Perhe hajoaa.. mitä teksitte..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton

Vieras
Meillä 2 vuotias lapsi, naimisissa ollaan mieheni kanssa oltu reilu 1 v.
Arki menee päin helvettiä, ylä ja alamäkeä. Periaatteessa mikään ei ole huonosti, opiskelemme ja valmistumme haluamiimme ammatteihin, lapsi on maailman ihanin - enkä siksi haluaisi hajottaa perhettämme, mutta mies on helkutin passiivinen!
Hän on asettanut jostain syystä opiskelun ja oman valmistumisensa kaiken edelle (itselleni opiskelu on vain sivujuttu perheen lomassa). Mies on pitkät päivät koulussa, ei osallistu kuin patistamalla kotitöihin (kaikki keinot on yritetty, jankuttaa en enää jaksa), leikkii lapsen kanssa välillä mutta koulujuttuja pakertaa tyyliin koko päivän. Lapsemme käy 20-21 nukkumaan, jolloin minä kaipaisin yhteistä aikaa mieheni kanssa - mies valitsee kuitenkin telkkarin katsomisen / pakollisten koulutehtävien tekemisen. Tunnen uupumusta ja raivoa, että jopa telkkari ja koulutehtävät menevät vaimon edelle!Miehelle ei huonot arvosanat kelpaa, paitsi parisuhteessa...

Tämän lisäksi asiaa pahentaa se, että olen saanut eräältä ulkopuoliselta mieheltä huomiota ja ihastuin niin että maailma räjähti - tietenkin jouduin kieltäytymään tapaamasta tätä ihanaa miestä koska minulla on perhe - oma pieni velvollisuuteni, jossa minulla ei ole muuta tehtävää kuin hoitaa lasta ja tehdä kotitöitä.

Välillä purskahdan iltaisin itkuun pelkästä epätoivosta, tuntuu ettei tässä puhumattomuudessa ole mitään järkeä. Puhumisestamme ei tule mitään, alkaa riita ja syyttelyt, mies ei suostu uskomaan että meillä menee huonosti, hän on kova välttelemään ikäviä tilanteita. Jos itken, hän on raivon partaalla eikä hän voi ymmärtää lapsellista pillitystäni, hänen sanoin. Toisinsanoen hän ei suostu tajuamaan, että minä voin pahoin - ja miksi voin pahoin. Mieheni on aina ollut huono antamaan huomiota ja osoittamaan rakkautta - sen hän on myöntänyt itsekin.

Ainut valopilkku on ihana lapsemme. Hän kuitenkin varmasti vaistoaa tukahtuneen perheilmapiirin. En näköjään pystynyt tarjoamaan lapselleni kotia, jossa olisi hyvä olla? Sekin tuntuu pahalta ja syyllistää.

Kaikenlisäksi on alkanut harmittamaan, että ylipäätään kieltäydyin treffeistä tämän ihanan herra x:n kanssa...
Kaikki intohimo on sammunut aviomieheni kanssa, en pysty häntä koskemaan tai suutelemaan koska olen henkisesti niin rikki. Mies sanoi, että koska minä en tähän pysty, ei hänkään suostu kanssani keskustelemaan.

Ihanaa olla naimisissa! (tulipas pitkä vuodatus)

teillä on nyt rankka elämänvaihe menossa. miehesi haluaa panostaa kouluun täysillä enkä kyllä nää siinä mitään väärää.
Kyllä se elämä siitä helpottaa kun valmistutte, joten ei varmaan kannata tehdä mitään peruuttamatonta. ainakaan ennenkuin on tehnyt pelin selväksi avioliitossa.

Onko sinusta JoosepinÄiti OOKOO, että mieheni panostaa enemmän kouluun kuin perheeseen?
Kyllä minäkin panostan kouluun ja saan kiitettäviä arvosanoja, mutta tärkeintä minulla on koulun jälkeen iltaisin keskittyä esim. lapseemme eikä pakertaa koko iltaa koulutehtäviä..

Luulen, että miehelläsi on niitä tavallisia miehille asetettuja paineita siitä, että pystyy takaamaan taloudellisen turvallisuuden perheelleen. Hän tahtonee saada opinnot menestyksellä nopeasti päätökseen ja päästä työelämään, mikä minusta on aivan järkevää ajattelua. Jokainenhan elää myös sitä omaa ainutkertaista elämäänsä myös, vaikka onkin perheenjäsen ja vastuussa muistakin. Ehkä miehille on niin pitkään sitä tolkutettu, että pitää elättää ja olla vastuussa, että tietynlainen mies ottaa sen sitten niin tosissaan. Eikä sellainenkaan mies voi moneen paikkaan revetä. =)

jos miehes siks yrittää niin täysillä että saa koulun pian ohi ja voi taas huolehtia perheestä--- älä vaihda miesta liian nopeaan,jos muuten on hyvä mies. anna aikaa teille. joskus menee huonommin ja sitten helpottaa.ootko masentunut, jos sulla on siksi paha olla.mulla oli ja ei ole enää ku on hoito päällä =)

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
jos miehes siks yrittää niin täysillä että saa koulun pian ohi ja voi taas huolehtia perheestä--- älä vaihda miesta liian nopeaan,jos muuten on hyvä mies. anna aikaa teille. joskus menee huonommin ja sitten helpottaa.ootko masentunut, jos sulla on siksi paha olla.mulla oli ja ei ole enää ku on hoito päällä =)

no en ole masentunut, synnytyksen jälkeisen masennuksen hoidin kyllä lääkkeillä ja se on mennyt ohi.
olen vain väsynyt siihen että kemiamme eivät miehen kanssa henkisesti eivätkä fyysisesti kolahda yhteen. ja että puhuminen on niin vaikeaa.

En minä kyllä tuollaisesta valittaisi. Enkä sano tätä siksi, että tuo olisi jotenkin väärä valituksenaihe. Kunhan vaan ihmettelen, että ihmiset on niin erilaisia.

Jaa, no luinpa sitten ihan loppuun asti tuon tekstisi. Aika karu tilanne teillä. Ilmeisesti ongelma ei ole niinkään se, että miehesi uppoutuu kouluhommiin, vaan se, että teidän parisuhde on ihan hajalla. Siitä minäkin valittaisin!! Eli perun puheeni, osittain.

Tietyt opinnot ovat vaativampia kuin muut. Ammattiasteen opinnot suorittaa vasemmalla kädellä, kun taas yliopisto-opinnot vaativat työtä jos haluaa suoriutua kohtuu ajassa.

Itse olen kuitenkin valinnut perheen. Valmistuminen lykkääntyy parilla vuodella, mutta tuskin kadun sitä kuolinvuoteellani. Töitä kerkeän tehdä sitten, kun lapset ovat vanhempia. Jossain amerikassa tämä ei olisi edes mahdollista, vaan joutuisin tekemään töitä opiskelujen ohessa.

Niin...en mäkään ymmärrä niitä isejä tai äitejä, jotka laittaa työn tai opiskelun tai harrastuksen kaiken muun edelle. Eikös se perhe ole kuitenkin kaikista tärkein??! Haittaako se jos valmistuu unelma-ammattiinsa vuoden myöhässä, jos sillätavoin saa muun perheen pidettyä kasassa ja sovussa ja kaikilla olis hyvä olla?

Tunnen muutaman isän (ENKÄ HALUA NYT JUST ISIÄ MOLLATA, YHTÄ HYVIN VOIS OLLA ÄITEJÄKIN) jotka ei lapsiensa kanssa tee juurikaan mitään. Mies käy töissä ja nainen hoitaa lapsia kotona ja hoitaa lapset myös miehen tultua kotiin...ei semmonenkaan ole kivaa.

Meillä mies tekee pitkää päivää (9h ma-pe)Tai ainakin musta se on keskivertoa pidempi työpäivä ja iltasin on toisinaan niin väsynyt, ettei jaksa juurikaan lasten kanssa leikkiä, mutta ollaan semmonen sovinto tehty, että lapset pitää huomioda kotiin tullessa ja edes pieni hetki, edes puolituntia käyttää illasta niihin lapsiin.

Ikävää lukee tommosta, kun meillä kaks lasta (2v ja 1v) ja ens kesänä tanssitaan häitä, josta kuitenkin odotan tämän tähänasti onnellisen elämän jatkuvan yhtä onnellisena.

En tiennytkään että on toisen unelmien kieltämistä, jos keskittyisi välillä muuhun kuin omaan napaan ja omaan opiskeluun. Tässä perheessä on muitakin.

Opiskelenhan minäkin. Silti hoidan enemmän lasta, teen kotityöt, ruoat, siivoukset jne. sillä välin kun mieheni keskittyy oman uransa rakentamiseen :) Ehkä yliopisto on sitten vain niin vaativampi kuin korkeakoulu

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
En tiennytkään että on toisen unelmien kieltämistä, jos keskittyisi välillä muuhun kuin omaan napaan ja omaan opiskeluun. Tässä perheessä on muitakin.

Opiskelenhan minäkin. Silti hoidan enemmän lasta, teen kotityöt, ruoat, siivoukset jne. sillä välin kun mieheni keskittyy oman uransa rakentamiseen :) Ehkä yliopisto on sitten vain niin vaativampi kuin korkeakoulu

no mene sitten treffeille sen toisen kanssa. kokeile, muuttuuko se elämä auvoisemmaksi toisen kanssa. arki tulee vastaan joka suhteessa!

Josko en kuitenkaan mene... typeriä unelmia ne kuitenkin ovat, olenhan luonteeltani tällainen haaveilija. Olen kuitenkin sen verran tunnollinen, etten tällaista menis tekemään.

Meillä on sama tilanne. Tosin ymmärtäisin paremmin, jos hän pakertaisi opiskelun tai työn parissa, mutta hän viettää aikansa netissä ja harrastuksissa. Ja minä en ehdi edes nukkua. Tilanne ei tule muuttumaan, ellet itse sitä muuta tavalla tai toisella.

Meillä aika sama tilanne ilman tuota ihastusta, mies käy tosin välillä vielä töissä koulun lisäksi... toisaalta kunnioitan häntä ja toisaalta olen onneton koska tuntuu että olen yksinhuoltaja... Mies valittaa myös kun ei ole aikaa millekkään ja ollessaan kotona haluaa vain olla... Onneksi olemme molemmat sinnikkäitä yrittäjiä =)