Parisuhde solmussa... Mikä tuota miestä vaivaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Väsynyt"

Vieras
Ensimmäiseksi jos ehdotuksesi on eroa tai muuta yhtä viisasta niin jätä kiitos kommentoimatta kokonaan...

Mulla menee niin hermot tuo miehen kanssa. Se käy töissä ma-pe.
Mä olen lasten kanssa kotona. Suurimmaks osaks tapellaan niinkin turhasta asiasta ku siivoaminen. Mies kun ajattelee että kun hän on töissä niin hänen ei tartte siivota.
Enkä edellytä mitään imuroimista ja moppaamista, ne voin kyllä hoitaa ku lapset on päiväunilla. Mutta siis tämmönen yleinen siisteyden ylläpitäminen; lelujen kerääminen, vaatteiden laittaminen oikeeseen paikkaan, omien astioiden laitto koneeseen.
Tai jos kaataa kahvia pöydälle, lattialla ja pitkin kaapin ovia niin sen vois pyyhkiä pois.
Mutta ei...

Mitä mun pitäs tehä tuon juntturan kanssa... Oon niin helkatin väsyny tähän ainaseen tappeluun. Anoppi on ilmeisesti passannu miestä tämän asuessa kotona. On kuulemma vaimon tehtävä opettaa. Just, musta alkeelliset käytöstavat pitäs oppia jo kotona...

Esimerkiks eilen kävin kaupassa. Mulla ei ollukkaan rahaa tilillä ostoksiin.
Oli tarpeeks noloa muutenki ja ku soitin miehelle niin tää karju puhelimessa.
Taatusti muut kassajonossa olevat kuuli (vieressä ollu tyttönikin matki ku papukaija minkä kuuli puhelimesta...) millä tuulella mies on... Mun kun kuulemma ei olis tarttenu kauppaan tunkea jos ei rahaa ollu... No luulin että oli mutta olin laskenu väärin... Joo mun moka tietenki.
Olis voinu pikkusen nätimmin asian selvittää. Joutu laittamaan tietokoneen päälle niin oli vissiin kauheesti vaivaa siitä... Ja ku yks muksuista häskäs vieressä niin kuulu pennuks sitä haukkuvan...

[QUOTE="vieras";26267522]Mitäs otatte noita vössyköitä miehiksenne.[/QUOTE]

Tätä en minä kanssa tajua! Ja sitten vielä lisäännytään näitten töppösten kanssa?!

Onneks on sen verran pieni ettei taatusti ymmärrä...
Seki oli tietenki mun vika ku oli sen aikaa kiukutellu ja känkkäröinny ku lähin kauppaan tytön kanssa

[QUOTE="nuuh";26267541]Tätä en minä kanssa tajua! Ja sitten vielä lisäännytään näitten töppösten kanssa?![/QUOTE]

jos tää olis ollu nähtävissä sillon ku alettiin perheen perustamista miettimään niin en taatusti olis tuon kanssa millekkään alkanu

maksaako mies suurimman osan teidän menoistanne? voihan olla, että miestä ärsyttää olla se joka elättää koko perheen ja sinä nalkutat jostain kotona siivoamisestakin. sehän on nyt sun työtäs, kodin ja lasten hoito. ehkä tilanne muuttuu sitten kun sinäkin käyt töissä... mun mielestä ei ole oikein että mies tulee töistä töihin. minä hoidan oikein mielellään kodin ja lapset, kun mies tuo leivän pöytään. enkä nalkuta siitä että miehen tarvitsis kotona siivoilla. lapset hoitaa kyllä vapaa-ajallaan.

Minun mieheni on ihan samanlainen.. ajatus kulkee rataa,että kun sinä kerran olet kotona niin sinullehan ne kotihommat kaikkineen kuuluu. Ja kappas kappas,kun menen töihin niin ihan samalla tapaa ne kotihommat kuuluu minulle.. minä en saakaan työnteko vähennystä sittenkään,kuten mies saa.

Ja ei siinä minä kyllä saan kotihommat tehtyä vaan minusta on järkyttävän törkeää,että mies luulee,että hän asuu hotellissa. Uskomatonta,että voi edes kuvitella niin.. ja kun asiasta sanon niin vetää hernettä nenään ja sanoo,että kyllä hän voi jäädä kotiin ja niin mene sinä töihin,kun se on niin vaikeaa.
Just just.. siitähän tässä onkin kyse. ;)

Mutta Siperia on ruennut meillä miestä opettamaan... kahvikupit,joita jää minne sattuu.. jäävät myös sinne, siinä kun sitten kiroilee kun pikkuinen (1v6kk) niitä kolkuttelee :)
Mies jättää sukkansa sinne missä sattuu ne riisumaan, sinne ne myös jäävät.. jos niitä sitten lipuu pitkin ja poikin vastaan niin... :)
Mies "nalkuttaa" lapsille,että omat jälkensä on osattava siivota es.ruokailun lopuksi omat astiat siivotaan pöydästä pois ja laitetaan koneeseen... juujuu ja miehen omat astiat jäävät ihan siihen missä söi... astiat odottaa kyllä ja sitten kun valittaa,että ei ole noitakaan saatu koneeseen asti niin voi sanoa,että sinun astiat, kulta sinun :)

Pikkumaista kyllä vaan mikään muukaan ei näytä menevän perille :D Siperia opettaa näkyy menevän :D

No voi sentään.
Ilmeisesti tämä verkkokeskustelu helpottaa, kun saa valittaa piuolisostaan.
Voisiko kenties kokeilla keskustelua asuinkumppaninsa kanssa?
Vaikka sanomalla: "minusta tuntuu pahalta, kun joudun korjaamaan jälkiäsio..."

Siperian opetukset ovat minusta hyvä tapa. Olen itsekin oppinut. Samoilla saranoilla sanon, että meillä on erilaisia käsityksiä siisteydestä ja paikkojen siivoamisesta. Samoin myös aikakäsitystä, milloin pitää siivota, vai pitääkö koko ajan siivota.
Kuitenkin aurinko paistaa. Iloa!

Meillä mies haksahti kerran kiukuttelemaan, että kaikki kotityöt kuuluvat minulle, kun olen lasten kanssa kotona. Suurin osa ilman muuta kuuluukin, mutta mua suututti, kun sen yhden kerran moneen kuukauteen pyysin sitä imuroimaan ja heti se vinkui vastaan. Kysyin, miten se aikoo hoitaa jaon, kun palaan töihin ja vastaus kuului, että _tietenkin_ hän sitten tekee myös kotihommia. Arvasin, että se suuttuu, mutta kysyin, että miten niin tietenkin, kun eihän se tehnyt kotihommia ennen lapsiakaan, vaikka käytiin kumpikin työssä. Mies nolostui ja yritti peittää sen kiukuttelemalla. Nykyäänkin mun pitää erikseen pyytää sitä tekemään asioita, mutta suunsa se pitää visusti kiinni aiheesta, että "mä sentään käyn töissä".

Osaa se nykyään jo viedä itse astiansa ja laittaa pyykkinsä pyykkikoneen tietämille. Roskatkin vie joskus ilman eri pyyntöä. Imuroinnit, pyykinpesut, tiskit ja muut hoidan minä, mutta passaamaan en ala.

[QUOTE="nuuh";26267567]Taidatte te töppöset kuulua yhteen jos et itse osaa tiliäsi tarkistaa ennen kauppaan lähtöä.[/QUOTE]

mutta ostoksiin meni enemmän mitä ajattelin... Tää nyt ei ollu se olennainen asia jos et osaa lukea :(

[QUOTE="erppu";26267574]maksaako mies suurimman osan teidän menoistanne? voihan olla, että miestä ärsyttää olla se joka elättää koko perheen ja sinä nalkutat jostain kotona siivoamisestakin. sehän on nyt sun työtäs, kodin ja lasten hoito. ehkä tilanne muuttuu sitten kun sinäkin käyt töissä... mun mielestä ei ole oikein että mies tulee töistä töihin. minä hoidan oikein mielellään kodin ja lapset, kun mies tuo leivän pöytään. enkä nalkuta siitä että miehen tarvitsis kotona siivoilla. lapset hoitaa kyllä vapaa-ajallaan.[/QUOTE]

Mä saan miltei saman rahan kotona ollessa ku hän töissä.
Tätä ennen se olin minä joka tienas enemmän. Mulla on lainaki maksettava jota hänin on käyttäny mutta ei suostu sitä maksamaan

Mun mielestä omien jälkien siivoaminen kuuluu jokaisen omiin hommiin joista ei pitäs erikseen huomauttaa... Mies tulee töistä töihin... No mitenkäs minä ku mulla se työpäivä on 24/7. Jos lähen kauppaan niin sinnekkään en sais lähtee yksin

[QUOTE="Väsynyt";26267506] jos kaataa kahvia pöydälle, lattialla ja pitkin kaapin ovia niin sen vois pyyhkiä pois.
Mutta ei...
[/QUOTE]

Tämä on kyllä ihan käsittämätöntä. Joku laiskuus- ja passuutusgeeni sillä täytyy olla, mä en tunne ketään, joka ihan pokalla jättää siivoamatta, jos läikyttää jotain. Onko sen äiti sitä sorttia, joka on kuorinut sille perunatkin valmiiksi aikuisiälle asti? Mun anoppi on semmoinen. Joka homma piti miehelle opettaa erikseen, mutta kyllä se silti on rätin osannut hakea, jos on kahvit menneet pitkin pöytää.

että alistuu olemaan jotain kotiorjia... Musta vain ei ole oikein että miesten ei tarttis edes omia jälkiä siivota. Mä en ole vaatinu sitä siivoamaan vaan musta kuuluu ihan normaaliin hyvään käytökseen että omat jälet siivootaan... Esimerkiksi tämä että kaadetaan sitä kahvia ympäriinsä...

[QUOTE="poks";26267714]Tämä on kyllä ihan käsittämätöntä. Joku laiskuus- ja passuutusgeeni sillä täytyy olla, mä en tunne ketään, joka ihan pokalla jättää siivoamatta, jos läikyttää jotain. Onko sen äiti sitä sorttia, joka on kuorinut sille perunatkin valmiiksi aikuisiälle asti? Mun anoppi on semmoinen. Joka homma piti miehelle opettaa erikseen, mutta kyllä se silti on rätin osannut hakea, jos on kahvit menneet pitkin pöytää.[/QUOTE]

kun kaataa... Just... Kukaan voi olla niin sokea...
Anopin kanssa tuli kerran puheeks ja hänen mielestään tämmösten asioitten opettaminen kuuluu vaimolle. Olis tehny mieli sanoa että kyllä käytöstavat kuuluu oppia jo kotona mutta jos ei anoppikaan niitä omaa niin mitenkäs mieskään...

Meidän perheessä se olen minä, jolta jää tavarat niille sijoilleen ja jota ei vähempää voisi imurointi kiinnostaa. Jotenkin en näe epäsiisteyttä. Mies ei motkota, mutta mulla on silloin tällöin kyllä huono omatunto. Tosin mä puuhaan paljon lasten kanssa, ulkoillaan ja kyläillään. Mies usein sillä aikaa tekee kotihommia.

Mulla on tosiaan lainaa jota hänki on käyttänyt ja se olen siltikin vain minä joka sitä maksaa pois...

Hän saa hankkia omia juttuja kun on töissä mut mulla ei siihen ole mahollisuutta. Tai olis jos jättäsin sitten vuokran maksamatta...
" No mee töihin niiin voit" Olis ollu mahollisuus käydä keikalla ennen nuorimmaisen syntymää mutta kappas meni mönkään ku mies ei antanu viedä tyttöä päiväkotiin. En tiedä olisinko minäkään loppupeleissä raaskinu ku sen verran pieni oli.
Mutta se periaate

Miten teillä menee muuten?

Riitelettekö paljon? Mistä asioista? Kumpi hieroo sovintoa ja kuinka pian? Otatteko toisenne huomioon arjessa? Jos sinä olet lähdössä kaverin kanssa kahville, lähdetkö ja jätät tenavat miehelle ja huikkaat heipat ovelta vai sovitteko menosi hyvissä ajoin etukäteen? Entä miehen menot, koskeeko niitä sama? Ottaako mies lapsia mihinkään mukaan? Jos teillä on kummallakin jotain viihdemenoa, kumpi jää tarvittaessa kotiin lasten kanssa? Jos joku riita on lähtöisin miehestä, pyytääkö hän anteeksi vai joudutko sinä sovittelemaan, vaikket ole asiaan syypää? Entä päinvastoin?

Taitaa olla aika yleinen "vika" tuo ettei omista jäljistä osata huolehtia, niin kuullosti tutulta... ja tuossa kohdassa jossa ap kuvaili tuota kahvin kanssa luttaamista pärskähdin ääneen :D Ihanaa! Meidän mies ei olekaan ainoa vituke jolla on omituinen tarve kulkea kahvikuppinsa kanssa pitkin ja poikin läikyttelemässä (hetkittäin olen jopa suunnitellut piilottavani joka ikisen astian josta voisi juoda yhtään mitään ja laittavani keittiönpöytään ketjulla yhden mukin kiinni, juokoot siitä, stana...)

No joo, mutta kun meilläkin takuttiin tuon siivoamisen kanssa jo ennen lapsia ja olen nyt ottanut miehen kanssa käytännön, että mies viihdyttää lapsia ja katsoo että nämä pysyvät poissa jaloista kun minä siivoan, ja tämä toimii meillä ihan ok (miehen ja lasten "velvollisuuksiin" kuuluu toki myös se, että kun huikkaan keittiöstä että tulen seuraavaksi olkkariin/lastenhuoneeseen imureineni ja moppeineni niin lattia tyhjenee leluista ja konkkaronkka siirtyy jonnekin muualle). Toki, siivoaminen on edelleen minun harteillani, mutta ainakin saan siivota ilman että juoksen imuri/moppi/tms kädessä ikkunan ja kirjahyllyn väliä kun toinen hakkaa ikkunaa lelulla ja toinen kiipee kirjahyllyyn..... ;) Ehkä teilläkin olisi jokin kompromissi mahdollinen? Jos ei huvita siivota, niin valitkoon sitten jonkin muun homman, vaikka sen lasten vahtimisen, tämä aikuisen (VANHEMMAN) elämä kun on välillä tällaista tylsää kaiken maailman velvollisuuksilla höystettyä vaikka kuinka kävisi töissä ja olisi mies.

[QUOTE="Jep";26267756]tämä aikuisen (VANHEMMAN) elämä kun on välillä tällaista tylsää kaiken maailman velvollisuuksilla höystettyä vaikka kuinka kävisi töissä ja olisi mies.[/QUOTE] :heart:

Kodin hoitaminen ei ole automaattisesti kenenkään ongelma. Jos sinua häiritsee joku asia, hoida se. Sama se kuka on töissä ja kuka kotona.

Minun kynnykseni häiritsevyydelle kotihommissa on vain korkeampi kuin useimpien naisten.

Tosin vaimo sai tietää tästä viastani ennenkuin edes muutti luokseni. Kerroin ihan suoraan millainen laiska paska olen kotitöiden suhteen.

[QUOTE="poks";26267744]Miten teillä menee muuten?

Riitelettekö paljon? Mistä asioista? Kumpi hieroo sovintoa ja kuinka pian? Otatteko toisenne huomioon arjessa? Jos sinä olet lähdössä kaverin kanssa kahville, lähdetkö ja jätät tenavat miehelle ja huikkaat heipat ovelta vai sovitteko menosi hyvissä ajoin etukäteen? Entä miehen menot, koskeeko niitä sama? Ottaako mies lapsia mihinkään mukaan? Jos teillä on kummallakin jotain viihdemenoa, kumpi jää tarvittaessa kotiin lasten kanssa? Jos joku riita on lähtöisin miehestä, pyytääkö hän anteeksi vai joudutko sinä sovittelemaan, vaikket ole asiaan syypää? Entä päinvastoin?[/QUOTE]

Huonosti menee muutenki. Se on kuulemma mun vika ku nalkutan. Joo niin varmasti teen mut suurimmaks osaks ihan syystä. Jos mun päivään ei muuta mahu ku siivota toisten jälkiä ja kuunnella uhmaikästä joka koko ajan on toisten kimpussa niin ilmanko sitä on hermot kireeellä...

Riidellään siivoamisesta, lasten hoidosta joskus, harvemmin kuitenki siitä ja tuo rahan käyttäminen.

Seksiä meillä on nuoremman syntymän jälkeen ollu vähän, ei nappaa ja vielä vähemmän ku tuo käyttäytyy ku idiootti. Siitäki kehtaa sitten vittuilla että ku ei seksiä tipu. Toisekseen piettäs ittestään vähän enemmän huolta. Mies ei harrasta yhtään mitään liikuntaa. Lasten kanssa käy ulkona mut suurimmaks osaks vaan viikonloppusin. Sohvaperuna ei oikein sytytä

Meillä ei ole ku yks auto ja jos jonnekki kaverin luokse lähden niin tartten autoa kun asuvat kauempana ja yleensä lapset on mukana ku saa leikkiseuraa siellä. Niin tosiaan ilmotan kyllä etukäteen että oon menossa.

Mutta joskus kävisin kyllä yksinkin mutta mies alkaa narisemaan että pitää ottaa mukaan ku hän ei jaksa olla lasten kanssa...
Yksin siis en kovin usein kavereiden luona käy, oikeestaan en ollenkaan. En ainakaan muista että millonka olisin käyny. Yksin pääsen kaupassa joskus käymään ja hyvin usein kun tulen takasin niin nuorempi huutaa täällä ja mies on hermoraunio

Mies jos käy jossain niin ei ota koskaan lapsia mukaan. Ei vaikka kävisi kaverinsa luona joka on yhden lapsemme kummi. Ei monestikkaan sano etukäteen vasta ku tyyliin tunti pari ennen ku lähtee*

Mies ei käy viihteellä ja mäkään en käy. Lapset sen verran pieniä, ollu raskaana, imettäny ja muuta niin ollu vähän hankalaa lähteä :D
Mies ei käy ku ei tykkää. Mä olen sinä aikana ku lapsia on ollu niin käyny muutaman kerran ja mies on ollu lasten kanssa kotona.

Tästäki meinas riidan kehittää kun en olis muutama viikko sitten saanu käyä ku hän ei ollu kotona vaan muualla. Olis pitäny lähtee mielummin sillon ku on ite kotona

Ollaan molemmat aika jääräpäisiä. Mies kyllä paljon enemmän ja yleensä se olen minä joka yrittää sovitella