:n kanssa..

Ihmisiä on eritasoisia: jotkut ovat duunareita, kuten sinä ja sinun jälkeläisesi ja jotkut fiksumpia.

Kuin se lapsi osaisi ottaa vastuun jostakin perheestä, kun et sinä itsekkään osaa...

:hug: , koita jaksaa ja koita jaksaa keskustella vielä miehesi kanssa. Tyttö tuntuu olevan ihan oppositiossa: "kun kukaan ei mua tänne halua kuitenkaan", miksi hänellä olisi motivaatiota miellyttää, kun tunne on, että ei osaa/kelpaa jne. Ootko koittanut kehua jostakin onnistuneesta, esim. koulumenestyksestä. Tuntuu, että purat kiukun miestäsi kohtaan hänen lapseensa, jossa ehkä haluat sen vuoksi nähdä enemmän huonoa? Raskas tilanne sulla kaiken kaikkiaan :( . Itsekin huomaan olevani todella lyhytpinnainen lasten känkkäilyyn, jos olen miehelle kiukkuinen...

Eli sulla on lapsia myös edellisestä liitosta? He asuvat ilmeisesti isänsä kanssa. Puristaako kenkä siitä, että sinä olet (kenties) pystynyt jättämään lapsesi isälleen, ja miehesi ei pysty tekemään sitä samaa että tyttö menisi muualle asumaan.

Onko tämän tytön äiti kenties masentunut, vai muuten vain kyvytön hoitamaan tätä tyttöä.

Mitä luin tuota kirjoitustasi, niin joko sinulla ei ole kokemusta teineistä, tai sitten sua ahdistaa että joudut yksin pitämään seuraa lapselle joka ei ole oma. Uskoisin että tämä tyttö jopa vaistoaa sen, että ahdistuu tästä asiasta lisää. Kotinne on lukemani perusteella tällä hetkellä paikka missä ei viihdy kukaan.

Minusta tuo teini ei vaikuta oudolta. Itselläni on kolme teiniä, ja samanlaista se heilläkin on. He osaavat laittaa astiat koneeseen sekä siivota, siitä vain täytyy erikseen aina sanoa. Ja siltikin asiat pitää moneen kertaan sanoa. Kyse ei ole häiriintyneestä luonteesta tai tyhmyydestä, vaan teineille tyypillisestä laiskuudesta kun koetellaan kepillä jäätä.

Ajattele asiaa tytön kannalta. Hän on oudossa ympäristössä, sinä ja lapsenne ovat hänelle vieraita. Toki hän on ahdistunut ja hakee sinulta tukea, ja näin ollen haluaa olla sinun lähelläsi.

Sinun pitää puhua miehellesi rakentavasti, sekä ottakaa tyttö näihin keskusteluihin myös. Pelisäännöt selviksi, koska hetkessä nuo asiat eivät loksahda kohdalleen, vaan aikaa tarvitaan sekä sitä kärsivällisyyttä.

Mutta kirjoituksestasi huokuu, että sinä et jaksa etkä tahdo yrittää. Ehkä haluaisit että miehesi kuuluisi olla enemmän kotona sekä että hän viettäisi aikaa tyttönsä kanssa.

Jos haluat jatkaa miehesi kanssa, niin siihen kuuluu silloin joustoa, sekä sinulta että mieheltäsi. Tältä tytöltä tuskin voi liikoja vaatia, lapsi hänkin vielä on. Hyväksy se, että tuohon pakettiin kuuluu myös miehesi tytär. Sinun täytyy vain kysyä itseltäsi, että etkö siedä tätä tyttöä, koska kovin kauniisti sinä et hänestä kirjoita.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsensa äiti:

Normaaliperheessä ei äiti lähde lätkimään heti vauvan synnyttyä, kun ei muut palvo häntä.

Miksi tytön pitäisi silittää toisten vaatteita? Miksi hän osaisi hoksata hyssytellä vauvaa? Pitäisikö sen ikäisen leikkiä jotain pikkuäitiä, että sinä saisit olla kuningatar?

Ei tee, koska hänellä ei olekkaan lapsia, sinulla on.

opettelisit lukemaan ensin.. kukaan ei puhunu et se likka mitää silittäis vaan ÄITI silittää ja likka kattois pienempien perään sen aikaa...

Sitten ku ei lapsia opeteta mihinkää kodinhommiin eikä annetaan mitää vastuuta niin sit kasvaa erittäin uusavuttomia ihmisiä..

Olen läheltä seurannut näitä eroja ja suuresti ihmetellyt yhtä asiaa..
Nuorilta vaaditaan uskomattoman paljon sopeutumista ja sietämistä vaikka olisivat kovin hämillään ja hakisivat tukea ja turvaa. Aikuiset sitten itsekkäästi ajattelevat itseään, omaa hyvinvointiaan ja ihmettelevät mikä nuoren on!! Tässä vaiheessa mielestäni kannattaisi kaikkien (etenkin aikuisten) katsoa peiliin ja pitää avoin keskustelu.

Kerro nyt suoraan että inhoat tuota tyttöä etkä halua edes yrittää. Jos tällä tytöllä ei ennestään kokemusta ole pienistä lapsista, niin normaaliahan tuo on. Ujous voi olla yksi syy tuohon käytökseen. Eikä nuo siivoushommat ole kaikkien juttuja. Hän on omanlaisensa persoona. Ajatteles jos tyttö olisi tyyppiä kiroileva ja muuten agressiivinen. Eli hän taitaa olla kiltti ja hiljainen ja ehkä ujokin. Oudossa paikassa. Ajatteles miltä tytöstä tuntuu. Ehkä heittopussilta jota ei kukaan huoli. Lapsihan tuo vielä on. Ajatteles miltä susta tuntuisi jos sut lykättäis täysin outoon ympäristöön. Tyttö voi just reagoida tuolla tavalla ahdistukseensa ja pelkoihinsa.

Lähetän virtuaalista myötätuntoa tytölle.

Enkä ihmettele jos miehesi on suivaantunut sinuun. Jos yhtään puhut kotonanne noin rumasti tytöstä. Hän on kuuitenkin miehesi lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja säälittää tyttö:
Kerro nyt suoraan että inhoat tuota tyttöä etkä halua edes yrittää. Jos tällä tytöllä ei ennestään kokemusta ole pienistä lapsista, niin normaaliahan tuo on. Ujous voi olla yksi syy tuohon käytökseen. Eikä nuo siivoushommat ole kaikkien juttuja. Hän on omanlaisensa persoona. Ajatteles jos tyttö olisi tyyppiä kiroileva ja muuten agressiivinen. Eli hän taitaa olla kiltti ja hiljainen ja ehkä ujokin. Oudossa paikassa. Ajatteles miltä tytöstä tuntuu. Ehkä heittopussilta jota ei kukaan huoli. Lapsihan tuo vielä on. Ajatteles miltä susta tuntuisi jos sut lykättäis täysin outoon ympäristöön. Tyttö voi just reagoida tuolla tavalla ahdistukseensa ja pelkoihinsa.

Enkä ihmettele jos miehesi on suivaantunut sinuun. Jos yhtään puhut kotonanne noin rumasti tytöstä. Hän on kuuitenkin miehesi lapsi.

pitääkö siis naisen ottaa kokonaan vastuu tytön soputumisesta??

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
Alkuperäinen kirjoittaja säälittää tyttö:

pitääkö siis naisen ottaa kokonaan vastuu tytön soputumisesta??

Niinkö kirjoitin???

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mun sympatiat on kyllä täysin ap:n puolella. Pitäis tää perheen ns. isä nyt nostaa seinille. ja on aika kummallista jos tuon ikäinen likka ei mitenkään osallistu normaaliin perhe-elämään.

samaa mieltä.

Ehkä hänen olisi helpompi sopeutua siihen normaalielämään, jos hän tuntisi itsensä hyväksytyksi. Nyt tuosta kirjoituksesta jää sellainen maku, että isä ei ehdi, eikä tämä kirjoittaja halua että tyttö edes sopeutuisi. Sori mutta siltä se vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Olen läheltä seurannut näitä eroja ja suuresti ihmetellyt yhtä asiaa..
Nuorilta vaaditaan uskomattoman paljon sopeutumista ja sietämistä vaikka olisivat kovin hämillään ja hakisivat tukea ja turvaa. Aikuiset sitten itsekkäästi ajattelevat itseään, omaa hyvinvointiaan ja ihmettelevät mikä nuoren on!! Tässä vaiheessa mielestäni kannattaisi kaikkien (etenkin aikuisten) katsoa peiliin ja pitää avoin keskustelu.

Lyhyt ja tiivis kirjoitus ja hyvä sellainen. Tätä on helppo peesata.

Jokainen voi mennä itseensä ja ajatella mitä se tyttö käy tällä hetkellä läpi. Ja ihan syytön hän tähän kaikkeen on. Isän velvollisuus on hakea tytölle apua. Sekä kirjoittajan antaa tytölle aikaa, ja yrittää ja antaa tytönkin yrittää. Ehkä sitten tytölläkin voisi olla helpompaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun sympatiat on kyllä täysin ap:n puolella. Pitäis tää perheen ns. isä nyt nostaa seinille. ja on aika kummallista jos tuon ikäinen likka ei mitenkään osallistu normaaliin perhe-elämään.

samaa mieltä.

Ehkä hänen olisi helpompi sopeutua siihen normaalielämään, jos hän tuntisi itsensä hyväksytyksi. Nyt tuosta kirjoituksesta jää sellainen maku, että isä ei ehdi, eikä tämä kirjoittaja halua että tyttö edes sopeutuisi. Sori mutta siltä se vaikuttaa.

isän olis parempi alkaa ehtimään. musta vaan tuntuu etei ap:lla riitä voimat enää tuolla murkulle jos on masentunut ja kaksi pientäkin mukana elämässä (ja sitä paitsi mä sain kyl sen kuvan että tyttöä on yritetty ottaa mukaan jo vaik miten mut se ei onnistu). kyllä nyt isän olisi otettava vastuu tyttärestään, järjestettävä aikaa ja hoidettava asioita tolalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

samaa mieltä.

isän olis parempi alkaa ehtimään. musta vaan tuntuu etei ap:lla riitä voimat enää tuolla murkulle jos on masentunut ja kaksi pientäkin mukana elämässä (ja sitä paitsi mä sain kyl sen kuvan että tyttöä on yritetty ottaa mukaan jo vaik miten mut se ei onnistu). kyllä nyt isän olisi otettava vastuu tyttärestään, järjestettävä aikaa ja hoidettava asioita tolalleen.

Mä sain taas kuvan että tyttöä ei ole yritetty saada mukaan. Jos vaaditaan huoneen siivoamista ja muuta puuhaa, niin eikö vastapainoksi pitäisi olla sellaista lämminhenkistä. Tunnetta että kuuluu joukkoon. Sitä tunnetta ei tule jos vaaditaan siivoamaan. Sitä ei kukaan voi tietää miten aapee käyttäytyy tytön läsnäollessa.

Nyt vain välittyi kuva tytöstä jolle puhutaan ja kenen kanssa kommunikoidaan vain, kun on jotain huomauttamista. Tai jotain pitäisi tehdä. Ehkä se lähestyminen ja sopeuttaminen pitäisi alkaa asteittain. Koska kovin nuorelta tuo tyttö tuntuu. Jospas hänelle puhuttaisiin ystävälliseen sävyyn. Leipomista ja siivoamista ja puuhaamista koko perheen voimin. Ei siten että tyttö laitetaan yksin tekemään jotain. Ulkoilua ja sellaista mitä perheen kanssa tehdään. Isä remmiin mukaan ja koko poppoo vaikka uimahalliin polskimaan. Antakaa tytölle tunne että hän todella kuuluu teidän perheeseen.

Ja ennenkuin kukaan vetää hernettä nenäänsä niin ihan yksioikoisesti en tätä kirjoittanut. Vaan hivenen huumorilla. Koska itse tiedätte ap parhaiten millaista se teidän arki on. Ja miten tyttöä on yritetty sopeuttaa joukkoon.

Luin noita tekstejäsi, parku, ja silmiinpistävää on se, että kommentoit vain teinin kotitöiden tekemättä jättämisiä. Jos hän haluaa jutella kanssasi, se on sinulle rasite. Sain ihan sellaisen kuvan, kuin tämä teini olisi olemassa sinulle vain kotiapulaisena, muunlainen suhde (keskusteleminen, yhdessäolo) ei tunnu sinua liiemmin kiinnostavan. Olet kuitenkin äitipuolensa. Omat lapsesikin tulevat vielä teini-ikään, mitä sitten? Odotatko heiltäkin vain kotitöistä huolehtimista, kuormittavatko he sinua liikaa, jos haluavat kertoa murheistaan?

Ettet vain kohdistaisi tuota harmistumistasi viattomaan lapseen. Miehesi sun pitää saada sanan alle. Ehkä sitä kautta asiat paranisivat. Tuskin miehesi ihan pienestä on kilahtanut.