N
Nyt riittää!
Vieras
Nyt alkaa tulla mitta täyteen tästä suhteesta. Olemme noin kolmekymppinen avopari ja olemme olleet yhdessä pian kymmenen vuotta. Miehelläni on melko vaativa työ ja hän tekee välillä pitkiä työpäiviä. Itselläni ei ole niin vaativa työ, työaika on säännöllinen, mutta myös palkka on puolet huonompi kuin miehelläni. Silti maksan kaikista yhteisistä kuluista puolet. Lisäksi minä hoidan kaikki kotityöt, kuten kaupassa käynnit, nurmikon leikkaamiset, pyykinpesut, imuroinnit ym. Olen valittanut miehelleni, että hän saisi myös osallistua kotitöihin silloin, kun töiltään ehtii. Ei... Vaikka hän joskus pääsisikin töistä aiemmin, niin hän istuu KOKO ILLAN sohvalla tv:tä katsellen, eikä eväkään värähdä, muuta kuin, että käsi käy karkkipussilla. Eilen illalla mittani tuli täyteen... Mieheni tuli ajoissa töistä ja tein meille ruokaa. Mies istui sohvalla. Katoin pöydän ja söimme, jonka jälkeen mies taas istui sohvalla. Minä korjasin jäljet. Ehdotin, että juotaisiin kahvia, niin mies sanoi, että sopii, ja jatkoi sohvalla istumista. Silloin kärähdin, ja sanoin, että hän voisi joskus eväänsä liikauttaa, eikä odottaa, että minä kannan kahvikupinkin sinne sohvalle käteen. Tämä oli pieni asia, mutta kun näitä vastaavia on niin paljon! Viikonloppuisinkaan mieheni ei tee mitään, vaikka meillä on yhteistä vapaa-aikaa. Minä laitan aamupalat, ruoat ym. ja hoidan siivoukset. Käymme melko usein ravintolassa lauantaisin, jonka jälkeen mies makaa koko sunnuntai-päivän. Viikolla olen pyytänyt häntä harrastamaan kanssani liikuntaa, mutta sohva vie aina voiton. Mieheni ei kuntoile yhtään ja kiloja on alkanut kertyä sohvalla istumisesta ja karkinsyömisestä. Jos sanon hänelle tästäkin asiasta, niin hän ei halua kuulla ja minä olen nalkuttava nainen. Meidän suhteemme toimii muuten ihan ok, ja meillä on hauskaa yhdessä silloin, kun teemme yhdessä jotain. Se ei kuitenkaan riitä minulle, sillä en halua jatkaa näin. Mieheni on ahkera töissä, mutta sohvaperuna kotona. Minusta hän ei kunnioita minua yhtään, vaikka hän väittää muuta. Jos hän kunnioittaisi, minä en joutuisi maksamaan kaikesta puolta ja tekemään kuitenkin kaikkia hommia. Ero on käynyt monta kertaa mielessä...