Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:no sellaisista mitkä on tosiasioita, esim. laita vyö kiinni tai poliisi pysäyttää. ym. tälläistä.
mitäs kolari jos ei oo vyötä kiinni??
ai mielummin että: voit kuolla jos et laita vyötä kiinni?
kyllä minä olen kolarin vaarasta kertonut ja siitä että siksi pidetään vyötä kiinni, mutta en halua lapsistani yhtä neuroottisia kuin itse olen kun isäni jaksoi koko ajan jankata kuolemasta ja onnettomuuksista. valitsen siis poliisin.
No tosiasiat tosiasioina!
Ei ihme että lapset pelkää poliisia jos tällai kerrotaan!
Mitäs muuta pahaa se poliisi tekee?? Ei pidä puolia jos jotain sattuu, sakottaa vaan!
kerro nyt vaikka että sattuu jos ei laita vöitä kiinni ja tulee kolari, onko pakko kuolla?!
whaat? olenko mä väittänyt sanoneeni että poliisi tekisi pahaa pysäyttäessä? en! olen sanonut lapsille että minä saan sakkoja ja poliisi on äitille vihainen kun lapsi on ilman vyötä.
kyllä minä kerron ne asiat miten ne on enkä satuile. poliisi varmaan sakottaa siksi että aikuinenkin oppisi teoistaan. poliisisa tulee kunnioittaa ja hieman pelätä.
ilmankos mukulat tekee mitä tykkää tänä päivänä ku ei se poliisit mitään tee!!
No sakoista puheen ollen, voihan senkin kertoa että mitä ne sakot on, mitä se tarkoittaa. Koska lapsen korvissa tuo omituinen sana voi muuttua kauheaksi asiaksi kun ei tiedä mistä on kysymys. On meilläkin kerrottu sakoista, ei siis peloteltu. Mutta eipä heti tullut mieleen kertoa mitä se SAKKO tarkoittaa. Sitä sitten 5-v kysyi, ja tajusin vasta kertoa että mitä se sakko tarkoittaa.
Peloittelua on sellainen typerä lausunto esim. että jos et ole kiltisti, poliisi tulee ja vie sinut vankilaan.