paska joulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska äiti

Vieras
en oo leiponu yhtään piparia, joulutorttua, kakkua... en oo tehny yhtää laatikoita, rosollia, joulu kaloja, mitään. kinkun sain anopilta valmiiks paistettuna.

oon ostanu parit lahjat, siivonnu viikko sitten, eli on taas paskasta.

en jaksa yhtään, hermot menee lapsiin ja mieheen

ei ole puuroriisiä et sais ees puuroo aamulla

mä en anna mitään mun lapsille, ne ei saa mitään muistoja, oon niin paska!
ekä kukaan tääl kä'mpässä ees välitä

joulukorteistakin mies sano: no eei semmosii tarvii lähettää, no, en lähettäny

siis tää passiivisuus tappaa mut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mä en oo ikinä ollu passiivinen, mut miehen asnne, ettei mitään tarvii tehdä, tai tee jos haluut... aaarghh!! ei se välitä vaik syötäis hernekeittoa kokko joulu, ei sillä oo mitään joulu mieltä, tai yleensäkkään mitään mieltä, eikä se viitti pistää tikkua ristiin minkään typerän joulun takia...

ja mä en yksin enää jaksa, koittaa iloita ja rakentaa jotain ihanaa lapsille. sitte kyl mies mielellään nauttii pöydän antimista jos laitan kaiken valmiiks..

Marttyyriäidin isku! Jos miehes ei kaipaa, niin ei kai hänen tarvikaan. Jos sinusta tuntuu, että pitää, niin kaikin mokomin tee. Joulumieli ja joulu tulee siitä, ettei turhaa riidellä, annetaan anteeksi ja ollaan pyytettömiä. Ei marista kaikille ja kaikista ja leikitä marttyyriä.

Ihan on itsestäsi kiinni oma joulumielesi, ei kenestäkään muusta. Turha syyllistää miestä tai lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
naiset ne on jotka joulun tekee, mies hakee kuusen metsästä, tai tekee muut semmoset hommat;)

no mä hain meille kuusen ja kolasin tänään pihan.. enkä ole marttyyri, haluaisin vaan niin lapsille ihania muistoja, mutta en mitenkään ikinä kerkeä enkä jaksa tehdä kaikkea yksin neljälle lapselle!!!

eikös silloin ois marttyyri kun ois noi kaikki ap.n tekemät jutut teny ja sit itkis kun on tehnyt kaiken yksin???

oikeesti hyvää joulua sinulle ja lapsille ap!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ei meillä:
naiset ne on jotka joulun tekee, mies hakee kuusen metsästä, tai tekee muut semmoset hommat;)

Kaikki naiset eivät nauti muiden passaamisesta. Mies leipoo ja siivoaa yhtä paljon.

No se olikin vitsi, vähän vaan todelta on tuntunut, kun on kuunnellut tuttujen jouluvalmisteluja.

Tuo ap:n ukko kuulostaa kyllä siltä, ettei se viittis ees sinne metsään vaivautua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap pyh:

no mä hain meille kuusen ja kolasin tänään pihan.. enkä ole marttyyri, haluaisin vaan niin lapsille ihania muistoja, mutta en mitenkään ikinä kerkeä enkä jaksa tehdä kaikkea yksin neljälle lapselle!!!

Mitä helvetin kaikkea?! Ei joulu ole semmoisesta kiinni. Ei meillä on kuusta, eikä edes omakotitaloa. Tulppaaneja pöydällä ja kynttilöitä. Siinäpä se. Lapsille on vain muutama yhteinen lahja ja itse ovat huoneensa koristelleet päiväkodin ja koulun tuomisilla.
Ei ole kinkkua, eikä laatikoita. Tehdään huomenna jotain hyvää ruokaa yhdessä ja ehkä käydään luistelemassa, jos ehditään tai sitten mennään jonain muuna päivänä. Piparitkin on vielä leipomatta, kun ei olla ehditty, eikä sillä nyt ole niin kiirettä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap pyh:

eikö sitä äijää saa toimimaan ees pyytämällä? jos se on sen sorttinen, että tarvii jonkun joka kertoo mitä tehä.

Sanoisin ap:lle että jos itse haluat joulun niin laita se, vielä ehdit.

Kinkku teillä jo on, ilmeisesti joulukuusikin?

Aamulla menet kauppaan, ostat valmiit laatikot kaupasta eineksinä tai Stokkan herkkutiskistä jos asut sellaisessa kaupungissa missä Stokka on. Valmis rosolli myös jos löytyy, tölkki säilykeherneitä, lohta, silliä, valmiit tortut tai voitaikinaa kilon pakka ja marmeladia. Pipareita saa myös kaupasta. Riisit ja maito, piankos puuron keität.

Ja lahjojahan sulla jo olikin!

Puoleen päivään mennessä olet joulurauhaksi jo kotona, sapuskat jossain vaiheessa pöytään ja kynttilöitä ympäri asuntoa niin ei pikku sotkut näy ja joulumusaa radiosta. Niin ja osta suklaatakin!

Näkisitpä mikä sotku meillä on ja itsekin menen kauppaan aamulla mutta minä aijon nauttia joulusta vaikka en tykkää siivota ja kuusikin on vielä koristelematta. Pikkuhiljaa huomenna aijon suklaata mussuttaa ja joulumusan ja ohjelmien tahdissa vähitellen jotain valmiiksi saada. Tee sinä samoin . Ja eipähän ukkosi ainakaan vaadi kauheasti, se hyvä puoli tuossa sinunkin ukossasi. minun mieheni perhana valittaa sotkuista, se ottaa minua päähän muttei kuitenkaan niin paljon että siivoamisesta alkaisin pitää tai sitä edes usein harrastaisin.

Tunnelma sen ratkaisee, onnistuuko joulu, ei ulkoiset seikat!

Ap:n äijä tuntuu olevan laiska tai haluton tai molempia. Elämää yliromantisoidaan jouluelokuvilla, mainoksilla ja muulla. Jos ei piparit oo paistettuna niin lapsesi kärsii -olo yritetään istuttaa ihmisten mieliin, ja varsinkin naiset nielee sen niin helposti.
Ei kaiken tarvitse olla täydellistä ja puhdasta ja auvoista jouluna. Ei se ole muutenkaan.
Yhdessäolo on se tärkein asia, eikä mitkään ulkoiset puitteet. Mukavat muistot on niitä, kun luetaan joulusatua yhdessä tai mennään yhdessä ulos tai tiiraillaan tonttuja. Kaikki muu on toisarvoista.
Sen pilaa se, että on pakko olla kuusi ja röykkiöittäin lahjoja, ostettu joulupukki, pakko olla piparit, pakko olla laatikot, pakko olla kranssi ovessa, pakko olla kiiltävä kämppä ja vielä viimeisen päälle disneymalliin koristeltu. Onko tosiaan pakko olla?

Meille muuten EI tule pukkia sillä minä en halua. Meillä lahjat vain "ilmestyvät" kuusen alle ja joulupäivän aamuna on vielä paketti yön aikana tullut kun tontut "unohtivat aattona". Olen aina kertonut että pukki on satuhahmo, en ole siis uskotellut että pukki olisi olemassa.

Meilläkin on sekaista, lakanat vaihtamatta ja aamulla pitää vielä käydä kaupassa.... Eniten harmittaa silti että jäi ostamatta olohuoneeseen matto ja lattia on niin pirun kylmä |O ei voida istuskella lattialla ja pelata pelejä kuten olin ajatellut.
Mutta joulu tulee silti. Aion nauttia rauhassa saunasta ja sotkuisesta kodista.

:hug: aplle. Onko sun mies aina ollut yhtähaluton tai välinpitämätön?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti (vähintään yhtä paska):
Meille muuten EI tule pukkia sillä minä en halua. Meillä lahjat vain "ilmestyvät" kuusen alle ja joulupäivän aamuna on vielä paketti yön aikana tullut kun tontut "unohtivat aattona". Olen aina kertonut että pukki on satuhahmo, en ole siis uskotellut että pukki olisi olemassa.

Miksi olet kokenut tarpeelliseksi kertoa, ettei pukkia ole, kun tonttujen olemassa olon kuitenkin heille uskottelet?

Yhteistyössä