KylläOsaatko auttaa naista synnytyksessä?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
KylläOsaatko auttaa naista synnytyksessä?
Kyllä
Suurin piirtein tällä tavalla (en ole maatalon poika)Hmm.. miten? Hengitellä mukana?
Niin, ja nainenhan ei sitten ole lehmä. Joten jos olet maatalon poika, niin ei siitä nyt niin kauheasti ole apua naisen kohdalla.
Hmm.. miten? Hengitellä mukana?
Niin, ja nainenhan ei sitten ole lehmä. Joten jos olet maatalon poika, niin ei siitä nyt niin kauheasti ole apua naisen kohdalla.
Mä kidnappaisin jonkun metsästyksestä ja erätaidoista tietävän miehen sinne pitämään kaikista noista asioista huolta...sekä minusta.
Kyllä
Kyllä
Kyllä ja kyllä
Kyllä
Kyllä, kyllä
Kyllä ja kyllä.
Mä luulen, että tuollaaset hintelät ja vähä-älyiset betaurokset kuolisivat ihan ensimmäisten joukossa pois...Ehkä noin, vaikka moni noista on tosi vaikea ilman nykyaikaisia apuvälineitä. Saatko todella tulen aikaan talvisessä metsässä sieltä löytyvillä asioilla (siis ilman tikkuja, tuluksia tms.)
Jos saisikin, tehdään se tuli väärään tarpeeseen, esim pimeässä on ihan turvallista olla. Näet paremmin, kuin valossaEhkä noin, vaikka moni noista on tosi vaikea ilman nykyaikaisia apuvälineitä. Saatko todella tulen aikaan talvisessä metsässä sieltä löytyvillä asioilla (siis ilman tikkuja, tuluksia tms.)
En usko. Varmaan yrittäisit soittaa apua ensin? Se rappioaika on kuules alkanut jo! Tunnistatko myrkylliset marjat - niitähän kuitenkin söisi ensimmäisenä, jotaki marjoja?Nääh, käpertyisin lähimpään nurkkaan ja kuolisin.
Jos yhteiskunta on romahtanu niin ei puhelimet toimi. Ja täällä missä mää asun ni about kaikki villit marjat on myrkyllisiäEn usko. Varmaan yrittäisit soittaa apua ensin? Se rappioaika on kuules alkanut jo! Tunnistatko myrkylliset marjat - niitähän kuitenkin söisi ensimmäisenä, jotaki marjoja?
http://yle.fi/uutiset/3-9170135
Saan, tällä tavalla. Monet kerrat olen näin tulet tehnyt. Kyllä se onnistuu.Ehkä noin, vaikka moni noista on tosi vaikea ilman nykyaikaisia apuvälineitä. Saatko todella tulen aikaan talvisessä metsässä sieltä löytyvillä asioilla (siis ilman tikkuja, tuluksia tms.)
Taitaa pensaatkin syttyä siellä itsestään? Sellaisia kasveja on olemassa, mutta enpä tiennyt, että sitruunalla voi---:Jos yhteiskunta on romahtanu niin ei puhelimet toimi. Ja täällä missä mää asun ni about kaikki villit marjat on myrkyllisiäKyllä se on varmempi mennä sinne nurkkaan vaan.
Nälkä opettaa...Jos yhteiskunta todella lakkaisi olemasta, ei olisi edes vaihtotaloutta. Vaihtotalouskin edellyttää yhteisiä normeja ja luottamusta.
Jos yhteiskunta lakkaisi olemasta, alkavassa muutaman kuukauden kaaoksessa kuolisi eniten kaupunkilaisia. Maalla ollaan edelleen omavaraisempia ja vähemmän riippuvaisia yhteiskunnasta. Lisäksi maalta löytyisi aseita (ammukset tosin loppuisivat pikaisesti kaupunkilaisia hätistellessä), polttopuita ja jonkin verran ruokaa.
Myöhemmin luonnon varassa oltaessa talvet veisivät suuren osan väestöstä. Näistä selviytymiskuvioitaan kertovistakaan ei suurin osa näytä tajuavan mitä luonnon ehdoilla eläminen on. Kuinka moni osaa tehdä tulta? Tai veitsen? Nylkeä eläimen ja parkita sen nahan ilman kemikaaleja? Löytää syötävää talvisesta metsästä? Tehdä lankaa, astioita? Rakentaa itse käsin kaadetuista ja veistetyistä hirsistä?