parisuhde on sitten loppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja teini itekki:
Itse en voisi koskaan kuvitella, että en voisi rakastaa "jonkun toisen tytärtä" koska se ei ole oma. Rakastanhan minä ystäviänikin. Miksen siis voisi rakastaa sitä ihmistä joka asuu samassa taloudessa.

Ystävät saa valita itse, eikä niiltä tarvitse sietää mitä tahansa.

Miehesi tyttärellä on masennusta tms. psyykkisiä ongelmia, joita hän ei välttämättä pysty ratkomaan vanhempiensa kanssa. Kannattaisikin ehdottaa tytölle ammattilaisen tapaamista (jos kerran fyysisiäkin oireita jo on). Samoin sinun ap kannattaisi koittaa ottaa vähän etäisyyttä koko asiaan ja antaa ajan parantaa haavoja. Kuten miehesikin. Keskittäkää voimanne ensin tytön tilanteen ratkaisemiseen, tai ainakin ongelman käsittelemiseen. Ja miettikää sitten suhdettanne uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Itse en voisi koskaan kuvitella, että en voisi rakastaa "jonkun toisen tytärtä" koska se ei ole oma. Rakastanhan minä ystäviänikin. Miksen siis voisi rakastaa sitä ihmistä joka asuu samassa taloudessa.

Ystävät saa valita itse, eikä niiltä tarvitse sietää mitä tahansa.

Kai se ap on saanut itse valita ottaako jo ennestään lapsia omaavan miehen vai ei..Ihan oma valinta sekin.
Hyväksyisikö ap että mies esim kieltäisi hänen omien lapsiensa (niiden aikuisten, ja kotoa muuttaneiden) kyläilyt heillä "kun ei voi sietää niitä silmissään?"

Mä ihmettelen sitä kohtaa, missä ap sanoi ettei halua nousta sängystä. Kirjoitit että teinityttö viettää aikaa omassa huoneessa, tai menee sinne. Ilmeisesti kun teillä ei jutut rimmaa. Ehkä hänkin tekee sitä masennukseensa ja ahdistukseensa. Jospa hänelle se on paikka missä tuntuu ettei ole kenenkään tiellä. Ei se ole niin helppoa tulla valmiiseen perheeseen missä ei ole muita tuttuja kuin isä.

peesaan aikaa ja rakkautta-tekstin kirjoittajaa. Itse olen tullut keskelle uusperhettä ja se oli tosi vaikeaa kaikille osapuolille. Aika on kuitenkin auttanut ja mietimme silloisia vaikeita aikoja nyt jo vähän ihmeissämme, että miksi niin negatiivisesti - puolin ja toisin - suhtauduimme. AP mikäli suhteenne jatkuu kuitenkin, tarvitsette molemmat aikaa ja halua tutustua. Isän tietenkin pitäisi olla enemmän tukenanne (siis sekä sinun että tyttärensä, ei teidän välissänne!). Tytär on aika hankalassa välikädessä ja takulla kärsinyt paljon, mutta ei ole tietenkään helppoa sinullakaan. Perheneuvolasta voisi saada välittäjän asioiden alkuun saattamiseksi. Eri asia on tietysti, jos suhde nyt on tosiaan loppu.

Nonni. Olen itse ollut muutama vuosi sitten teini ja olen kai vieläkin osittain (18v). Aivan normaalia nuorelle/teinille, että ei tee kotitöitä, huone sotkunen. Tekee vain kun on pakko. Ja varsinkin, kun asuu tuntemattoman akan kanssa, joka ei kaikenlisäksi halua edes tutustua tähän, eikä edes yrittää esimerkiksi ystävystyä hänen kanssaan. Eihän teidän tarvitse olla äiti ja tytär, vaan vaikka ystäviä jotka pitävät toisistaan, tekevät yhdessä. Puhuvat yhdessä.
En ymmärrä sinua, valitettavasti. Syytät teiniä, että hän on häiriintynyt tms. Aivan normaalia teinin käytöstä. Kun kyseessä on vielä tyttö jota on heitelty perheestä toiseen. Eikä me nuoretkaan mitään tyhmiä olla. Ymmärretään kyllä jos meistä ei välitetä/tykätä.
Ja sanonpa vielä, että uskon tytön lukevan näitä tekstejäkin jossain välissä, ja sen jälkeen vihaa sinua. Tällä hetkellä on yrittäny tulla sun kans toimeen, ja puhua jopa sulle, niin sinä vain ajat sen pois?? Et esim jaksa puhua, ja sinua ärsyttää kun hän seuraa sinua. Tytöllä on vaan paljon asiaa, koska ei ole äitiä jolle kertoa ne. Itse esimerkiksi puhun äidille edelleenkin kaikki päivän tapahtumat, ja haluan kertoa ne. Mutta tällä tytölläkun ei ole mahdollisuutta puhua omalle äidilleen, niin puhuu sinulle, ja sinä vain vihaat tyttöä sen takia. Surkeaa että tää maailma on näin täynnä tunteettomia ihmisiä.

Olen samaa mieltä kuin kirjoittaja. Mitenkään ei muakaan hämmästyttänyt teinin käytös. Itselläni nuorimmainen tyttö on samanikäinen, ja ihan normaalilta käytökseltä kuulostaa. Tytöllä on murrosikä joka hämmentää. Tilanne joka hämmentää. Ihmettelen että hän kuitenkin käyttäytyy näinkin "normaalisti". Eli tuntuu että tämä tyttö olisi aikuismaisempi kuin aapee itse. Sitä voisi hetkeksi ajatella itsensä toisen asemaan. Tai aapee voisi ajatella että itse menisi ulkopuolisena perheeseen misää isä esim. olisi vuosia asunut lastensa kanssa. Siinä sitten nuorikkona koittaisit olla ja elää, miltäs se tuntuisi???