Pelkääköhän kaveri minun haluavan kummiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Kaveri sai tytön reilu kuukausi sitten.
Muistin tuoretta perhettä kuin vauvaa aika isohkoilla muistamisilla kun satuin tuon palkankorotuksenkin saamaan :D
Kysyin kun oli tulleet sairaalasta että tarvitseeko nimikirjaa lainaksi sillä itse sellaisen aikaan innostuin alekorista ostamaan kun itsellä oli ajankohtasita tuo nimen valikointi.
Kaveri meni ensin hyvin hämilleen niistä muistamisista ja oli aika vaikea kun tarjosin sitä nimikirjaa lainaksi.
Nyt hän ei ole minua edes kutsunut katsomaan vauvaa vaikka on jo yli kuukauden ikäinenkin tuo lapsi, muita heillä kyllä käy jos facea on uskominen :/
Ei siinä,jokainen valikoi vieraansa mutta ihmettelin vaan kun ennen vauvaa olimme aika paita ja peppu.
Nyt jos ehdotan jotakin, ei käy ja on syytä jos mitä :(
Siis olen jopa ehdottanut että tulee meille kylään tai menisimme kävelylle tai jotakin.
Vaan ei.
Nyt kuulin tai siis luin facesta että heillä on 2 viikonpäästä ristiäiset ja kummeista hehkuttaa.
Hetken siis tuo teksti näkyi kunnes laittoi minut kai olemaan näkemättä sitä :O
Siis kavei oli siellä facessa kun minä tuon luin ja onnittelin häntä että muistaakseni jotenkin näin
-ihanaa, oletteko jo löytäneet pikkuneidillenne nimen :)
Ja samalla kerroin kuinka mekin pähkäilimme omiemme nimiä jopa vielä ristiäisaamuna :)
Ja sanoin että ilmoittelee sitten kun nimi on julkinen että mikä neidille tuli nimeksi :)
Millä tai miten voisin vihjata etten ole pyrkimässä kummiksi ja en todellakaan tuppaa siihen hommaan ja olen onnellinen jos pikkuinen prinsessa saa nimen oli sitten mikä vaan nimi tai kummit.
Kaikki tuon kaverin jutut jos yritän puhua vauvasta ja tapaamista ehdotella on kaveri kuin kissa karvat pystyssä :(
Joskus hänen raskausaikana oli puhetta kummeista ja silloin sanoin kun hän mietti kenet valikoi että kummius on kunniatehtävä ja kannattaa miettiä että kummi tulee olemaan lapsen koko elin iän.
Ja sanoin myös samalla että kummiksi päästään ei pyritä.
Eli silloinkaan en tietääkseni ollut tunkemassa kummiksi tai sanonut etten missään nimessä haluaisi kummiksi.

[QUOTE="vieras";25846019]Kyllähän sä tosi innokas olet tossa kummiasiassa ollut kun olet siitä itse hänelle puhunut. Minä tuntisin tulleeni painostetuksi jos mun kaveri olisit.[/QUOTE]

Siis ainoa keta kun olen ottanut kummi asian esille oli se kun näin facessa että heillä on kohta ristiäiset :O
Ja sekö minut saa tyrkyttäään kummiksi?
Todellakaan en ole siihen hommaan pyrkimässä sillä molemmilla vanhemmilla on paljon sisaruksia ja ennestään kummilapsia joten oletan kyllä että nämä vanhempien sisarukset tai kummilasten vanhemmat on ensimmäisenä listalla ;)

Kun tarjosin nimikirjaa lainaan ei minusta ollut vihje, minut kummiksi ja en siis todellakaan ajatellut asiaa niin.
Ajattelin vain jos haluaa lainata sitä siis ilman taka-ajatuksia.

Voihan kaverisi olla etääntynyt sinusta jostain muusta syystä? Mietipä. Ei minulle tule mieleen, että olisit mitenkään tyrkyttäytynyt kummiksi. Kai nyt mielipiteitään saa kummiudesta kertoa, kun itsellä on kokemusta ja ajatuksia. En minä siitä ainakaan vetäisi johtopäätöstä, että tuo on nyt tuossa kummiksi tyrkyttäytymässä. Mutta miksi ihmeessä et kysy kaveriltasi suoraan, että voiko vauvaa tulla katsomaan ja jos ei, niin kysy, vältteleekö hän sinua... Minä ainakin neiti suorasuuna kysyisin.

Laita kaverillesi viesti että: "Sä olet ilmeisen itserakas kun luulet että joku hölmö ihminen saati mä jolla on järkeä päässä, haluaisi SUN LAPSEN kummiksi! Hahahahahaha! :D Okei, olisin EHKÄ suostunu jos olisit pyytänyt, mutta silloinkin todella vastenmielisesti, tietenkin inhoni sulta salaten. :x Mutta kun et pyytänyt niin helpotukseni on suunnaton. :) Mutta sulla on vielä jotain haraluuloja, että mä olisin jopa halunnut olla kummi... :D Ok, tehdäänpä tämä nyt selväksi. MÄ EN HALUA SUN HAISEVAN KERSAN KUMMIKSI!!! EN!!! Tuliko nyt selväksi, tyhmä luulotautinen lehmä???!" Tuota se kaveri varmaan uskoo ja teidän ystävyys jatkuu niinkuin ennenkin. :)

Voi hyvinkin luulla, että haluat kummiksi. Odota ristiäisten yli, varmaan ottaa yhteyttä, jos haluaa olla vielä kaverisi.

Kuinkahan sitten hienovaraisesti vihjaisin etten ole haluamassa koko hommaa?
Siis me ollaan oltu jo 10v kaverita joten en usko että nyt yhtä äkkiä kaveri haluaa kaverisuhteen sanoa poikki? Tai no ainakin sitten haluan tietää mistä tuulee jos noin on.
Mutta suoraan sanottuna minulle on vaan henk.kohtaisesti tullut tunne että kyse olisi nyt tästä kummi jutusta.

Mielestäni et ole tyrkyttänyt itseäsi. Ehkä kaverillasi on itsellään ollut sellainen tunne, että olisi pitänyt sinut kummiksi pyyttää tai ainakin ristiäisiin kutsua, ja koska ei ole niin tekemässä syystä tai toisesta, tuntee helpommaksi vältellä. Ainakin minulla on joskus sellainen tunne erään kaverini perheen suhteen... siis että pitäisi kutsua lasten syntymäpäiville, mutta en kutsu (kun sukulaisia ja kummeja on ihan riittävän paljon) ja siksi mieluummin välttelen aihetta.

Tai sitten kyse on jostain ihan muusta. Totuus kai selviää vain kysymällä.

Voi olla että tosiaan on jotenkin huolissaan tuosta kummiasiasta; jos niin on niin eiköhän asia selviä piankin.

Mutta toinen mahdollisuus mikä tulee mieleen on, että jos ystävälläsi on mama blue, eli synnytyksen jälkeinen piilevä masennus, jota yrittää peitellä - itseltäänkin. Silloin voi olla turvallista pitää hyvä ystävä käsivarrenmitanpäässä, koska tosi hyvä kaveri voi nähdä sen masennuksen, ja sitä taas sitten ei halua näyttää...

Älytöntä arvailla täällä, mikähän kaveriasi mahtaa vaivata tai haluaako hän tai eikö hän halua sinua kummiksi ja jos ei, niin siksikö hän ei tahdo tavata jne. Sinulla on aavistus, että voisi johtua siitä, että ei kysy sinua kummiksi... Koko ketjusta tulee olo, että olette todella nuoria ja todella lapsellisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä;25846480:
Voi olla että tosiaan on jotenkin huolissaan tuosta kummiasiasta; jos niin on niin eiköhän asia selviä piankin.

Mutta toinen mahdollisuus mikä tulee mieleen on, että jos ystävälläsi on mama blue, eli synnytyksen jälkeinen piilevä masennus, jota yrittää peitellä - itseltäänkin. Silloin voi olla turvallista pitää hyvä ystävä käsivarrenmitanpäässä, koska tosi hyvä kaveri voi nähdä sen masennuksen, ja sitä taas sitten ei halua näyttää...

mulla oli aikoinaan tuota masennusta ja torjuin kaikki parhaat kaverit. eipä sitten nekään olleet enää yhteydessä ja nyt vaikea luoda suhteita uudestaan. mutta en silloin jotenkin mahtanut itselleni mitään enkä tajunnut ehkä tilannetta. apua olisin tarvinnut mutta sain kaikki karkoitettua.

Yhteistyössä