Pärjäisinkö yksinhuoltajana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos saan palkkaa sanotaanko vaikka 1200e/kk käteen. Lisäksi lapsilisät kolmesta lapsesta noin 350e. Elatusmaksuja yhteensä kolmesta 400e.

Vuokra olisi noin 600e/kk ja päälle muut maksut.

Kaksi lapsista päiväkodissa, vanhin koulussa.

Onko mahdollista pärjätä yksin lasten kanssa?

lapsilisää saat yksinhuoltajana kolmesta lähemmäs yli 500 (?), saat yh-korotuksen per lapsi.

kysymykseesi: minä pärjäisin, mutta sinun pärjäämistä on vaikea arvioida kun en tiedä tapaanne elää.

Riippuu siitä, mitkä asiat ovat sinulle j a lapsille välttämättömyyksiä, esim. auto? Kalliit harrastukset? Lomat? Paljonko menee rahaa ruokaan? Jne.
Kuinka muuten laskit lapsilisiä kolmesta lapsesta noin vähän? Yksinhuoltajakorotus??

Sulla on kaikki mahdollisuudet ja edellytykset pärjätä jos niin haluat, mutta eihän me muut sitä loppupeleissä voida tietää, että mitä mm. nuo mainitsemasi "päälle muut maksut" -tyyppiset ratkaisut on.

Tahdon asiahan se aika pitkälle on että pärjääkö.

Aivan, unohdin tuon yh-korotuksen tosiaan.

Ja olen mielestäni tottunut elämään pienellä, kun olen ollut kuusi vuotta jo kotihoidontuella ja pärjännt hienosti. Mies ei ole hyväpalkkainen. Lomailua ei ole harrastettu edes ennen lapsia eli se ei ole edes uhraus.

No sen takia nyt ei tarvitse jäädä huonoon suhteeseen, jos tuntuu ettei rahallisesti pärjää. Sitä varten on tuet, joita on mahdollista saada.

Ja minä ainakin olen jopa pystynyt säästämään yh-aikanani, ihme kyllä. Parisuhteessa ollessani rahat olivat aina ihan loppu ennen palkkapäivää. Kulutustavat muuttuivat ja ei tarvinnut enää olla mukana kustantamassa miekkosen "turhia" menoja.

Ihan varmasti pärjäät :-)

[QUOTE="alkup";22140572]Aivan, unohdin tuon yh-korotuksen tosiaan.

Ja olen mielestäni tottunut elämään pienellä, kun olen ollut kuusi vuotta jo kotihoidontuella ja pärjännt hienosti. Mies ei ole hyväpalkkainen. Lomailua ei ole harrastettu edes ennen lapsia eli se ei ole edes uhraus.[/QUOTE]

no sittenhän tiedät vastauksen itsekin eli pärjäisit ihan hyvin:)

[QUOTE="mie";22140557]Littledeath, kukas sen sitten voi päättää ellei itse?[/QUOTE]

No esimerkiksi mies vaan päättää lähteä ja on pakko alkaa yh:ksi? Tai no toki voi pukata lapset sossuille mutta aika harva varmaan niin tekee. No joo, itsehän sen siinäkin päättää, oikeassa olet.

no sittenhän tiedät vastauksen itsekin eli pärjäisit ihan hyvin:)

Niin tässä hämää se, että nuo summathan kuulostaa minun korvissani tosi isoilta, kun olen tottunut kotihoidontukeen. Toisaalta on vaikea arvioida, että mikä se todellinen tilanne on. Toisaalta taas tiedän että varmasti pärjäisinkin hyvin.

Ja saanhan minä erossa tietysti mieheltä osuuteni tästä meidän talosta eli hätävaraa on olemassa.

Yhteistyössä