passin hakeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satu86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

satu86

Vieras
meille tulis lähtö viroon 22 pvä tätä kuuta.. mun pitäis käydä laittaa passihakemus menemään mut tossa just luin poliisilaitoksen sivuilta että kun hakee passia niin pitää olla henkilötodistus (passi tai joku muu) että sen passin saa, ajokortti EI käy :kieh:

henkilöllisyys selvitetään tutkinnalla jos ei ole sitä henkilötodistusta, ja mullahan ei ole muutakuin tuo ajokortti.. kauanhan se tutkinta kestää ja se että sen passin saa?? kolme viikkoa aikaa.. perhanan perhana :kieh:

enkai mä passia menis hakee jos mulla sellainen olis...

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Saat sen muutenkin,sun vaan pitää osata vastata joihinkin kysymyksiin,tyylin vanha osoite,isän syntymäpäivä yms.

ai silloin ei tarviisi sitä tutkintaa??? mä toivon että sen sais ajoissa niin pääsis lähtee

Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
Saat sen muutenkin,sun vaan pitää osata vastata joihinkin kysymyksiin,tyylin vanha osoite,isän syntymäpäivä yms.

ai silloin ei tarviisi sitä tutkintaa??? mä toivon että sen sais ajoissa niin pääsis lähtee
Siis mun miehellä ainakin se kävi ihan siinä paikan päällä,ne kaivoi jostain maistraatin yms rekisteristä hänen tietonsa ja se tutkinta oli juuri se,että hänen piti vastata niihin kysymyksiin,varmistivat että on tosiaan hän kuka hakee.

Eiköhän se EU-ajokortti kuitenkin kelpaa, kun se kelpaa matkustusasiakirjanakin Pohjoismaissa :o !
Just lensin Köpis-HKI välin niin, ettei mulla ollu mukana muita henkkareita kun ajokortti.

Siis mun miehellä ainakin se kävi ihan siinä paikan päällä,ne kaivoi jostain maistraatin yms rekisteristä hänen tietonsa ja se tutkinta oli juuri se,että hänen piti vastata niihin kysymyksiin,varmistivat että on tosiaan hän kuka hakee.

okei, kiitos sinulle :D toivottavasti se on myös täällä päin niin :)

okei, kiitos sinulle :D toivottavasti se on myös täällä päin niin :)

Toivottavasti,nyt vain kipin kapin poliisilaitokselle. =)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Eiköhän se EU-ajokortti kuitenkin kelpaa, kun se kelpaa matkustusasiakirjanakin Pohjoismaissa :o !
Just lensin Köpis-HKI välin niin, ettei mulla ollu mukana muita henkkareita kun ajokortti.

mut mennään laivalla ja passi on pakollinen.. ja poliisilaitoksen sivuilla luki selvästi. ajokortti EI kelpaa

Se tutkinta on juuri tuo kysymyksiin vastaaminen =)
Eli sillä tavalla he siellä tutkii että sä oot sä :D

Jos olette miehesi kanssa naimisissa niin kelpaa että miehes todistaa henkilöllisyytesi,tai sitten esim äitisi jne.Mulle riitti tuollainen kun passin hain ajokorttia varten.

Miulta kysyttiin isän ja äidin syntymävuodet, pari kolme edellistä osotetta, koko nimi, syntymäaika, tyttösukunimi ja jotai sellasta. Enkä kaikkeen ees osannu oikeita vastauksia. Niinku joku vanha osote.. blaah. Passi tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
jaa sulla oli ajokortti,miksi se ei kelpaisi? poliisien hyväksymä "henkilötodistus" se kuitenkin myöskin on..

Suoraan poliisin sivulta..

"Passia haettaessa on oltava mukana
1 valokuva
passi tai henkilökortti (huom. ei ajokortti)
alle 18-vuotiaalla hakijalla: jokaisen huoltajan kirjallinen suostumus (mikäli huoltajat eivät ole paikalla passia haettaessa).
18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus. (Jos asevelvollinen ei osoita että maanpuolustusvelvollisuus ei ole esteenä passin antamiselle, hänelle voidaan myöntää passi enintään sen vuoden loppuun, jolloin hän täyttää 28 vuotta.)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
jaa sulla oli ajokortti,miksi se ei kelpaisi? poliisien hyväksymä "henkilötodistus" se kuitenkin myöskin on..

Suoraan poliisin sivulta..

"Passia haettaessa on oltava mukana
1 valokuva
passi tai henkilökortti (huom. ei ajokortti)
alle 18-vuotiaalla hakijalla: jokaisen huoltajan kirjallinen suostumus (mikäli huoltajat eivät ole paikalla passia haettaessa).
18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus. (Jos asevelvollinen ei osoita että maanpuolustusvelvollisuus ei ole esteenä passin antamiselle, hänelle voidaan myöntää passi enintään sen vuoden loppuun, jolloin hän täyttää 28 vuotta.)

passia haettaessa pitää olla passi mukana että voi todistaa henkilöllisyyden :laugh: :D nää on niin hauskoja,anyway mulla on jo passi,onneksi.