perheellinen mies vetää kalsarikännit joka vkl, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poliisi piti soittaa kun mies kusi ja oksensi lattialle? Meilläkin mies kyllä jää usein tissuttelemaan perjantai tai lauantai-iltana yksin koneelle, mutta ei se nyt minua tule herättelemään ja haukkumaan, saati kuse lattialle. Kyllä se kaljan kittaaminen itseänikin toki häiritsee, tosin en tiedä miksi... ehkä sitten vaan periaatteesta. Mutta olen tässä nuoruusvuosien jälkeen luovuttanut. Kyllä ne miehet aina vaan on sen kaljan perään, se ei vaihtamalla muutu. Tai sitten pitää vaihtaa kokonaan miestyyppiä, mutta taas itseäni ne "kultamussukat" ei sytytä. Suosittelen että teet pelisäännöt selviksi: lasten edessä ei kitata kaljaa. Aamut ei veny puolille päivin ja ajokunnossa pitää olla aamupäivästä. Sen jälkeen annat miehen itse päättää montako kaljaa siellä koneen ääressä yksinään kittaa.

Eieiei :D Ei nyt sentään siinä tilanteessa poliiseja tarvittu. Silloin tapahtui jotain ihan muuta!

Tämä samainen kultamusskukka jätti alkoholin, ei tarvinnut vaihtaa miestä (ainakaan vielä). Ei se niin mene, että miehet on aina kaljan perään. Se ei todellakaan ole normaalia, se on riippuvuus.

Ja arvaappa kuinka monta vuotta tein selväksi, että lasten nähden ei juoda ja kännissä ei juoda. Toistin sitä, kuin hullu mantraa vaan se ei kuule ihan sillä tuo sairaus helpota. Et taida hirveästi tietää tästä taudista, jonka nimi on alkoholismi!

Niin ja mun mies ei ikinä ollut tietokoneen ääressä, vaan saattoi kännissä pahimmillaan olla 8 tuntia puhelimessa.

Eieiei :D Ei nyt sentään siinä tilanteessa poliiseja tarvittu. Silloin tapahtui jotain ihan muuta!

Tämä samainen kultamusskukka jätti alkoholin, ei tarvinnut vaihtaa miestä (ainakaan vielä). Ei se niin mene, että miehet on aina kaljan perään. Se ei todellakaan ole normaalia, se on riippuvuus.

Ja arvaappa kuinka monta vuotta tein selväksi, että lasten nähden ei juoda ja kännissä ei juoda. Toistin sitä, kuin hullu mantraa vaan se ei kuule ihan sillä tuo sairaus helpota. Et taida hirveästi tietää tästä taudista, jonka nimi on alkoholismi!

Niin ja mun mies ei ikinä ollut tietokoneen ääressä, vaan saattoi kännissä pahimmillaan olla 8 tuntia puhelimessa.

Siiis: kännissä ei ajeta

Enpä usko että kenenkään mies on ihan oikeasti täydellinen, minä en ainakaan tiedä yhtään ainutta kaveripiirissä, mutta aivan sama...

En olisi ottanut omaa elämää tähän esimerkiksi, jos olisin tiennyt, että ap:lla on muitakin murheita kuin se, ettei saa nukkua viikonloppuamuisin pitkään.

Mites naisten puolella sielläkö niitä täydellisyyksiä on :) hahha

Onkohan ap:n tapauksessakin seksi ja läheisyys ylipäätään loppunut? Pullohan siinä seuraksi jää miehelle (tai naiselle) seuraksi iltaa istumaan ja viihdyttämään monesti.. parempi kai sekin kuin vieraissa käydä vai?
Kai sielläkin on alkanut krooniset leukakivut ja alakerta kärsinyt synnytyksistä.. hirveet kivut tulee lasten jälkeen aika monille naisille. Suukin alkaa kipuilemaan ja käsiin iskee lopulta reuma :D Ettei vaan toiselle voisi tehdä mitään fyysisesti antoisaa. Miehen lompakko ja lastenhoito apu kyllä eivät saa kärsiä kroonisista kivuista.....

Mun mies jätti alkoholin kokonaan siinä vaiheessa kun oltiin erottu ja tapasi uuden naisen.
Mun ja lasten aikana ei pahemmin vähentänyt vkl tissuttelua. Vaikka monesti lupaili.

Hei suvussa on paljon alkoholiobgelmaisia, luulen että miehellä on jonkinasteinen alkoholiongelma joka ilmenee viikonloppuisin. Mies on joka hemmetin viikonloppu tissutellut meidän suhteen ajan (7v) liian kauan olen sormien läpi tätä katsonut. Silloin kun ei vielä ollut lasta, niin ei minua niin paljoa se haitannut, itsekin saatoin ottaa. Mutta nyt kun me ollaan perhe, niin minun mielestä myös miehen pitäisi muuttaa elin tapojaan.

Tarinasi on kaikilta osin lähes identtinen minun kanssani. Miehen suvussa paljon alkoholismia. Useita jo haudattu sairauden vuoksi ja lisää miehiä hautaan menossa tuon vuoksi.

Meillä oli 2-vuotias ja vauva siinä vaiheessa, kun olimme seitsemän vuotta yhdessä olleet. Ja tilanne oli täysin sama, kuin teillä nyt. Tällä hetkellä olemme olleet 13 vuotta yhdessä. Pitkä ja raskas on ollut tie. Tuosta meillä miehen juominen aina vain lisääntyi. Alkoi pikkuhiljaa aloitella aiemmin, iltapäivällä jo. Alkoi ottaa pikkuhiljaa useampana päivänä viikossa, määrät lisääntyivät ja lopussa ei enää kalja kelvannut. Ainoastaan kirkas kävi raakana. Loppuvaiheessa joi joka päivä kirkasta viinaa. Ei hidastanut edes oman lapsen rukoilu, että älä isi juo. Siinä vaiheessa muutin pois.

Tuokin, mitä kerroit lapsen unihäiriöistä on niin tuttua. Meillä esikoinen valvoi 3-vuotiaaksi saakka lähes joka yö 2-5 tuntia. Aina ollut huono saamaan illalla unta. On herkkä lapsi ja epäilen, että vaikka ei isäänsä tuolloin usein humalassa nähnyt, reagoi meidän huonoon tilanteeseen unihäiriöillä.

Jos jotain voisin näin jälkeenpäin muuttaa, niin sen, että olisin lähtenyt paljon, paljon aiemmin. Lapset varmasti kärsivät tuosta loppuelämänsä.

Tänään hän on raitis, kiitos hyvän hoidon, mutta alkoholisti lopun elämäänsä.

Antabusta perjantaisin kurkusta alas.

Tähän täytyy sanoa, että jos kyse on alkoholismista, niin antabus ei hidasta mitään. Mieheni joi myös antabuksen kanssa. Silläkin uhalla, että henki lähtee. Antabus saattaa olla jollekin hyvä siihen alkuun, mutta tavoitteena on oltava loppuelämän kestävä raittius. Tämän kun on sisäistänyt, ei Antabusta enää tarvitsekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kööks;30492826:
Minä ymmärrän vielä jotenkin sen, että nainen haksahtaa huonoon mieheen (sitähän ei aina pysty ennustamaan minkälainen isä toinen on), mutta sitä en tajua miten siihen huonoon suhteeseen ja epävakaisiin oloihin tehdään monta lasta kärsimään :O

Alkoholistiksi synnytään, mutta ihmistä ei välttämättä tunnista alkoholistiksi siinä vaiheessa vielä, kun ne lapset tehdään. Meillä lapset tulivat maailmaan, kun oltiin n. parikymppisiä. Harvemmin alkoholismi on vielä parikymppisellä edennyt kovin pahaan vaiheeseen. Toki heitäkin on ja paljon! Reilu kymmenen vuotta eteenpäin ja saman miehen saattoi tunnistaa alkoholistiksi. Tosin tässä vaiheessa kukaan, ei koskaan ikinä kukaan ulkopuolinen, voisi sitä miehestäni arvata/nähdä!

Se onkin sitten monimutkaisempi juttu siitä lähteä ja paljon enemmän ihmetystä aiheuttava asia.

Mitähän merkitystä sillä on mitä juo, samaa alkoholia niissä on.

Tämä nyt ei kauhean olennainen asia tässä ole. Pointti oli se, että alkoholismi etenee ja toleranssi kasvaa. Mutta se merkitys sillä on, että mies sai muutamassa sekunnissa päänsä sekaisin. Nappasi sen piilopullon esim. saappaastaan ja kiskaisi puoli pulloa kirkasta. Piilopullojen kanssa täytyy katsos olla nopee. Oluen kanssa ei onnistu ja vituttaahan se, kun aina ehtii pikku hörpyn ottaa ja sit täytyy jo olla pulloa piilottamassa. Ei siitä kaljan kanssa mitään tule.

Enpä usko että kenenkään mies on ihan oikeasti täydellinen, minä en ainakaan tiedä yhtään ainutta kaveripiirissä, mutta aivan sama...

En olisi ottanut omaa elämää tähän esimerkiksi, jos olisin tiennyt, että ap:lla on muitakin murheita kuin se, ettei saa nukkua viikonloppuamuisin pitkään.

On niitä hyviäkin miehiä ja puolisoita vaikkei näköjään teidän kaveripiirissä olekaan.

Hyvä jos miehessä heti näkyy jotain muutosta keskustelun jälkeen :) Yrittäisin saada rauhallisesti keskusteltua vielä ne lopulliset pelisäännöt ettei jää nyt yhteen kertaan miehen apu. Sovitte vaikka että pe ilta ja lauantaiaamu on miehen aikaa ja la ilta ja su aamu ovat sinun aikaa. Saisit sinäkin joskus nukkua pidempään.

Ja kotitöistä omat säännöt. Ja se että miehenkin pitää lapsen/lasten kanssa olla :O Voisit vähän herätellä miehen ajatuksia kysymyksellä millainen isä hän haluaa olla..

[QUOTE="Anne";30494962]On niitä hyviäkin miehiä ja puolisoita vaikkei näköjään teidän kaveripiirissä olekaan.[/QUOTE]

Kaveripiirissäni on paljon hyviä miehiä, mutta ei ketään täydellistä (tai ainakin jokaista naista ärsyttää jokin piirre miehessään). Sinulla on täydellinen mies ja varmaan olet itsekin täydellinen puoliso miehellesi. Onnittelut siitä, vaikka en ihan uskokaan tuommoiseen...

Yhteistyössä