PER*ELEEN ANOPPI!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siipe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siipe

Vieras
Mies illalla ilmoitti, että Jouluksi menemme sitten anoppilaan tai he tulevat meille. Kun viime ja edellisjoulut olille omillamme kotona, MIKSIKÖHÄN??? Kun anoppi haluaa kaiken pilata, Joulunikin!!!

Millä pääsen luistaan tuosta, en halua koko jouluksi määräilevää hitleriä kotiini!!

Alkuperäinen kirjoittaja siipe:
Mies illalla ilmoitti, että Jouluksi menemme sitten anoppilaan tai he tulevat meille. Kun viime ja edellisjoulut olille omillamme kotona, MIKSIKÖHÄN??? Kun anoppi haluaa kaiken pilata, Joulunikin!!!

Millä pääsen luistaan tuosta, en halua koko jouluksi määräilevää hitleriä kotiini!!

Eikö sulla ole omaa tahtoa ollenkaan, sanor että vietät joulun vain perheesi kanssa ja sillä sipuli

Ehkä anoppi haluaa viettää joulun teidän kanssanne?
Jos on Hitleri tyyppinen niin kannattaa nostaa kissa pöydälle ja sanoa että et pidä määräilystä, neuvoa saa mutta ei komentaa =)
Minulla on ihana anoppi mutta välillä on turhan elämäämme sotkeutuvainen, sanotaan silloin suoraan että nyt menee yli..

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
Ehkä anoppi haluaa viettää joulun teidän kanssanne?
Jos on Hitleri tyyppinen niin kannattaa nostaa kissa pöydälle ja sanoa että et pidä määräilystä, neuvoa saa mutta ei komentaa =)
Minulla on ihana anoppi mutta välillä on turhan elämäämme sotkeutuvainen, sanotaan silloin suoraan että nyt menee yli..

Peesailen! Mulla myös ihana anoppi,tänä jouluna menemme aattoaamuna kyläilemään anopille ja illaksi omien vanhempien luona käymään,lopuksi rauhotutaan omaan kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö sulla ole omaa tahtoa ollenkaan, sanor että vietät joulun vain perheesi kanssa ja sillä sipuli

tottakai on. anoppi on jo suunnitellut kuinka ostaa millaisen kinkun ja tehnyt pakkaseen laatikoita valmiiksi. hän on myös PÄÄTTÄNYT että meidän keittiönpöytä menee vaihtoon, että hänen australian serkkunsa pääsee joulupäivänä MEILLE kylään ja lapsia katsoon :o MINULTA KYSYMÄTTÄ!!! oli vaan ilmoittanut asian miehelle eilen, mies ei ollut uskaltanut sanoa mitään vastaan ja kotona vaan hämmästeli asiaa.

Kinkkinen juttu. Toisaalta nuo on asioita jotka sinun ja miehen pitää selvittää YHDESSÄ eikä vain alkaa toisen päättämään miten tehdään. Meillä onneksi on yhteinen sävel ollut jo monta vuotta, että aattoilta vietetään ihan kahdestaan (paitsi nyt kolmestaan kun on tuo neiti), päivällä saa isovanhemmat käydä ja tänä vuonna saavat käydä katsomassa kun pukki vierailee meillä eka kertaa mut lahjat avaamme ihan keskenään eli pukin vaan saavat nähdä :D Tarkkoja ollaan, mutta halutaan rauhoittaa sitten se aattoilta ja jatkaa tätä perinnettä mikä mulla ja miehellä oli kahdestaankin. Joulun pyhinä voidaan ehkä vierailla mummuloissa, mutta sekin jää nähtäväksi.

No jos et millään pysty anopin kanssa viettään joulua niin sit on vaan suu avattava ja sanottava anopille et joulun ootte omalla porukalla. Niin mäkin sanoin :)

tottakai on. anoppi on jo suunnitellut kuinka ostaa millaisen kinkun ja tehnyt pakkaseen laatikoita valmiiksi. hän on myös PÄÄTTÄNYT että meidän keittiönpöytä menee vaihtoon, että hänen australian serkkunsa pääsee joulupäivänä MEILLE kylään ja lapsia katsoon :o MINULTA KYSYMÄTTÄ!!! oli vaan ilmoittanut asian miehelle eilen, mies ei ollut uskaltanut sanoa mitään vastaan ja kotona vaan hämmästeli asiaa.

Mun anoppi voisi tehdä ihan samaa :D
Ja on itseasiassa hommannut meille ruokailuryhmän, maksoimme kyllä itse mutta anoppi valitsi.
(bongasi myynti-ilmon, kävi katsomassa ja ilmoitti sitten että nyt on löytynyt sopiva :saint: )

ja tuo "käydään syömässä vaan" on hieman hankalaa, kun matkaa on 600km välissä. ne juuri olivat kuukausi sitten vajaan viikon, jolloin työpäiväni aikana anoppi oli kerinnyt mullaamaan puoli huushollia mielivaltaisesti. teen hänen mielestään kaiken väärin, lasten sängytkin on huonossa asennossa tähtiin verrattuna :o mä en kestä!! niin, ja meillä ei sais juoda rasvatonta maitoakaan, kevytmaitoa sen olla pitää :o

ja tuo "käydään syömässä vaan" on hieman hankalaa, kun matkaa on 600km välissä. ne juuri olivat kuukausi sitten vajaan viikon, jolloin työpäiväni aikana anoppi oli kerinnyt mullaamaan puoli huushollia mielivaltaisesti. teen hänen mielestään kaiken väärin, lasten sängytkin on huonossa asennossa tähtiin verrattuna :o mä en kestä!! niin, ja meillä ei sais juoda rasvatonta maitoakaan, kevytmaitoa sen olla pitää :o

Minä itse en antaisi pompottaa kenenkään itseäni ja perhettäni/kotiani noin!!

Anteeksi nyt, mutta jos annat sen anopin tehdä kaiken tuon niin saat kyllä syyttää itseäsi. Se on sun elämä ja sun perhe ja koti. te määräätte siitä ei anoppi. Nyt vaan aukaset suusi ja sanot oman mielipiteesi.

Kyllä on taas v. ittumaisia akkoja liikkeellä!! Teissä ei ole mitään vikaa vaan anopissa, niinkö???!!!

No, tottakai anopissa on vikaa, mutta en todellakaan antaisi enkä ikinä ole antanut kenenkään kohdella itseäni noin!!!! Kuka niitä omia ja perheen puolia pitää jos ei itse? Ei ainakaan se anoppi joka tekee sitä kiusaa. Enkä ap:lle millään pahalla mut tää on vaan mun mielipide.

Anteeksi nyt, mutta jos annat sen anopin tehdä kaiken tuon niin saat kyllä syyttää itseäsi. Se on sun elämä ja sun perhe ja koti. te määräätte siitä ei anoppi. Nyt vaan aukaset suusi ja sanot oman mielipiteesi.

kun mies on sitä mieltä ettei haluaisi loukata vanhempiaan, vaikkei itsekään juuri voi äiteään sietää. meidän autovalintakin oli väärä. ja talo, ja kaikki. tämä 600km välimatka johtuu juuri tuosta anopista, kun ensimmäinen lapsi syntyi, anoppi päätti muuttaa sohvallemme asumaan, kun en osannut edes vauvaa hoitaa :o (olen sairaanhoitajana lastenosastolla!!!) ja lapsen flunssakin nyt johtuu siitä, ettei lapsilla ole vielä villavaatteita eikä toppapukuja :x (anopin mielestä)

Ajattelen ehkä toisin, mutta minusta anoppisi käytös on ihan normaalia. Joka joulu olemme jo vuosia sovittaneet yhteen sukulaistemme joulunviettoa, vaikka pitkät matkat meilläkin on emmekä erityisesti rakasta appivanhempiamme. Joulu vain on perhejuhla, eikä minusta tunnu oikealta riistää isovanhemmilta ja lapsilta iloa toisistaan jouluna, vaikka se paljon työtä ja joustoa vaatiikin.

Ajattelen ehkä toisin, mutta minusta anoppisi käytös on ihan normaalia. Joka joulu olemme jo vuosia sovittaneet yhteen sukulaistemme joulunviettoa, vaikka pitkät matkat meilläkin on emmekä erityisesti rakasta appivanhempiamme. Joulu vain on perhejuhla, eikä minusta tunnu oikealta riistää isovanhemmilta ja lapsilta iloa toisistaan jouluna, vaikka se paljon työtä ja joustoa vaatiikin.

Jatkan siis että normaalia on nuo joulujutut, ei moitteet lastenhoidossa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:

Minä itse en antaisi pompottaa kenenkään itseäni ja perhettäni/kotiani noin!!

en minäkään.

Mun mielestä joulu on myös perhejuhla ja joulurauhakin kun julistetaan niin ei ole yhtään väärin haluta olla omissa oloissaan eikä kyläillä joulurauhan aikaan ja rauhoittua. Toki jokainen tekee kuten haluaa, mutta ymmärrän ap:ta erittäin hyvin jos haluaa olla joulun niin kuin tähänkin mennessä. Oman perheen kesken.

Jatkan siis että normaalia on nuo joulujutut, ei moitteet lastenhoidossa tms.

nimenomaan, PERHEJUHLA, jonka haluamme oman PERHEEMME parissa viettää, emme anopin määräilyjen mukaan. kohta otan itseäni niskasta kiinni ja ilmoitan, että joulun pyhinä ajelemme heille, emme jouluna, eikä meille oteta vieraita vastaan. ehkä maailmanloppu taas hälle mutta en ala tässä asiassa joustamaan. en ala jouluaattoani pilaamaan tuon ihmisen takia.

Hieman aiheen vierestä, mutta oletteko huomanneet, että jotkut mummot/anopit järkkää sukulaisvierailuja teille, koska vieraat haluavat nähdä vauvan/lapsen? Minua ärsyttää sellainen "esillelaitto", kesällä anoppini soitti minulle (ei normaalisti soita KOSKAAN), että hänen sisko perheineen tulee käymään, että tule tänne klo sejase, he haluavat nähdä pojan. Sanoin, että kiitos kutsusta, mutta olen huonovointinen (olin raskaana, viikkoja yli 30 ja mukavana raskausoireena ripuli) ja etten varmaankaan jaksa tulla. Että kukaan ei ollut minun voinnista tai jaksamisesta kiinnostunut..

Yhteistyössä