ParisuhdeOngelmia:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:((

Vieras
Olen 20. Meillä on miehen kanssa 2-vuotias lapsi. Ongelma on se, että miehellä on monia ongelmia jotka aiheuttaa hirveää stressiä miehelle...olen ollut tukena aina ja auttanut kaikin tavoin, mutta nyt ollaan tultu siihen pisteeseen etten tiedä miten jatkaa enään?

Mies ei halua melkein koskaan puhua rakkaudestamme..ja ollaankin jätetty se taka-alalle kaiken muun takia..mies sanoo että aiheutan lisää stressiä hänelle puhumalla asioista yms.. Miehelläni on tosi hurja temperamentti jonka olen hyväksynyt mutta tässä tilanteessa alkaa olemaan vaikeaa..mies hermostuu ja rakentaa samantien muurin jos alan puhumaan omista tunteistani..hän sanoo että olen hänelle vain hänen lapsen äiti, en muuta..hän kuulemma on jatkanut elämäänsä nyt ja haluaa elää siten että on onnellinen, ei kuulemma arvosta apuani yms...nuo sanat satuttaa minua todella paljon sillä rakkaus häneen on niin suuri!

Asumme jo eri asunnoissa koska yhteiskunnan takia emme voi asua yhdessä ja tämä järjestely meille ok..'

Tänää juurikin mies taas suuttui/ärsyyntyi joten alkoi sanomaan vaikka mitä ilkeää..itkin tunnin eikä mies edes välittänyt..tuli sitten sänkyyn viereeni ja alkoi lähennellä..ohjasin käden pois ja sanoin miltä minusta tuntuu ja taas hän sai minut hämmentyneeksi...sanoi että jotenkin aina kun hermostuu niin sanoo kaikkea idioottia jotta pääsee tilanteesta pois..koitin selittää että en ole hänelle vihamies..mutta mies vaan koitti sanoa että minun täytyy ymmärtää häntä enemmän..että kaikki stressi on aivan liikaa tällä hetkellä..mutta kauanko minun täytyy vielä sietää tätä kaikkea?
Olen jo aivan loppu:`/
Yritän todella ymmärtää miestäni mutta koska on minun vuoroni saada tukea häneltä? Mies itse alkoi miettiä selkeästikin muttei silti sanonut sanaakaan..kyllä hän sanoi että olen aina tulen aina olemaan se pysyvä hänelle ettei hänen mieltään kukaan siitä muuta mutta toivoi vain että ymmärtäisin paljon enemmän...

Tätä tilannetta on vaikea selittää, mutta kysykää jos haluatte tietää lisää ja sen takia tänne kirjoitin koska minulla ei ole oikein kavereita kunnollisessa parisuhteessa joilta voisin kysyä vinkkejä ja halua todellakin ulkopuolisen näkemyksiä..:(

Sanoit, että monet asiat aiheuttavat stressiä. Ovatko ne asiat sellaisia, että ne on ratkaistavissa tai ohimeneviä? Onko toivoa, että asiat oikeasti muuttuvat?

Hä? En tajunnut yhtään, miksi haluaisit olla hänen kanssa. Tsemppiä OMAN elämäsi rakentamiseen toivon, en miehessä roikkumiseen..

No juurikin sen takia haluan olla hänen kanssaan, että tiedän kaiken johtuvan stressistä! Ennen ei ollut tälläistä ja uskon parempaan tulevaisuuteen, mutta kysymys olikin että miten selvitä tämän ajan ohi...
Ja en näe roikkuvani miehessäni? En näe toisen rakastamista, auttamista ja sitä että haluaa olla toisen kanssa, koska hänessä on kaikki mitä olen etsinyt ja halunnut elämässä niin roikkumisena.
Ja kuten sanoin niin meillä on lapsikin yhdessä ja todella monista haasteista ollaan selvitty tähänkin saakka...Ehkä kokemuksia haluaisin kuulla

Ehkä, mutta siis vaan EHKÄ mies kaipaa omaa tilaa enemmän? alkava masennus? Mainitsit alussa, että miehellä on "monia ongelmia". Voitko valoittaa hieman, että minkälaisista ongelmista on kyse niin ei tarvitsisi arvailla tai antaa ympäripyöreitä vastauksia jotka sopivat moneen tilanteeseeseen? :/

Kuulostaa vähän sille, ettei mies rakasta sinua enää! Jos on kertaan suoraan sanonut jatkavansa eteenpäin ja että olet hänelle vain lapsen äiti! En halua masentaa, mutta kuulostaa sille ettei mies halua olla kanssasi romanttisissa väleissä!

EHKÄ mies kaipaa tilaa? Näytä hänelle, että sinulla on omakin elämä! Ole miehellesi tukena, mutta älä tyrkytä apua/itseäsi. Jos yrität auttaa miestä mäessä vain kuuntelemalla ja kehumalla niin vaihda taktiikkaa! Miehen ongelmiin ei auta loputtomat hellät ja kauniit sanat, potki sitä äijää kunnolla perseelle! jos haluaa olla kanssasi ja lapsen kanssa hoitakoon asiansa kuntoon!

Toivottavasti viesti ei nyt kuulostanut mitenkän ilkeälle, koska se ei tosiaankaan ollut tarkoitus :-)

[QUOTE="vieras";28107238]Sanoit, että monet asiat aiheuttavat stressiä. Ovatko ne asiat sellaisia, että ne on ratkaistavissa tai ohimeneviä? Onko toivoa, että asiat oikeasti muuttuvat?[/QUOTE]

Ongelmat on ohimeneviä, sen tiedän.
Mies taistelee jatkuvasti siitä että saisi tavata toista lastaan..exä estää tapaamiset vaikka oikeudesta tullut päätökset ja kaikki..lapsi 3v.
Mies on tuomittu sellaisesta asiasta mitä hän ei todellakaan ole tehnyt ja joutuu nyt monta vuotta siitä maksamaan..

Mieheni ei ole suomalainen mutta on asunut suomessa 5 vuotta... Sen takia myös yhteiskunnan paineet vaikuttaa hirveästi..

Mies potee hirveää syyllisyyttä siitä ettei voi elättää meitä kuten haluaisi..ei osaa kieltä ja tuntuu että stressi lista on loputon...

Itselläni on omat murheet ja vastoinkäymiset...teiniäitiys, oman äidin alkoholismi..siinä itselle jo riittävästi

Ongelmat on ohimeneviä, sen tiedän.
Mies taistelee jatkuvasti siitä että saisi tavata toista lastaan..exä estää tapaamiset vaikka oikeudesta tullut päätökset ja kaikki..lapsi 3v.
Mies on tuomittu sellaisesta asiasta mitä hän ei todellakaan ole tehnyt ja joutuu nyt monta vuotta siitä maksamaan..

Mieheni ei ole suomalainen mutta on asunut suomessa 5 vuotta... Sen takia myös yhteiskunnan paineet vaikuttaa hirveästi..

Mies potee hirveää syyllisyyttä siitä ettei voi elättää meitä kuten haluaisi..ei osaa kieltä ja tuntuu että stressi lista on loputon...

Itselläni on omat murheet ja vastoinkäymiset...teiniäitiys, oman äidin alkoholismi..siinä itselle jo riittävästi

Olen pohjattoman utelias, mutta mistä asiasta hänet on tuomittu? Ja eikös sen voi johkin sossulle vetää jos toinen estää tapaamiset joihin on lupa? Onko miehesi lapsen huoltaja myöskin, siis onko heillä yhteishuoltajuus?

PAssita se mies vaikka kielikurssille tai opiskelemaan jotain! Kouluksella saa paremmin töitä! Ei ne asiat ihan for real hoidu sillä, että niitä vaan murehtii kotona! Pitää ottaa itseään niskasta kiinni!

Jos itselläsi on jo paljon murheita ja suhteesi huono niin, ehkä kannattaa pitää tauko ja keskittyä oman elämäsi parantamiseen? Yhdelle ihmiselle iso taakka kantaa omien lisäksi muiden murheita!

Ehkä, mutta siis vaan EHKÄ mies kaipaa omaa tilaa enemmän? alkava masennus? Mainitsit alussa, että miehellä on "monia ongelmia". Voitko valoittaa hieman, että minkälaisista ongelmista on kyse niin ei tarvitsisi arvailla tai antaa ympäripyöreitä vastauksia jotka sopivat moneen tilanteeseeseen? :/

Kuulostaa vähän sille, ettei mies rakasta sinua enää! Jos on kertaan suoraan sanonut jatkavansa eteenpäin ja että olet hänelle vain lapsen äiti! En halua masentaa, mutta kuulostaa sille ettei mies halua olla kanssasi romanttisissa väleissä!

EHKÄ mies kaipaa tilaa? Näytä hänelle, että sinulla on omakin elämä! Ole miehellesi tukena, mutta älä tyrkytä apua/itseäsi. Jos yrität auttaa miestä mäessä vain kuuntelemalla ja kehumalla niin vaihda taktiikkaa! Miehen ongelmiin ei auta loputtomat hellät ja kauniit sanat, potki sitä äijää kunnolla perseelle! jos haluaa olla kanssasi ja lapsen kanssa hoitakoon asiansa kuntoon!

Toivottavasti viesti ei nyt kuulostanut mitenkän ilkeälle, koska se ei tosiaankaan ollut tarkoitus :-)

Hän todellakin kaipaa omaa aikaa! Ja sitä hänelle annankin ja asutaanhan me jo erilläänkin..en todellakaan ole tyrkyttäjä..Ja mies yleensä on se joka ottaa yhteyttä, mutta olen hämmentynyt hänen toimistaan..Hän tarvitsee apua aina esim. postin kanssa kun kaikki on suomeksi ja suomenkielenkurssin kotitehtävissä sekä muutenkin ollaan tekemisissä melkeen joka päivä ton lapsen vuoksi niin on vaikea kuulla inhottavia asioita ja laittaa ne sitten sivuun ja koittaa unohtaa...
Uskon todella että mies rakastaa minua mutta hänellä ei ole voimia näyttää sitä.

Olen monesti sanonut ystävilleni, että ehkä vain annan ajan kulua, pari vuotta sinne tänne.. mutta poden hirveää syyllisyyttä siitä että jos myöhemmin "palaisimme" yhteen niin ainoa asia mikä pyörisi päässä olisi se, etten auttanut ja jaksanut pysyä vierellä kun hän eniten tarvitsi minua...

Hukassa tunnen olevani hänen kanssaan! muuten elämä on aivan tolpillaan:) Ihanat ystävät, perhe ja omat harrastukset ja ihana lapsi johon keskityn kakista eniten!

Mulla on kokemusta miehestä, jolla vahva temperamentti, tulistuu ja hermostuu helposti ja syyttelee muita. Ei ole ollut helppoa. Mutta tässä sitä edelleen ollaan, kun hyviäkin päiviä on. Itsekin halusin uskoa, että kaikki muuttuu, kun stressitekijät saadaan pois (minunkin mieheni halusi tavata lapsiaan, mutta ex teki kiusaa ja kiristi) Mutta sitten tulee uusia syitä ja taas uusia.

Siis mitä ihmeen stressiä miehellä voi olla, että antaa oikeuden kohdella sinua noin huonosti? Sinä kyllä roikut hänessä aika voimakkaasti. Jatkaisit omaa elämääsi. Voisit varmasti paljon paremmin.

Olen pohjattoman utelias, mutta mistä asiasta hänet on tuomittu? Ja eikös sen voi johkin sossulle vetää jos toinen estää tapaamiset joihin on lupa? Onko miehesi lapsen huoltaja myöskin, siis onko heillä yhteishuoltajuus?

PAssita se mies vaikka kielikurssille tai opiskelemaan jotain! Kouluksella saa paremmin töitä! Ei ne asiat ihan for real hoidu sillä, että niitä vaan murehtii kotona! Pitää ottaa itseään niskasta kiinni!

Jos itselläsi on jo paljon murheita ja suhteesi huono niin, ehkä kannattaa pitää tauko ja keskittyä oman elämäsi parantamiseen? Yhdelle ihmiselle iso taakka kantaa omien lisäksi muiden murheita!

Törkeästä varkaudesta on tuomittu ja se on jo korkeimmasta oikeudesta tullut tuomio..koskaan ei ole edes pienintä näpistystä tai muutakaan rikosta tehnyt ja sitten muka tekisi tuon....Tekisin mitä vaan saadakseni syyllisen maksamaan kovan hinnan tosta jutusta!!!!!

Mies ei ole saanut huoltajuutta toiseen lapseensa ja ex on nyt saamassa uhkasakon, joka taitaakin olla viimeinen keino saada tapaamiset onnistumaan..Exä ei ollut kertonut miehelleni kun olivat eronneet että on raskaana ja kun meidän lapsi oli syntynyt toi hän pojan esille, poika oli silloin 1 vuoden ikäinen..raha taisi vaan kiinnostaa, sillä mitään omaa halua hänellä ei todellakaan ole tapaamisten järjestelyihin.

Ja kyllä mieheni käy tälläkin hetkellä kielikurssillä! Joka päivä. Mutta se kielenoppiminen näyttää olevan todella vaikeaa..

Tekee niin vaikeaa nähdä jokapäivä toisen kärsivän, ja todellakin lapsen takia nähdään melkeen joka päivä ja tottakai kun sitä niin rakastan niin haluan olla se keneen hän voi turvautua ja keneen luottaa ja se hänelle olenkin..mutta mies vähän väliä puhuu tulevaisuudestamme ja uskoo itsekin yhteiseen tulevaisuuteemme, mutta kaikki tämä saa minut niiiiiin hämmentyneeksi.

Sai vuosien vankeustuomion törkeästä varkaudesta ja syyttömänä..? Kyllä sun mies nyt vedättää sinua. Suomessa pitää tappaa ihminen, että siitä saa vuosia vankeutta.

Voi apua, mikä tyttörukka... Rikollinen ja epävakaa mies jolla lapsia sinne sun tänne ja ap:kin noin nuori. :/ Onko sulla ap mitään koulutusta tai työkokemusta, ethän takerru mieheen vain siksi ettet pärjää omillasi itsenäisesti?

"hän sanoo että olen hänelle vain hänen lapsen äiti, en muuta..hän kuulemma on jatkanut elämäänsä nyt ja haluaa elää siten että on onnellinen, ei kuulemma arvosta apuani yms".

Tossa toi tärkein onkin. Nyt nostat kytkintä ja aloitat oman elämän.

[QUOTE="vieras";28107417]Siis mitä ihmeen stressiä miehellä voi olla, että antaa oikeuden kohdella sinua noin huonosti? Sinä kyllä roikut hänessä aika voimakkaasti. Jatkaisit omaa elämääsi. Voisit varmasti paljon paremmin.[/QUOTE]

Sen minäkin tahtoisin tietää, kun tuntuu että kaikki menee nykyään vain sen stressin piikkiin mutta siis toi roikkuminen niin en kyllä ymmärrä miten te jotkut saatte minusta tuollaisen käsityksen...Kyllä mulle olis tuolla miesehdokkaita jonoksi asti, mutta itse tiedän miten parisuhde toimii...ensin tulee se ihana vaihe jolloin nähdään vain hyvät asiat kunnes alkaa aika jolloin arki tulee ja toisessa ihmisessä alkaakin näkemään niitä huonoja puolia..siinä vaiheessa täytyy miettiä että onko ne huonot puolet sellaisia jotka hyväksyy ja joista voi selvitä ja tässä meidän suhteessa näen kaikki mahdollisuudet joten miksi vaihtaisin mieheni keneenkään muuhun?

[QUOTE="vieras";28107453]Sai vuosien vankeustuomion törkeästä varkaudesta ja syyttömänä..? Kyllä sun mies nyt vedättää sinua. Suomessa pitää tappaa ihminen, että siitä saa vuosia vankeutta.[/QUOTE]

Kukaan ei ole puhunu siitä että mieheni olisi saanut vankeustuomion?

Ulkomaalaisilla miehillä on usein stressi- ja mielenterveysongelmia koska heidän kulttuurissaan mies elättää perheen ja Suomessa se ei useinkaan onnistu. He eivät myöskään osaa hoitaa tuota strssiään, joten miten heidän tilanteensa voisi mennä parempaan suuntaankaan. Koska Suomessa ei pääse töihin ellei osaa suomen kileltä hyvin, on surullisen elämän kierre valmis. Tämän kaiken tiedän omakohtaisista kokemuksista. Ensimmäinen askel on tosiaan tuo suomen kielen kurssi. Sen jälkeen ammattikurssille. Moni haluaa vaan heti rahaa tienaamaan vaikka pimeästikin, eikä halua mennä edes suomea opiskelemaan saati ammattia lukemaan. On myöskin tosi ikävää, että nämä miehet tekevät lapsia sinne tänne ja sitten tapellaan niiden tapaamisesta ym. Lapset vasta avioliitossa kun kurssit on käyty ja on päästy jaloilleen.

Tämä faktanippu ei nyt sinua varmaan auta yhtään, mutta kuhan kerroin, että noin se usein menee ellei miehellä ole vakaita suunnitelmia tulevaisuuden suhteen.

Yhteistyössä