parisuhde on sitten loppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luin noita tekstejäsi, parku, ja silmiinpistävää on se, että kommentoit vain teinin kotitöiden tekemättä jättämisiä. Jos hän haluaa jutella kanssasi, se on sinulle rasite. Sain ihan sellaisen kuvan, kuin tämä teini olisi olemassa sinulle vain kotiapulaisena, muunlainen suhde (keskusteleminen, yhdessäolo) ei tunnu sinua liiemmin kiinnostavan. Olet kuitenkin äitipuolensa. Omat lapsesikin tulevat vielä teini-ikään, mitä sitten? Odotatko heiltäkin vain kotitöistä huolehtimista, kuormittavatko he sinua liikaa, jos haluavat kertoa murheistaan?

Hyvä kirjoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja nuu-nuu:
Seiso vaikka päälläsi, mutta tuo tyttö on ja tulee aina olemaan isälleen tärkeämpi, kuin teidän yhteiset lapset, saati sinä. Tämä on nähty.

Kerropas minulle, että miksi aikaisemman liiton lapset ovat tärkeämpiä???

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Luin noita tekstejäsi, parku, ja silmiinpistävää on se, että kommentoit vain teinin kotitöiden tekemättä jättämisiä. Jos hän haluaa jutella kanssasi, se on sinulle rasite. Sain ihan sellaisen kuvan, kuin tämä teini olisi olemassa sinulle vain kotiapulaisena, muunlainen suhde (keskusteleminen, yhdessäolo) ei tunnu sinua liiemmin kiinnostavan. Olet kuitenkin äitipuolensa. Omat lapsesikin tulevat vielä teini-ikään, mitä sitten? Odotatko heiltäkin vain kotitöistä huolehtimista, kuormittavatko he sinua liikaa, jos haluavat kertoa murheistaan?

Hyvä kirjoitus.

ap on nimenomaan äitipuoli. Monet syyttävät häntä tunteettomuudesta tyttöä kohtaan. En voisi kuvitella rakastavani ja välittäväni tytärpuolesta, josta ei vissiin isäkään oikein jaksa välittää. miksi ap:n pitäisi olla erityisen lämminhenkinen tyttöä kohtaan?? tuossa tilanteessa tuskin monella riittäisi lämminhenkisyyttä jaettavaksi tuntemattomille.

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

Hyvä kirjoitus.

ap on nimenomaan äitipuoli. Monet syyttävät häntä tunteettomuudesta tyttöä kohtaan. En voisi kuvitella rakastavani ja välittäväni tytärpuolesta, josta ei vissiin isäkään oikein jaksa välittää. miksi ap:n pitäisi olla erityisen lämminhenkinen tyttöä kohtaan?? tuossa tilanteessa tuskin monella riittäisi lämminhenkisyyttä jaettavaksi tuntemattomille.

Tuntemattomille? Kyllä se on niin, että jos uusperheelliseksi ryhtyy, niinb sitä rakkautta nyt vaan pitää riittää myös niille toisen lapsille. tuskin se tyttö on ilmestynyt kuvioihin vasta sen jälkeen, kun on ryhdytty suhteeseen. tyttöhän on ollut olemassa jo ennen isän ja äitipuolen suhdetta. tuskin se mikään tuntematon on. :headwall:

Hyvä kirjoitus.

Kommentoin, koskapa minä kirjoitin tuon ylimmän kommentin näistä lainauksista ennen kuin kirjauduin.

Mutta kuulostaa kamalalta, miksikö pitäisi? :o Hetkinen, teini on hänen miehensä lapsi, ei sellaista vain pyyhitä elämästä pois!

Ja jos ei lämminhenkisyyteen kykene eikä halua, niin sitten edes asiallisuuteen, mutta ei toinen ääripääkään, lapsen piikana pitäminen, ole oikein! Vai onko sinusta?

Muoks sen verran, että toki isän pitäisi myös huolehtia tästä teini-ikäisestä tyttärestään myös. Mutta noin ylipäätään, jos ei halua olla äitipuoli niin ehkei kannattaisi alkaa kimppaan miehen kanssa jolla on lapsia entuudestaan.

Mulla kyllä heräsi huoli tuosta miehen tyttärestä. Hän saattaa hyvinkin olla masentunut, tuo tilannehan on tosi hankala, ympäristö vaihtuu, koko ajan pelko että joutuu äidin kanssa tekemisiin, uudessa perheessä isän vaimo on masentunut ja isä tekee mitä tekee, ero tulossa, tytöstä saattaa tuntua ettei kukaan välitä.
Ehkä masennuksen takia ei ole pystynyt töihin kotona osallistumaan?
Ymmärrän kyllä sunkin tilanteen ja ettet jaksa. En ole kokonaan lukenut ketjua, mutta perheneuvolassa voisitte käydä juttelemassa?

mun mielestä ei ole piikana pitämistä jos odottaa tuon ikäisen osallistuvan jotenkin kotitöihin. ja tuo rakkaus.. vaikka lapsi olisi kuinka oman kullan tekele, niin ei se rakkaus sitä kohtaan automaattisesti synny. ja ap sanoi että tyttö oli vasta muuttanut, ja tuntui vieraalta. Eivät ilmeisesti olleet paljoa tekemisissä aikaisemmin. Ei ole tosiaankaan perheen äidin tehtävä selvittää tilannetta, vaan isän tehtävä. Ap sanoikin, että suurin ongelma on miehensä ylipitkät työpäivät.

mun mielestä ei ole piikana pitämistä jos odottaa tuon ikäisen osallistuvan jotenkin kotitöihin. ja tuo rakkaus.. vaikka lapsi olisi kuinka oman kullan tekele, niin ei se rakkaus sitä kohtaan automaattisesti synny. ja ap sanoi että tyttö oli vasta muuttanut, ja tuntui vieraalta. Eivät ilmeisesti olleet paljoa tekemisissä aikaisemmin. Ei ole tosiaankaan perheen äidin tehtävä selvittää tilannetta, vaan isän tehtävä. Ap sanoikin, että suurin ongelma on miehensä ylipitkät työpäivät.

jotka oli myös tytölle yllätys koska on aiemmin vieraillut vain viikonloppuisin. mutta siis isä tässä pitäisi saada nyt hereile tyttärensä suhteen.

en jaksanut lukea koko ketjua läpi. mutta minusta äidin väsymykseen on iso syy isässä joka pakenee töihin vastuutaan!!!! ei lapset pole vain äidin, ne on YHTÄLAILLA ISÄNKIN!½

Ap.n tilanne kuulostaa hyvin tutulta. Liekö tunnenkin teidät? Omasta elämästäni voin kertoa ja todeta, että äitipuoli kun olen minäkin, niin sanon suoraan että tuskin koskaan tulen mieheni lasta edellisestä liitosta rakastamaan kuin omaani (pitkä tarina) mutta siedän hänet, sillä kuuluuhan hän mieheni elämään. Ja pakosti siis minunkin... Mies kyllä tietää tunteeni/ tunteettomuuteni lasta kohtaan. Ketään ei voi väkisin rakastaa, mutta miestäni rakastan ja uskokaa tai älkää, niin hänkin rakastaa minua vaikka tietääkin todelliset tunteeni hänen omaa lasta kohtaan.

Meillä on myös kaksi yhteistä lasta mieheni kanssa

mun mielestä ei ole piikana pitämistä jos odottaa tuon ikäisen osallistuvan jotenkin kotitöihin. .

Ei se pelkästään, mutta jos tästä lapsesta ei ole muuta sanottavaa kuin voivottelua siitä, ettei hoida pienempiä lapsia eikä kotia, niin ei kovin hyvältä kuulosta :/

Alkuperäinen kirjoittaja :
en jaksanut lukea koko ketjua läpi. mutta minusta äidin väsymykseen on iso syy isässä joka pakenee töihin vastuutaan!!!! ei lapset pole vain äidin, ne on YHTÄLAILLA ISÄNKIN!½

Kyllä, tottakai, isänkin pitäisi ryhdistäytyä ja kantaa vastuu niin tästä teinistä kuin näistä pienemmistäkin muksuista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Kukaan ei tainnut ap:lta kysyä suostumusta tytön muuttoon?

Ei tarvitse kysyä. Lapsella on ihan itsestään selvä oikeus asua vanhempansa luona. Jos ei pysty asettamaan lapsen etua omansa edelle, ei pidä uusperheeseen lähteä.

Ja vaikka uudet lapset ovat varmasti yhtä tärkeitä kuin vanhatkin, ovat vanhat lapset varmasti tärkeämpiä normaalille ihmiselle kuin uusi vaimo. Se pitää vaan kestää.

Ei tarvitse kysyä. Lapsella on ihan itsestään selvä oikeus asua vanhempansa luona. Jos ei pysty asettamaan lapsen etua omansa edelle, ei pidä uusperheeseen lähteä.

Ja vaikka uudet lapset ovat varmasti yhtä tärkeitä kuin vanhatkin, ovat vanhat lapset varmasti tärkeämpiä normaalille ihmiselle kuin uusi vaimo. Se pitää vaan kestää.

Haista kuule paska. Kyllä varmasti molemmat ovat yhtä tärkeitä. vain idiootti ajattelee noin putkinäköisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja oma maa mansikka:

Haista kuule paska. Kyllä varmasti molemmat ovat yhtä tärkeitä. vain idiootti ajattelee noin putkinäköisesti.

Jatkan vielä. Tietysti tarvitsee kysyä myös toisen suostumus. Parisuhteessa eletään ja edetään yhteispelillä. En mäkään suostuisi siihen, että mun kysymättäni miehen lapsi ed. liitosta yhtäkkiä muuttaisikin meille ilman mun suostumustani. Etenkin kun mies on viikot pois kotoa komennushommissa. En todellakaan rupeaisi sellaiseen. Itsepähän se ex on halunnut eroon lapsensa isästä, niin hoitakoot sitten lapsensakin kuten parhaakseen näkee.

Olen varmaan sitten idiootti, mutta kyllä minä asetan omien lasten tarpeet etusijalle. Rakastan miestäni, ja hän minua, mutta meille molemmille on ihan selvä, että lapset ovat tärkeimmät. Muunlaista miestä minä en haluaisikaan.

Ja on ihan selvä, että jos minulla olisi suhde mieheen, jolla on lapsia, olisin sitä mieltä, että lapsien on oltava etusijalla. Haluan pystyä kunnioittamaan miestä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Jatkan vielä. Tietysti tarvitsee kysyä myös toisen suostumus. Parisuhteessa eletään ja edetään yhteispelillä. En mäkään suostuisi siihen, että mun kysymättäni miehen lapsi ed. liitosta yhtäkkiä muuttaisikin meille ilman mun suostumustani. Etenkin kun mies on viikot pois kotoa komennushommissa. En todellakaan rupeaisi sellaiseen. Itsepähän se ex on halunnut eroon lapsensa isästä, niin hoitakoot sitten lapsensakin kuten parhaakseen näkee.

Tuosta olen täysin eri mieltä. Lapset ovat ihan yhtä paljon isän kuin äidinkin, ja jos äiti ei kykene huolehtimaan kunnolla lapsesta, niinkuin tässä jutussa ilmeisesti oli, ei isällä ole mitään muuta hyväksyttävää vaihtoehtoa kuin ottaa lapsi kotiin.

Antaisitko sinä omat lapsesi sijoitukseen, jos uusi miehesi niin vaatisi? Jos annat, joku muu kuin minä on nyt tässä idiootti.

Nonni. Olen itse ollut muutama vuosi sitten teini ja olen kai vieläkin osittain (18v). Aivan normaalia nuorelle/teinille, että ei tee kotitöitä, huone sotkunen. Tekee vain kun on pakko. Ja varsinkin, kun asuu tuntemattoman akan kanssa, joka ei kaikenlisäksi halua edes tutustua tähän, eikä edes yrittää esimerkiksi ystävystyä hänen kanssaan. Eihän teidän tarvitse olla äiti ja tytär, vaan vaikka ystäviä jotka pitävät toisistaan, tekevät yhdessä. Puhuvat yhdessä.
En ymmärrä sinua, valitettavasti. Syytät teiniä, että hän on häiriintynyt tms. Aivan normaalia teinin käytöstä. Kun kyseessä on vielä tyttö jota on heitelty perheestä toiseen. Eikä me nuoretkaan mitään tyhmiä olla. Ymmärretään kyllä jos meistä ei välitetä/tykätä.
Ja sanonpa vielä, että uskon tytön lukevan näitä tekstejäkin jossain välissä, ja sen jälkeen vihaa sinua. Tällä hetkellä on yrittäny tulla sun kans toimeen, ja puhua jopa sulle, niin sinä vain ajat sen pois?? Et esim jaksa puhua, ja sinua ärsyttää kun hän seuraa sinua. Tytöllä on vaan paljon asiaa, koska ei ole äitiä jolle kertoa ne. Itse esimerkiksi puhun äidille edelleenkin kaikki päivän tapahtumat, ja haluan kertoa ne. Mutta tällä tytölläkun ei ole mahdollisuutta puhua omalle äidilleen, niin puhuu sinulle, ja sinä vain vihaat tyttöä sen takia. Surkeaa että tää maailma on näin täynnä tunteettomia ihmisiä.

Itse en voisi koskaan kuvitella, että en voisi rakastaa "jonkun toisen tytärtä" koska se ei ole oma. Rakastanhan minä ystäviänikin. Miksen siis voisi rakastaa sitä ihmistä joka asuu samassa taloudessa.