pelottavin unenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sangria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MolliMelooni, mää olen nähnyt tosi samanlaisia unia. Just se, että on omassa sängyssä halvaantuneena ja ympärillä tapahtuu jotain kammottavaa. Mun unissa oli myös aina lamppu palanu ja yritin sit halvaantuneena raahautua laittaan valoja jonnekin.

Ja aina herää uudestaan, ja sit uudestaan... Lopulta kun heräs oikeesti niin ei oikeen uskaltanu siihenkään luottaa.

uni koskaan johdon mukanen? Jos haluat tietää mistä unet johtuvat? Se että aivot lepää ja ajatus voi vapaasti "virrata". Painajaiset tulee siitä kun niitä ei uskalleta valleilla miettiä. Uni on se joka lähinnä parantaa. Pahan pelon voit kokea unena, koska sen on unta!

Mä näen niin outoja unia,että on aivan pakko kirjottaa ne muistiin:)Heti kun herää ja vielä muistaa unen niin se on kirjotettava.Jotkut unet ovat sellasia mitkä voisivat olla tottakin.Esim.pesukone on tulvinut yli ja huusin miehen apuun,kesälomareissulla "tapeltiin"lasten kanssa siitä mihin mennään shoppaileen ja mennäänkö linja-autolla vai taksilla:) Nuo vois olla tottakin. Yksi uni oli sellane jossa susi hyökkäsi mun päälle.Heittelin sitä oksankarahkoilla ja joku ukkeli tuli mun apuun,jolta puraisin sitten rystysen irti!outoa...

Hui, miten kamalia unia täällä ihmiset on nähneet. :( Itse näin lapsena "sarjaunta" , tai siis tämä uni toistui monena yönä peräkkäin ja vieläkin muistan sen kamalan tunnelman siinä unessa. Unessa kotitaloni pihan vieressä olevassa pienessä mäessä olikin luola joka oli täynnä vettä ja kummallisia kaloja jotka uiskentelivat hiljakseen siellä vedessä. Sieltä luolasta kuului kamala, aavemainen ääni joka huusi nimeäni ja se veti minua puoleeni vaikka tiesin että jos menen sinne luolaan käy tosi huonosti. Uni loppui aina ennenkuin jouduin sinne luolaan, mutta se tunne kun heräsin unesta oli aina todella ahdistava. :/

Mä oon viimesen kuukauden aikana nähny tosi paljon unia, jotka aamulla muistan. 3 unessa oli zombeja, 2 kertaa kummitteli, kerran tuli ruumiita ja mitäs vielä.. Pelottavia on ollu vaan ne, missä kummitteli, koska ne menee aina niin, että se kummittelu tapahtuu vaan mun ollessa paikalla ja mua ei uskota. Ja se kummittelu on kauhuleffatyyliin esineitten liikkumista, sitä, että käsi alkaa yht'äkkiä kiskomaan mua jonnekin jne.

[QUOTE="pelokas";26321228]Hui, miten kamalia unia täällä ihmiset on nähneet. :( Itse näin lapsena "sarjaunta" , tai siis tämä uni toistui monena yönä peräkkäin ja vieläkin muistan sen kamalan tunnelman siinä unessa. Unessa kotitaloni pihan vieressä olevassa pienessä mäessä olikin luola joka oli täynnä vettä ja kummallisia kaloja jotka uiskentelivat hiljakseen siellä vedessä. Sieltä luolasta kuului kamala, aavemainen ääni joka huusi nimeäni ja se veti minua puoleeni vaikka tiesin että jos menen sinne luolaan käy tosi huonosti. Uni loppui aina ennenkuin jouduin sinne luolaan, mutta se tunne kun heräsin unesta oli aina todella ahdistava. :/[/QUOTE]

se vaan on se sinun pelkos jota aivot ei ymmärrä. Jos kohtaat pelon ei se voi enää pelotella!

muutama yö sitten näin unta, jossa pakenin postapokalyptisessä viemärihelvetissä vaimoni opiskelukavereita jotka jahtasivat minua fileointiveitset kädessään ja murha mielessään. (opiskelee sosiaalialaa, melko osuvaa mun alitajunnaltani)

Ja näen myös tasaisin väliajoin unia joissa revin/syljen/kiskon hampaani irti, joissa joku läheinen on kuollut, joissa kauan sitten kuolleet ihmiset ovat elossa tai joissa itse kuolen.

ihme paskaa kyllä.

muutama yö sitten näin unta, jossa pakenin postapokalyptisessä viemärihelvetissä vaimoni opiskelukavereita jotka jahtasivat minua fileointiveitset kädessään ja murha mielessään. (opiskelee sosiaalialaa, melko osuvaa mun alitajunnaltani)

Ja näen myös tasaisin väliajoin unia joissa revin/syljen/kiskon hampaani irti, joissa joku läheinen on kuollut, joissa kauan sitten kuolleet ihmiset ovat elossa tai joissa itse kuolen.

ihme paskaa kyllä.

on eri asia kuin että revitään. Siis haluat jonkun kuolevan!

[QUOTE="vieras";26321436]on eri asia kuin että revitään. Siis haluat jonkun kuolevan![/QUOTE]

se että olet lukenut mitä hampaan menetys unessa tarkoittaa , että aivot kertoo sinulle että olet ahdistunut jonkun seurassa. Eikä se nyt pitäs tappaa joku. Jos olet lukenut näitä niin etsi muitakin uni haku sanoilla! Ei yksi sana vaan kokonaisuus!

Tää uni ei kyl ollu painajainen, vaikkakin olin ahdistunut kun heräsin. Mun isoäitini kuolemasta oli silloin kulunut joku vuosi tai pari. No näin unta että mun puhelin soi, siellä oli mun isoäiti jonka kanssa juttelin unessa niitä näitä, hän kyseli miten kaikki voi. Sitten rupesin ihmettelemään että miten mahdollista mun puhuu hänen kanssa kun oli kerran kuollut. Kysyin häneltä missä hän on juuri nyt, vastaus kuului "taivaassa" siihen heräsin.

No mä kirjoitinkin mun ensimmäisestä (ja toistaiseksi viimeisestäkin) valveunesta tänne joku aika sitten. Tässä tulee:

Valvoin yöllä jonkun aikaa, makasin hereillä sängyssä mut silmät kiinni. Jossain vaiheessa olin sit kuitenkin nukahtanut, kun unen läpi kuulin lastenlaulua, vähän kuin vanhalta vinyyliltä, rahisevaa. Sävel oli Hämä hämä häkki, sanoista muistan vaan ihan lopun: ...Pieni metsän lapsi, kuulee metsän äänet.

Meillä on makuuhuone sellainen nukkumaparvi, niin laulu kuului aika vaimeana alakerrasta olkkarista.

Herätin mun miehen et kuuletsä tota hyminää, hän ei aluksi tajunnut mut oli sit et hetkinen, joo. Silloin mä käänsin kylkeä sieltä olkkarin suunnasta kohti vauvan sänkyä, ja ihan meidän sängyn ja pinniksen vieressä seisoi pimeässä vaaleatukkainen nainen ja tuijotti suoraan mua

Pelästyin ihan hulluna ja heräsin sit siihen.

No mä kirjoitinkin mun ensimmäisestä (ja toistaiseksi viimeisestäkin) valveunesta tänne joku aika sitten. Tässä tulee:

Valvoin yöllä jonkun aikaa, makasin hereillä sängyssä mut silmät kiinni. Jossain vaiheessa olin sit kuitenkin nukahtanut, kun unen läpi kuulin lastenlaulua, vähän kuin vanhalta vinyyliltä, rahisevaa. Sävel oli Hämä hämä häkki, sanoista muistan vaan ihan lopun: ...Pieni metsän lapsi, kuulee metsän äänet.

Meillä on makuuhuone sellainen nukkumaparvi, niin laulu kuului aika vaimeana alakerrasta olkkarista.

Herätin mun miehen et kuuletsä tota hyminää, hän ei aluksi tajunnut mut oli sit et hetkinen, joo. Silloin mä käänsin kylkeä sieltä olkkarin suunnasta kohti vauvan sänkyä, ja ihan meidän sängyn ja pinniksen vieressä seisoi pimeässä vaaleatukkainen nainen ja tuijotti suoraan mua

yks....pieni metsän lapsi kuulee, metsän äänet. Miks se kertos noi oudosti jos haluis ottaa yhteyttä?

[QUOTE="vieras";26321639]yks....pieni metsän lapsi kuulee, metsän äänet. Miks se kertos noi oudosti jos haluis ottaa yhteyttä?[/QUOTE]

En usko kun nään mutta olen avoin kaikille hömpälle! enkä sulje pois sitäkään mahkua että et vaan näät unta!

[QUOTE="vieras";26321639]yks....pieni metsän lapsi kuulee, metsän äänet. Miks se kertos noi oudosti jos haluis ottaa yhteyttä?[/QUOTE]

eikä mitään muuta! siis sinä olet se lapsi ja pelkäät metsän ääniä(siis juorut).

vanhemmalla iällä olen nähnyt "painajaisia" mutta eivät ole tuntuneet unessa pahoilta eikä heräämisen jälkeenkään, kaiken maailman zombi unia yms. toistuvana outona unena on huvipuisto, usein unessaolen nuori noi 10v alkaa ihan normi leikkipuistosta esim ja sieltä kävellään sit huvipuistoon/vesipuistoon aina siellä on sellasiil laitteita jotka on jotenki tosi vaarallisii esim puuttuu turvapuomit yms. kaks pahaa painajaista on jäänyt mieleen pysyvästi, nähnyt molemmat joskus 10vuotiaana, unessa oli vaarilla kylässä(vaari on vielläkin elossa samoin hänen naisystävänsä) alueelle isku maan järistys ja menin hädissää vaarille sisäänherättämään vaarin ja sil oli silmät sillei valkoset niinku jossai teho-ossto yms ohjelmis mis ihminen on kuollu :o. samantapanen uni oli et olin vaarilla ja heräsin , en saanu vessaan valoja joten menin herättää vaarin kun en uskaltanut pöntölle mennä ja vaari oli kuollut :o. kauheita...

te kakki jotka olette nähneet unia että leijutte ilmassa.on "demoneita" ja sun muuta todella pelottavaa ja todentuntuista.katsokaas wikipediasta unihalvaus.minulla on niitä ollut ei pysty liikkumaan,olen ilmassa ja joku haluaa satuttaa minua.

mää oon totakin miettinyt, että oonkohan kokenut unihalvauksen. toinen samankaltainen uni mulla oli tällainen:

unessa olin taas kerran nukkumassa siinä missä olin silläkin hetkellä, mies mun vieressä kuorsasi kuten yleensä aina. unessa makasin selälläni sängyssä katsoen katossa pyöriviä valopalloja ja usvaa, ne pyöri hirveetä vauhtia ja yhtäkkiä "jokin" alkaa vääntää mun kättä selän taakse. herään kamalaan ahdistukseen tuskanhiessä. käsivarsi kipeenä. olin selälläni kun heräsin, enkä tietääkseni ollut nukkunut sen päällä.

MolliMelooni, mää olen nähnyt tosi samanlaisia unia. Just se, että on omassa sängyssä halvaantuneena ja ympärillä tapahtuu jotain kammottavaa. Mun unissa oli myös aina lamppu palanu ja yritin sit halvaantuneena raahautua laittaan valoja jonnekin.

Ja aina herää uudestaan, ja sit uudestaan... Lopulta kun heräs oikeesti niin ei oikeen uskaltanu siihenkään luottaa.

"Kiva" kuulla, että on muitakin hulluja. =) Vaikkei noita unia kyllä kenellekään toivoisi.

Mun pelottavimmat unet oli ehdottomasti unihalvausunet mitä näin paljon joskus kun olin n. 22-25v. Sit ne vaan loppui enkä ole sen koommin niitä kokenut.

Unet oli aluks suht tavanomaisia, olin esim. jossain ihmispaljoudessa, yhtäkkiä käänsin katsettani ja katsoin suoraan sellaista vanhaa naista kohti. Ja se vanha nainen (englanninkielisessä unihalvauskuvauksessa tälle onkin osuva kuvaus: old hag) katsoo jotenkin suoraan läpi ja se katse sanoo: "sinä kuolet nyt". Vaikea kuvailla, se vaan on maailman pelottavimman näköinen vanha nainen. Siinä vaiheessa sitten aina heräsin, silmät auki mut mitään muuta en pystynyt liikuttamaan, enkä puhumaan. Tuntui et jos en herää kunnolla niin varmasti kuolen ja samalla kuitenkin teki mieli painaa silmät kiinni. Sit välillä näin tässä vaiheessa näkyjä/valveunta, esim. peitto alkoi aaltoilemaan itsestään ja pieni poika istui sänkyni päässä.

Luulinkin et olen jotenkin sekoamassa kunnes netistä löytyi toi unihalvaus. Siinä vaiheessa ne vissiin loppuivatkin kun sain asialle selityksen.

mistähän johtuu kun mä nään niin mielipuolisia unia, esimerkiksi tää: olin jossain rappukäytävässä menossa alas rappuja, kun vastaan tuli hai, se siis ui ilmassa ja on ihan tosi nopee, mää juoksen ihan pirusti pakoon rappuja ylös ja lukittaudun hissiin :D ihan looginen uni, ihan vois olla mahdollistakin tuo:rolleyes:

Kamalin koskaan näkemäni uni oli seuraavanlainen: Olin just laskenut kylpyveden pojalle, joka oli tuolloin vielä vauva. Laskin pojan ammeeseen ja samaan aikaan ulko-ovella oli joku, ja menin avaamaan. Siellä oli kai jotain kavereita, koska jäin sitten keittelemään kahvia ja juttelemaan jne. Jossain vaiheessa...ehkä tunteja myöhemmin, muistin, että olin jättänyt pojan ammeeseen. Muistan vieläkin sen tunteen, kun menin sinne pesuhuoneeseen pahinta peläten ja siellä poika oli elottomana, kylmässä vedessä---

En muista, miten uni jatkui, muistan vaan, että heräsin ite siihen, kun mun tyyny oli itkusta ja hiestä läpimärkä.

Ai niin, onhan mulla ollut sellainen painajaisgenre, joka on vainonnut viime aikoinakin.

Olen unessa joko omassa talossa (ei kuitenkaan sama talo tai samassa paikassa kuin valveilla ollessa) tai katsomassa myynnissä olevaa taloa. Ne ovat aina isoja ja niissä on paljon huoneita. Kalusteet ovat olleet paikallaan edellisiltä asukkailta, joten tavarat eivät ole meidän, me vaan laitetaan omia tavaroita lipastojen yms päälle eikä juuri auota kaappeja. Siellä talossa on aina yksi huone, mihin ei voi mennä, kun siellä kummittelee jonkin kamalan murhan tms takia. Mä aina joudun siihen huoneeseen, johonkin sen lähelle tai sellaiseen paikkaan, että joudun kulkemaan huoneen läpi. Siellä huoneessa ja sen lähettyvillä tulee varmuus siitä, että jokin todella pahansuopa olento tappaa kivuliaasti, jos on sen lähellä hetkeäkään. Siinä unessa tulee sellainen halvaantumistunne, ettei pysty puhumaan tai liikkumaan, ja sitä vasten puskee sitten pakolla pois siitä huoneesta.

Ja tämä unityyppi toistuu nykyään aina, kun on painajaisten aika. Muut painajaisuniksi pyrkivät mä muutan usein selkouniksi tai sitten niissä tapahtuu joytain niin kamalaa, että huomaan larppaavani ne tapahtumat.

Mäkin olen nähnyt yhden valveunen tai näyn tai mikä lie. Olin nukkunut pitkään liian vähän. Asuin vielä kotona silloin.

Yksi aamu heräsin oikeasti ja luulin että äitini tuli huoneeseeni. En jaksanut avata silmiä mutta lopulta kun äiti oli häärännyt jonkun aikaa huoneessa, avasin silmäni katsoakseni mitä hän oikein tekee. No, ei ollutkaan äiti huoneessa ja huoneen ovi oli edelleen kiinni.

Mutta sängyn jalkopäässä seisoi vaaleahiuksinen valkoiseen mekkoon/kaapuun pukeutunut hoikka nainen. Nainen oli läpikuultava mutta hänellä oli sylissään vastasyntynyt vauva, joka ei ollut läpinäkyvä. Nainen katsoi vauvaansa ja oli liikkumatta. Sitten hän veti vauvan päästä ja vauva jakautui kahdeksi vauvaksi. Se uusi vauva oli läpikuultava. Sitten nainen veti vielä kolmannen vauvan, joka oli myös läpikuultava. Sen jälkeen nainen vain seisoi paikallaan ja katsoi vauvojansa. Hän seisoi siinä niin pitkään tekemättä mitään että laitoin välillä silmätkin kiinni mutta aina kun avasin ne, hän seisoi siinä kolmen vauvan kanssa. Lopulta jatkoin uniani.

Tiesin koko ajan että tuo on vain näky ja olin ihan hereillä oikeasti, aika jännää! Kaikkea se väsymys teettää.

Mulla sama kuin P.Parahduksella: ei niinkään pelottavia, vaan ahdistavia, ja viimeisestä oikeasti pelottavasta aikaa. Muistan kaikkein pelottavimman kyllä ihan selvästi, vaikka sen näkemisestä on neljätoista vuotta aikaa.

Näin unta, että heräsin omassa sängyssä asuntolassa (asuin opiskelija-asuntolassa kahden hengen huoneessa). Oli yö, ikkunasta kajasti oranssi pihavalo, kämppis nukkui omassa sängyssään. Laitoin silmät uudestaan kiinni ja heräsinkin siihen, että olen omassa sängyssä asuntolassa, on aurinkoinen, myöhäinen keskipäivä. Tajuan, että ollaan kämppiksen kanssa nukuttu pommiin ja myöhästytty tunneilta. Yritän ponkaista pystyyn ja huikata kaverille, mutten pysty liikkumaan tahi puhumaan. Herään siihen halvaantumisen kauhun tunteeseen, on yö ja olen omassa sängyssäni asuntolassa. Huoneen oven yläpuolella olevasta ilmastointiritilästä mua tuijottaa kaksi hehkuvaa, punaista silmää. Herään siihen keskipäivään ja tajuan nähneeni tosi kummallista unta heräämisistä, yritän raahautua käsien varassa nykimään kämppistä, kun muut lihakset eivät toimi. Herään yöllä, tarkistan ovatko punaiset silmät paikallaan ritilän takana (eivät olleet). Herään oikeasti (yö, oma sänky, asuntola, kaikki lihakset toimii, ei silmiä ritilässä), mutten voi olla siitä lainkaan varma.

Nyt jälkikäteen on sellainen fiilis, että siinä unessa olisi pitänyt soida taustalla ajoittain Edith Piaff... :D

Kuulostaa unihalvaukselta. Yleinen "vaiva", on siis omassa sängyssään puoliksi hereillä mutta kauhuelementtejä sekoittuu todellisuuteen. Usein myös painon tunne rinnassa liittyy tähän, monen unihalvauksessa joku istuu rinnan päällä (piru tms.) Itselläni ei ole onneksi näitä ollut, tutuilla kyllä.

Yhteistyössä