Passiivisen sähkötupakoinnin haitat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iharuusu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Iharuusu

Uusi jäsen
05.12.2016
5
0
1
Hei,

Tietääkö joku passiivisen sähkötupakoinnin mahdollisista haitoista?

Haitoista itselleni? Lapsille jos niitä olisi? Raskauden aikana sikiölle?

Miesystäväni höyryttelee sisätiloissa ja tuli vaan mieleen että jos sattuisi "onnistamaan" eli jos pulla menis uuniin, niin oisko tästä haittaa sikiölle? Entä lapselle? Tai ihan mulle itselleni???

Tietääkseni siitä ei ole mitään haittaa. Sähkötupakoinnissa se "savu" on ihan vesihöyryä. Jostain makunesteistä saattaa jäädä hetkeksi se haju ilmaan.
Itse käytän sähkötupakkaa kotona sisällä. Ei ole kukaan valittanut. Ei edes naapurit valita enää parveketupakoinnista.

• Tykkää
Reactions: Iharuusu
Onhan siitä ollut monia tutkimuksia, että saattaa aiheuttaa yhtä suuren keuhkosyöpäriskin, mitä normaali tupakointi. Mutta tuosta passiivisesta tupakoinnista en osaa sanoa, ei tuollainen sähkötupakan savu ainakaan kovin laajalle ympäristöön leviä sisälläkään. Itse en polta, mutta olen ollut samoissa tiloissa sauhuttelijan kanssa

• Tykkää
Reactions: Iharuusu
Mielestäni saisivat sauhutella ulkona ihan niinkuin tupakoitsijatkin. Ensinnäkin ihan schaissen tuoksuisia ne tuoksut. En tiijä mitä passiivisena aiheuttaa mutta kuulemma "popcorn" keuhkoja polttelijalle itselleen.

Eihän se ole terveellisempää kuin tavallinen tupakka. Meillä ei poltettais sisällä, eikä autossa. Ulos sais mennä tupruuttamaan. Olis lapsia tai ei.

No on se paljon terveellisempää kyllä kuin tupakointi. Tupakassa on ties mitä myrkkyjä. Sähkötupakassa ei ole kuin kasvisglyserolia ja propyleeniglykolia ja luontaisia aromeja. Nää ei oo myrkyllisiä. Oma miesystäväni ei käytä nesteissään edes nikotiinia. Hänen mukaansa höyryttelystä ei ole haittaa ellei ole jotain yliherkkyyksiä kyseisille aineille.

Mut aattelin kuiteki viel kysellä ku netistä löytyy eriäviä mielipiteitä, mut kyllähän järkikin jo sanoo että on huomattavasti terveellisempää ku tupakointi mut onko se TÄYSIN haitatonta, niin sitä en tiedä...

Raskauden aikana en haluaisi altistua noillekaan aineille, silloin suositellaan muutoinkin vältettävän kaikenlaisia kemikaaleja siinä määrin kuin mahdollista. Enkä vauvan kanssa samassa tilassa tapahtuvaa sähkösauhutteluakaan hyväksyisi edes nikotiinittomilla nesteillä. Rinnastaisin sähkötupakan höyryn lähinnä johonkin ilmanraikastimiin, joita en myöskään haluaisi ruiskittavan huonetilaan vauvan hengitettäväksi. Normaalitilanteessa en itse kuitenkaan pelkäisi haittavaikutuksia.

• Tykkää
Reactions: Iharuusu ja 0roosa0

Yhteistyössä