parisuhdekriisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei vaan jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei vaan jaksa

Vieras
Ollaan oltu miehen kanssa naimisissa kuusi vuotta, ja meillä on kolme pientä lasta.Oon väsynyt kotiäiti ja nykyään ei oikeen mikään huvita. Lapsia toki rakastan ja yritän heidät hoitaa parhaani mukaan vaikka tuntuu että se ei riitä. Mies käy töissä, ja osallistuu kyllä perhe-elämään sataprosenttisesti eli ei pitäisi olla valittamista.
Silti vaivaa ainainen riittämättömyys, oon kärsimätön ja kiukkuinen varsinkin miehelleni. Nalkutan ja valitan jatkuvasti pikkuasioista. Yhteistä aikaa ei kumpikaan jaksa järjestää eikä oikein ole lastenhoitajiakaan. Seksiä ei todellakaan tee mieli, miehellä kyllä. Päivät menee sitä samaa rataa, illat menee täysin lasten kanssa, häthätää jompikumpi käy ruokakaupassa tai pakollisilla asioilla. Kodin ulkopuolisia harrastuksia mulla ei tällä hetkellä ole, tarkoitus olisi joskus aloittaa. Tuntuu vaan niin tyhjältä tää, ja hirvittää se mitä lapset aattelee kun äiti ja isä vaan tappelee koko aika (tai ei nyt huudeta eikä mitään mut kyl ne lapset vaistoaa jos vanhemmilla on viileät välit.) Mahtavan sekavaa tekstiä varmasti mut parempaankaan en nyt pysty, monesti mietin jos lähtisin itse pois niin olisiko miehellä ja lapsilla parempi elämä ilman täysin väsähtänyttä äitiä.

Olisiko teillä mahdollisuus lähteä vaikka viikonlopuksi johonkin kahden miehen kanssa? Monesti kun on useampi lapsi ym. se parisuhde väistämättä jää vähän jalkoihin.

Saisitte rauhassa jutella ja olla.

Jos yhteinen viikonloppu ei onnistu niin lähde yksin rentoutumaan viikonlopuksi. Kummasti selvittää aatoksia kun pääsee pois härdellistä hetkeksi.

Minkä ikäsiä lapsia? Tottakai pienten kanssa väsähtää ja sitä vaatii toiselta yhtä paljon kun tuntuu että itse on tehnyt. Tarttisit hyvä nainen kyllä ihan oikiasti vähän ommaa lommaa.

Minusta kuulostaa siltä, että sinun alkaa olla aika lähteä töihin tai opiskelemaan jotain. Vaikka rankkaa, mutta kuitenkin sinun oma "juttu" ja kummasti jaksaa lasten kanssa kun saa joskus itsekkin jotain, eikä aina ole antamassa.

Höh.. äiti on maailman tärkein lapsille, lopetat tuollaiset höpinät heti.. Te tarvitsette ihan oikeasti sitä yhteistä aikaa. Eikö ole ketään, joka voisi lapset ottaa yhdeksi viikonlopuksi tai edes yhdeksi yöksi? Riittämättömyyden tunne on melkein kaikilla äideillä, mutta ei se tarkoita, että olisist oikeasti riittämätön. Olet lapsillesi maailman paras äiti ja miehellesi maailman paras vaimo. Nyt teillä on liian hoppua ja hektistä, stressi väsyttää ja kiukuttaa, ja sen purkaa usein juuri läheisiin, koska heistä tietää, että he sen kestävät koska rakastavat.

Mutta nyt äkkiä yhteistä aikaa. Se on tärkeää koko perheen hyvinvoinnille. Ihan taatusti kaipaatte miehenne kanssa molemmat toisianne tuon kaiken hullunmyllyn alla. Ja kun käy latautumassa, jaksaa taas eri tavalla lasten kanssa. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja liikaa lapsia:
onko toi nyt ylläri :/

nyt lähet käymään kampaajalla ja aloitat uuden harrastuksen!

Mun mielestä meillä ei oo liikaa lapsia, jokainen on tervetullut ja rakas. Ongelma enemmänkin siinä että tukiverkot kaukana ja ulkopuolisia hoitajia on kallista palkata. MITEN SAIS KODINHOITAJAT TAKAISIN???
Tarkotus on alottaa joku jumppa taas, nyt synnytyksen jälkeen en heti viitsinyt lähteä ja nyt on ollut voimat niin vähissä että hyvä kun aamusta jotenkin iltaan selviää, ei oo jaksanu mitään ylimääräsiä suunnitella.

Alkuperäinen kirjoittaja Öippä:
Minusta kuulostaa siltä, että sinun alkaa olla aika lähteä töihin tai opiskelemaan jotain. Vaikka rankkaa, mutta kuitenkin sinun oma "juttu" ja kummasti jaksaa lasten kanssa kun saa joskus itsekkin jotain, eikä aina ole antamassa.

En kyllä jätä kahden kuukauden ikäistä hoitoon! :) Oikeessa oot,jotain omaa pitäisi keksiä kun vain jaksaisi miettiä mitä se olis. Kaikki voimat menee tällä hetkellä tähän arjen pyöritykseen oon sen verran väsynyt. Tiedän toki että tää on väliaikaista ja lapset kasvaa. Kadehdin niitä äitejä joilla riittää virtaa vaikka mihin, mulla vaan tällä hetkellä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun mielestä meillä ei oo liikaa lapsia, jokainen on tervetullut ja rakas. Ongelma enemmänkin siinä että tukiverkot kaukana ja ulkopuolisia hoitajia on kallista palkata. MITEN SAIS KODINHOITAJAT TAKAISIN???
Tarkotus on alottaa joku jumppa taas, nyt synnytyksen jälkeen en heti viitsinyt lähteä ja nyt on ollut voimat niin vähissä että hyvä kun aamusta jotenkin iltaan selviää, ei oo jaksanu mitään ylimääräsiä suunnitella.

No onhan niitä lapsia liikaa, jos sanot että voimavarat on lopussa ja tukiverkot kaukana! En kritisoi etteikö lapset toivottuja olisi, mutta tuskin olisit noin loppu jos vain 1 lapsi....

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

No onhan niitä lapsia liikaa, jos sanot että voimavarat on lopussa ja tukiverkot kaukana! En kritisoi etteikö lapset toivottuja olisi, mutta tuskin olisit noin loppu jos vain 1 lapsi....

No ei kait se lasten vika oo jos äitillä on voimat lopussa?? Monilla automaattisesti tuo asenne (ja mistähän johtu että pienten lasten äideillä niin hankala kysyä neuvolasta apua kun terkkaritkin ajattelee noin.. ) Että mitäs teet niitä lapsia kun ei jaksa hoitaa.
Mun mielestä äiti voi väsyä oli lapsia yksi taikka viisi! Riippuu äidistä ja millanen vauva on sekä elämäntilanteesta yleensäkin. Musta aikoinaan yhden kanssa oli jopa rankempaa kun se yksi oli koko ajan lahkeessa kiinni, nyt nuo isommat viihtyvät jo keskenäänkin. :)

No ei kait se lasten vika oo jos äitillä on voimat lopussa?? Monilla automaattisesti tuo asenne (ja mistähän johtu että pienten lasten äideillä niin hankala kysyä neuvolasta apua kun terkkaritkin ajattelee noin.. ) Että mitäs teet niitä lapsia kun ei jaksa hoitaa.
Mun mielestä äiti voi väsyä oli lapsia yksi taikka viisi! Riippuu äidistä ja millanen vauva on sekä elämäntilanteesta yleensäkin. Musta aikoinaan yhden kanssa oli jopa rankempaa kun se yksi oli koko ajan lahkeessa kiinni, nyt nuo isommat viihtyvät jo keskenäänkin. :)

Ei kai kukaan niitä lapsia syyttänyt :D Mutta kyllä lapsettomilla pariskunnilla on enemmän aikaa hoitaa parisuhdettaan, sille faktalle ei voi mitään. Ja 1 lapsen vanhemmilla on enenmmän aikaa kuin 3 lapsen vanhemmilla....

Itsellä 2 pientä lasta 1,5 vuoden ikäerolla ja enempää en halua, sillä haluan että mieskin saa minusta jotain irti kun tulee töistä.

eikö tuo nyt ole ihan normaalia että pienen vauvan äiti ei jaksa kaikkea. lopeta olemasta superäiti. elä koko ajan rakenna täydellistä perhettä; jossa kaikki tiptop, ulkoilua kahdesti päivässä. vaan elä vähän rennommin, syökää eineksiä välillä. ja mitä sitten vaikka vauvakin olisi joskus hoidossa? Jos se pelastaa teidän perheen elämän niin hommatkaa jostain lapsenvahti ja menkää jonnekkin. vaikka päivällä syömään ja elokuviin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei kai kukaan niitä lapsia syyttänyt :D Mutta kyllä lapsettomilla pariskunnilla on enemmän aikaa hoitaa parisuhdettaan, sille faktalle ei voi mitään. Ja 1 lapsen vanhemmilla on enenmmän aikaa kuin 3 lapsen vanhemmilla....

Itsellä 2 pientä lasta 1,5 vuoden ikäerolla ja enempää en halua, sillä haluan että mieskin saa minusta jotain irti kun tulee töistä.

Kummasti ne vaan lapsettomatkin pariskunnat omat kriisinsä saa aikaiseksi vaikka kuin ois aikaa hoitaa parisuhdetta. Läheltä olen seurannut näitäkin tapauksia. Sun kirjotuksista voi siis päätellä et mitä vähempi lapsia sitä onnellisempi parisuhde.. :)
kiitos kaikille tsempanneille, pitää yrittää olla ressaamatta ja nalkuttamatta niin paljon tuolle ukkokullalle. :( Isommat vois yrittää saada jonnekin viikonlopuksi, oon niin hidas vaan kysymään apua. Vauvaa en osais enkä pystyiskään niin pitkäksi aikaa jättämään, ja parin kuukauden ikäinen kulkee vielä helposti mukana eikä vaadi juuri muuta kuin syliä ja ruokaa.

Yhteistyössä